Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Eneste aktĂžr som skulle kunne ha interesse av det er vel KS, men det er jo de som formelt har initiert prosessen

1 Like

Her gjelder det vel Ă„ kunne lese tallene:

Ebitda pr. 30/9/23 25,6 m NOK
Milestone 2,5 m $ i 4Q23 Ă  11,17 27,9
Sum 53,5 m NOK
Ebitda forcast pr. 31/12 45-50 m NOK

Ergo

Egendrift resultat 4Q23: Minus 8,5 - til 3,5 m NOK
Mulig storordre komme inn fÞr nyttÄr
BD kostnader ikke medtatt (Business Development)

Forventningen til DS er altsÄ ikke all verden til Q4 og det har markedet nok oppfattet.

OK, da er det vel bare Ä konstatere at amerikansk byrÄkrati er minst like tregt som vÄrt norske.

HĂ„per kineserne er mer effektive.

1 Like

Vel, kommer den store ordren samtidig med fase III presentasjon TBD sÄ er det plutselig fest.
Kommer overraskende bevegelser begge veier i biotek har jeg opplevd sÄ til de grader. Vanskelig Ä vÊre bastant her!

Om kursen hadde stÄtt i 150kr eller 50kr tror jeg folk hadde kunne forklart begge basert pÄ fundamentale verdier. Vifta er bred og mulighetene og utfallsrom store :sweat_smile:

Omsatt ca 20 tusen aksjer pÄ ca 55 i 15 tiden. SÄ klarer jammen noen Ä selge kursen ned til 54,1 med litt over 3 tusen. Rart

3 Likes

Nei det er nok selgerne av BCG. The Global BCGMarket size was US$ 63.58 million in 2022 * Merck, Sanofi Pasteur, Japan BCG Lab, China National Biotec, InterVax, Serum Institute of India, GreenSignal, Statens Serum Institute, Shanyao Group, Shanghai Institute of Biological Products

Ikke glem at dette inkluderer betaling fra Asieris. Hadde det vÊrt eksludert denne betalingen ville kursreaksjonen vÊrt en helt annen. Vi mÄ med andre ord vente til 2024 fÞr selskapet begynner Ä tjene penger pÄ egen drift.

For Ăžvrig spennende med denne mega-ordren DS snakket om.

OgsÄ verdt Ä merke seg at Asieris ikke fikk priority review for Hexvix i Kina slik at en godkjenning kan ta 12-18 mnd., og da er man over i 2025.

FÄr hÄpe cFDA har en annen innstilling nÄr det gjelder Cevira.

2 Likes

Ja, det er riktig. SÄ er spÞrsmÄlet hvor mye de klarer Ä pÄvirke denne prosessen. Mulig de kan bremse med lobbyvirksomhet/ penger under bordet, men Ä stoppe den?

2 Likes

Ja, fortell meg ikke at det er vanlig i norsk biotek Ă„ ha solid eksisterende drift.

Samtidig oppnÄdd endepunkter i to fase III studier hvor sÞkes reg myndighet NDA.

Og hvor kontantbeholdning 250millioner

Partner avtale med Asieris som ser ut til Ă„ vĂŠre backet av Sinopharm (Fortune 500 selskap) som danner grunnlag for milestones og royalties ved salg.

Har noe norsk biotek selskap tilsvarende og priset til 1,5 mrd?

Anyone?

Hvorfor skulle et biotek selskap se bortfra partner inntekter ved milestone. Det er jo selve biotek.

Alle andre biotek ville vel jublet over eksisterende drift, nedbetalt gjeld, kontantbeholdning 250 millioner, to fase III studier med oppnÄdse endepunkter OG milestones og royalties; det drÞmmer alle om!? Eller misforstÄr jeg noe med the holy grail i biotek som jeg trodde var partnerskap og milestone / royalties?

Kursen selges ned pÄ nada volum, gang pÄ gang.

1 Like

SnĂžffelen introduserte en spekulasjon / teori om at Asieris burde kjĂžpe Photocure. Sa vel noe som bruke alle triks i boka. Er det det vi ser?

Det er noen som leker eller har en mÄte Ä vise muskler pÄ med nÄ Ä legge ut 50 000 aksjer pÄ salg. Hva er det de skal bevise?

1 Like

Enig

Sett disse slutthandler tidligere ogsÄ med enorm salgspost mot omsatt volum

Merkelig

Ser ut som denne posten stadig blir mindre

Tror det er en mÄte Ä lodde stemningen i markedet

Hvis en sÄnn en blir nappet skikkelig i sÄ vet man at andre ogsÄ er ute i markedet

1 Like

Ja i sÄ fall fikk vi et lite napp i den poste pÄ 54,4. Da fÄr vi se i morgen om de kapitulerer.

1 Like

Er vel pÄ feil trÄd nÄ!

Helt korrekt🙂

200 aksjer sender Photocure ned 2.5%, good times.

2 Likes

Her er det bare Ă„ logge av og sjekke kursen i 2024
.

Jeg venter pÄ presentasjon av data, TBD skulle vel vÊre i 2023?

Kursen har falt fra nesten 150kr til dagens kurs. Fortjent eller ikke, det er nÄ fakta. Samtidig har det kommet gode nyheter fra de to fase III studier med oppnÄdde endepunkter som har dannet grunnlag for at partner jobber med NDA.

Gjetter pÄ fest og rekyl lenge fÞr det.

Ja vi fÄr en NDA i China for Hexvix nÄ fÞr jul med mileston utbetaling
En NDA for Cevira kommer med mulig en rask behandling av cFDA da det er en prioritet Ä fÄ opp barne fÞdslene i China. Dette utlÞser nye milestone. FÞr det fÄr vi presentasjon av phase III.
FDA i US kan komme nÄ eller om et Är hvem vet.
DS snakker om et nytt samarbeid om surveillance markedet i verden kan komme nÄ.

1 Like