Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Det hadde vært litt fristende å sende inn et spørsmål til webcasten om de har vurdert å legge ned USA businessen eller prøve å lisensiere den ut til et amerikansk selskap. Bare for å se reaksjonen til Schneider.

1 Like

Q3 viser at kursfallet fra 100+ var velbegrunnet, med det er noen veldig store lyspunkter her

  • OPEX er helt under kontroll, det er veldig viktig.
  • Cevira newsflow er jo helt fantastisk, og er ikke priset inn noe særlig.
  • Jeg ser ingen grunn til at ikke US skal komme tilbake på track, gitt “The first three quarters of 2023 mark the highest number of rigid cystoscopes placed during this period of any
    year since Photocure launched BLC in the U.S.”
  • Europa utvikling er lovende, men hadde jo ønsket mer.

8 Likes

Mulig Hallerberg har tatt noen grep på kostnadssiden her ja? En nedgang i kostnader på nesten 17 mill. kr. viser faktisk positiv styringsinnsats. Dette var bedre enn fryktet.

4 Likes

Tvilsomt.
Kostnadene har vært høyere enn “normalt” pga forretningsutvikling

3 Likes

Alt i alt et helt ok resultat utt fra omstændighederne. Europa vokse støtt og sikkert og US forretningen skal nok også komme på sporet igjen når udfasningen af flex er avsluttet. Forhåbentlig får vi også en nedgradering i løpet av 23-24.
Photocure går snart i pluss :blush:

4 Likes

Da kan det tenkes uten dette en solid margin!

Jeg sier ikke at alt er perfekt, men så har kursen alt fra nesten 150kr og nesten 2/3 barbert bort. Samtidig vært covid periode, gode data og endepunkter i to fase III studier. Og en cashbeholdning som er solid og betalt ned gjeld samtidig som investert i forhåpentligvis kommende vekst. Europa har year to year vekst på 17% Q3

Da er min gjetning at altfor mye negativitet er priset inn. Men hvem vet!

Flåsete: men dette kan beskrives som den eneste biotek sjappa med kontroll? på kontanter, vekst, kostnader og ingen gjeld samtidig som partneravtale hvor det er to fase III studier med oppnådde endepunkter hvor partner søker NDA. Mulige milestones og royalties herfra i tillegg til ordinær drift og kontantbeholdning bør være sterkt risiko reduserende og billig priset vekstmuligheter. Men klart ikke alt er 100%, hvilket biotekselskap har det i seg?

I en biotek verden synes jeg Photocure har gode faste holdepunkter for verdier. Masse risiko, men også mange faste holdepunkter for verdi tenker jeg. Nokså unikt i biotek til denne mcap? @Snoeffelen ?

3 Likes

Noterer meg at PHO guider EBITDA på 45-50 mill før BizDev for 2023, mens 2023 YTD EBITDA er 25,6 mill før BizDev.
Hvis jeg ikke blander med tallene nå da (og gjerne korriger meg fordi dette virker sykt) så kan vi forvente en Q4 med nokså pen EBITDA på minst 20 mill?

4 Likes

Da ble det akkurat som forventet, same same :yawning_face: :sleeping: :zzz:

Tviler på at PHO noensinne kommer å tjene noe særlig penger på egen drift. Så da blir det til å håpe på at kineserne kan få til noe, men det ligger vel dessverre langt inn i fremtiden.

Hvor ble det forresten av de gledelige tallene som skulle komme i løpet av høsten?

1 Like

De som eier selskapet virker å se mye positivt og gode indikasjoner. Det er da for all del en del positive elementer. Og Norne har allerede kommentert flere positive vurderinger av Q3. Er vel ikke så svart-hvitt den ene eller andre veien?
Man får nesten gjøre egne vurderinger å mene noe om hva verdielementer i PHO skal gi i mcap!

Venter at de andre husene kommer med sine vurderinger snart.
Noen er inne og noen er ute. Slik er verden.
Endelig oppgang og godt volum, TA?

Hej Norge

Ikke så meget at sige – noter mig også at Q4 kan gå i markant Overskud :blush:

MEN-MEN Was is dass :partying_face:

US$ 190 mill til PHO hvis Cevira opnår Blockbuster status i US —den er ny for mig :partying_face: :partying_face:

“Company is also eligible to receive royalties between 10% and 20% of global sales based on the achievement of certain sales thresholds, as well as cumulative milestone payments up to USD 190 million associated with global sales, with a significant portion of those milestones being triggered if the product achieves blockbuster status”

Den er ny for mig :wink:

Dansken

4 Likes

Kun 1/3 høstmåneder er med i Q3, så 66,6% gjenstår, og vil bli presentert i Q4… Positive tanker nå, Rollepmaestro!

1 Like

Den mulighed bør vi nok heller ikke tilskrive nogen værdi sådan just med det første. Når de har rundet 500mil dollars med fortsatt god vækst så kan vi begynne at drømme.

Mitt guess er at PHO verdier snur opp nå. Om det er drømmer eller ikke vites ikke.

Men ordinær drift. To fase III studier hvor søkes NDA og noe over 250 millioner på konto danner et godt utgangspunkt for en verdi realitet / drøm.

Er det lov å håpe på at innsidere i Photocure kjøper ytterligere aksjer i egen butikk? Styreleder Ultimovacs gjorde det!

Kl 14 starter presentasjon Q3

Godt gjort å time Q3-presentasjonene for PHO og ULTI til nøyaktig samme tid!

Fine, da hadde pratmakeren fått noe å bite i :rofl:

Photocure øker omsetningen

Blærekreftselskapet har økt salget av sitt diagnostikum med elleve prosent i årets tredje kvartal.

4 Likes

Om en av dem stikker, skal du ikke kunne selge så investere i den andre!

det at hexvix kan ha terapautisk effekt har ds nå nevnt ved flere anledninger og med økende tyngde.
I min verden betyr dette at det må være en anseelige effekt det her er snakk om og at den er tilstede ved “allle” studiene som kjøres med BLC.
Er dette retningen for PHO å gå på sikt?
DS er en mester i å fortelle mye uten å fortelle noe i det hele tatt.

For langsiktige investorer er dette kolossalt viktig.

Utmerket Q323.

3 Likes

Dette er ikke ment som haussing, men basert på rapporten og webcasten, virker det som om skjærene i sjøen tilhører fortiden, og fremtiden ser veldig lys ut.

2 Likes

Terapautisk effekt er en (positiv) bieffekt av Hex/Cys som, hvis den bekreftes, gjør gapet ned til NBI og WLC enda større (og som derfor øker sansynligheten for å bli SoC i alle markeder).

Slik jeg forstår det er det ikke noe som endrer retningen for PHO, men heller en add-on for Hex/Cys. Oppfatter ikke at de tror Hex/Cys skal være eneste behandling av blærekreft, men at det har en effekt som minsker tilbakefall som bieffekt av undersøkelsen…

Behøver mer forskning for å forstå effekten og hvor stor den er…

3 Likes