Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Trenden for utplassering nye scope (nye klinikker med blc), som er motoren for omsetning pÄ litt sikt, er veldig positiv

9 Likes

Ny nedtur som forventet

1 Like

DnB bommet pÄ kostnader. 114 mill NOK i 2Q, men ned til 97,3 mill NOK i 3Q. 16,7 mill lavere. Det ga dermed betydelig bedre resultat enn det DnB forespeilet.

Nettoresultat egen drift -5 mill. NOK i 3Q23 og totalt -4,7 etter Ă„ ha mottatt 0,3 mill i andre inntekter. Cash falt fra 258,9 til 255,1 mill NOK.

1 Like

Virker Ä slÄ Nornes bunnlinjeestimater, men skuffer litt pÄ topplinja. Hhv PHO og est:

Revenue: 107,5 vs 115
EBIT: -3,9 vs -6,4
Net: -4,7 vs -8,7

2 Likes

Fra rapporten:

Q3 2023 Cysview revenues in North America
increased by 2% YoY to NOK 43.6 million (NOK 42.9
million). The increase was driven by 5% higher
pricing for Cysview kits, and a NOK 2 million benefit
from foreign exchange, partially offset by a 9%
decline in Cysview kit sales, due to lower flexible
cystoscopy unit volume year over year.

Veksten tar seg nok opp igjen nÄr de har fullfÞrt utfasing av flex.
Var dette siste Q med negativt EBIT? I 2024 bÞr selskapet klare Ä vise stÞrre og stÞrre blÄ tall, for hvert kvartal.

4 Likes

Dette Q var for meg en stor lettelse. Noe negativt, men ogsÄ mye positivt i rapporten.

Mindre kostnader enn ventet fra hus.

Europa virker bunnsolid.

Us siste bevegelse av utfasing kan det synes som.

Anticipating large purchasing order Q4

HEXVIX : expect NDA submission before YE 2023

CEVIRA: TBD positive results to be presented at future medical conference.

Communication with regulatory G in coming months

3 Likes

Kanskje for de som har skylapper pÄ og ikke klarer Ä se det store bildet

5 Likes

Det hadde vÊrt litt fristende Ä sende inn et spÞrsmÄl til webcasten om de har vurdert Ä legge ned USA businessen eller prÞve Ä lisensiere den ut til et amerikansk selskap. Bare for Ä se reaksjonen til Schneider.

1 Like

Q3 viser at kursfallet fra 100+ var velbegrunnet, med det er noen veldig store lyspunkter her

• OPEX er helt under kontroll, det er veldig viktig.
  • Cevira newsflow er jo helt fantastisk, og er ikke priset inn noe sĂŠrlig.
  • Jeg ser ingen grunn til at ikke US skal komme tilbake pĂ„ track, gitt “The first three quarters of 2023 mark the highest number of rigid cystoscopes placed during this period of any
    year since Photocure launched BLC in the U.S.”
  • Europa utvikling er lovende, men hadde jo Ăžnsket mer.

8 Likes

Mulig Hallerberg har tatt noen grep pÄ kostnadssiden her ja? En nedgang i kostnader pÄ nesten 17 mill. kr. viser faktisk positiv styringsinnsats. Dette var bedre enn fryktet.

4 Likes

Tvilsomt.
Kostnadene har vért hþyere enn “normalt” pga forretningsutvikling

3 Likes

Alt i alt et helt ok resultat utt fra omstÊndighederne. Europa vokse stÞtt og sikkert og US forretningen skal nok ogsÄ komme pÄ sporet igjen nÄr udfasningen af flex er avsluttet. ForhÄbentlig fÄr vi ogsÄ en nedgradering i lÞpet av 23-24.
Photocure gÄr snart i pluss :blush:

4 Likes

Da kan det tenkes uten dette en solid margin!

Jeg sier ikke at alt er perfekt, men sÄ har kursen alt fra nesten 150kr og nesten 2/3 barbert bort. Samtidig vÊrt covid periode, gode data og endepunkter i to fase III studier. Og en cashbeholdning som er solid og betalt ned gjeld samtidig som investert i forhÄpentligvis kommende vekst. Europa har year to year vekst pÄ 17% Q3

Da er min gjetning at altfor mye negativitet er priset inn. Men hvem vet!

FlÄsete: men dette kan beskrives som den eneste biotek sjappa med kontroll? pÄ kontanter, vekst, kostnader og ingen gjeld samtidig som partneravtale hvor det er to fase III studier med oppnÄdde endepunkter hvor partner sÞker NDA. Mulige milestones og royalties herfra i tillegg til ordinÊr drift og kontantbeholdning bÞr vÊre sterkt risiko reduserende og billig priset vekstmuligheter. Men klart ikke alt er 100%, hvilket biotekselskap har det i seg?

I en biotek verden synes jeg Photocure har gode faste holdepunkter for verdier. Masse risiko, men ogsÄ mange faste holdepunkter for verdi tenker jeg. NoksÄ unikt i biotek til denne mcap? @Snoeffelen ?

3 Likes

Noterer meg at PHO guider EBITDA pÄ 45-50 mill fÞr BizDev for 2023, mens 2023 YTD EBITDA er 25,6 mill fÞr BizDev.
Hvis jeg ikke blander med tallene nÄ da (og gjerne korriger meg fordi dette virker sykt) sÄ kan vi forvente en Q4 med noksÄ pen EBITDA pÄ minst 20 mill?

4 Likes

Da ble det akkurat som forventet, same same :yawning_face: :sleeping: :zzz:

Tviler pÄ at PHO noensinne kommer Ä tjene noe sÊrlig penger pÄ egen drift. SÄ da blir det til Ä hÄpe pÄ at kineserne kan fÄ til noe, men det ligger vel dessverre langt inn i fremtiden.

Hvor ble det forresten av de gledelige tallene som skulle komme i lĂžpet av hĂžsten?

1 Like

De som eier selskapet virker Ä se mye positivt og gode indikasjoner. Det er da for all del en del positive elementer. Og Norne har allerede kommentert flere positive vurderinger av Q3. Er vel ikke sÄ svart-hvitt den ene eller andre veien?
Man fÄr nesten gjÞre egne vurderinger Ä mene noe om hva verdielementer i PHO skal gi i mcap!

Venter at de andre husene kommer med sine vurderinger snart.
Noen er inne og noen er ute. Slik er verden.
Endelig oppgang og godt volum, TA?

Hej Norge

Ikke sĂ„ meget at sige – noter mig ogsĂ„ at Q4 kan gĂ„ i markant Overskud :blush:

MEN-MEN Was is dass :partying_face:

US$ 190 mill til PHO hvis Cevira opnĂ„r Blockbuster status i US —den er ny for mig :partying_face: :partying_face:

“Company is also eligible to receive royalties between 10% and 20% of global sales based on the achievement of certain sales thresholds, as well as cumulative milestone payments up to USD 190 million associated with global sales, with a significant portion of those milestones being triggered if the product achieves blockbuster status”

Den er ny for mig :wink:

Dansken

4 Likes

Kun 1/3 hÞstmÄneder er med i Q3, sÄ 66,6% gjenstÄr, og vil bli presentert i Q4
 Positive tanker nÄ, Rollepmaestro!

1 Like

Den mulighed bÞr vi nok heller ikke tilskrive nogen vÊrdi sÄdan just med det fÞrste. NÄr de har rundet 500mil dollars med fortsatt god vÊkst sÄ kan vi begynne at drÞmme.

Mitt guess er at PHO verdier snur opp nÄ. Om det er drÞmmer eller ikke vites ikke.

Men ordinÊr drift. To fase III studier hvor sÞkes NDA og noe over 250 millioner pÄ konto danner et godt utgangspunkt for en verdi realitet / drÞm.

Er det lov Ä hÄpe pÄ at innsidere i Photocure kjÞper ytterligere aksjer i egen butikk? Styreleder Ultimovacs gjorde det!

Kl 14 starter presentasjon Q3