Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Grep er uansett tatt pÄ kostnadssiden. Kall kostnadene hva du vil. Poenget er at de er kraftig redusert, noe vi aksjonÊrer har ment man burde sÞrge for i lang tid. ForhÄpentligvis er det mer rom for kostnadsreduksjon. SÄ fÄr Pho heller trÄ pÄ gassen igjen nÄr nytt flexiscop som mÞter kravene forhÄpentligvis kommer.

1 Like

Enig, presentasjonen idag var solid, omfattende og fremoverlent !
OgsÄ endel usikkerhet som ble ryddet av veien.

NÄ gjelder det bare «walk the talk» og i sÄ fall fÄr vi en solid og vedvarende opptur, starting fra q4 2023, som legges frem i februar 2024.

Tvi,tvi !

2 Likes

er den terapautiske effekten knyttet til agetering av vevet, slik at kroppen oppdager omrÄdet som en issue?

https://photocure.com/news/new-publication-immunological-impact-of-blue-light-cystoscopy-with-hexaminolevulinate-in-bladder-cancer-102

Klippet ut:
" The project conducted at Department of Molecular Medicine, Aarhus University Hospital, Denmark, presents results from a pilot study of bladder cancer patients, showing that blue light cystoscopy (BLCÂź) with Hexaminolevulinate (HAL) during TURBT may influence the immune cell composition and tumor microenvironment.* "

https://www.photocure.com/news/photocure-new-data-presented-at-eau-2023-highlight-the-effects-of-blue-light-cystoscopy-in-bladder-cancer-4490189

Ja , hva menes med at BLC kan ha terapautisk virkning i tillegg til

Dette spÞrsmÄlet har vel vÊrt lite diskutert?

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Bet meg ogsÄ merke i det - at basert pÄ selskapets guiding, nÄ som en allerede er over 1/3 inn i Q4, tilsier det et relativt bra overskudd i siste kvartalet. For Þvrig er det bra at selskapet gir mer informasjon og synliggjÞr bedre potensialet som ligger i avtalene med Aseris.

Jeg har forstÄelse for at tÄlmodigheten for flere aksjonÊrer er noe tynnslitt - og nÄr en ser tingene i ettertid er det gode grunner for at kursen falt fra kr 150 og ned til kr 50 - samtidig kan det virke som at ting virkelig er pÄ vei til Ä snu, der en etter utbytte av flexiscope og forhÄpentligvis nedskalering kan oppleve den berÞmte ketchup effekten i USA. Videre er vi ogsÄ pÄ opplÞpssiden ift godkjennelse i Kina (Cevira/Hexvix) - der vi snart vil fÄ presentert resulatene fra Cevira.

Jeg mener derfor basert pÄ ovennevnte at PHO i dag er et mye mer attraktiv investeringsobjekt enn nÄr kursen lÄ pÄ over kr 150 - og har en vÊrt med pÄ turen helt ned, skjÞnner jeg lite om en velger Ä selge seg ut nÄ pÄ 50 tallet.

8 Likes

Inkludert $2.5 mill fra Asieris

1 Like

Bare Ă„ sĂžke👍

2 Likes

Algoene er skrudd av, ingen vil kjþpe og ingen vil selge


StyremĂžte i morgen?

2 Likes

Ikke lest alle innlegg sÄ dersom denne er delt av andre sebort fra den.

Norne etter q3.

PHO 081123.pdf (361,6 KB)

6 Likes

Skuffet over resultatet i gÄr ble satt ut og fikk ikke med meg de positive tingene som kom frem, markedet har ogsÄ blitt satt ut vet ikke om det skal ned eller opp. Finner det merkelig nÄ at det ikke reageres pÄ den nye guidingen;
fra Q1 raporten; Positiv EBITA excluding business development spending.
Ny guiding i gÄr; positive EBITDA anticipated in the range of NOK 45-50 million excluding BD spending
Markedet brys seg ikke om 45-50 mill.

1 Like

Hvis jeg ikke husker helt feil sÄ sa DS at nedklassifiseringen kan komme alt fra i morgen til om et tiÄr.

Med tanke pÄ tiden det allerede har tatt mÄ man jo nesten lure pÄ om sterke krefter prÞver Ä trenere nedklassifiseringen lengst mulig.

Eneste aktĂžr som skulle kunne ha interesse av det er vel KS, men det er jo de som formelt har initiert prosessen

1 Like

Her gjelder det vel Ă„ kunne lese tallene:

Ebitda pr. 30/9/23 25,6 m NOK
Milestone 2,5 m $ i 4Q23 Ă  11,17 27,9
Sum 53,5 m NOK
Ebitda forcast pr. 31/12 45-50 m NOK

Ergo

Egendrift resultat 4Q23: Minus 8,5 - til 3,5 m NOK
Mulig storordre komme inn fÞr nyttÄr
BD kostnader ikke medtatt (Business Development)

Forventningen til DS er altsÄ ikke all verden til Q4 og det har markedet nok oppfattet.

OK, da er det vel bare Ä konstatere at amerikansk byrÄkrati er minst like tregt som vÄrt norske.

HĂ„per kineserne er mer effektive.

1 Like

Vel, kommer den store ordren samtidig med fase III presentasjon TBD sÄ er det plutselig fest.
Kommer overraskende bevegelser begge veier i biotek har jeg opplevd sÄ til de grader. Vanskelig Ä vÊre bastant her!

Om kursen hadde stÄtt i 150kr eller 50kr tror jeg folk hadde kunne forklart begge basert pÄ fundamentale verdier. Vifta er bred og mulighetene og utfallsrom store :sweat_smile:

Omsatt ca 20 tusen aksjer pÄ ca 55 i 15 tiden. SÄ klarer jammen noen Ä selge kursen ned til 54,1 med litt over 3 tusen. Rart

3 Likes

Nei det er nok selgerne av BCG. The Global BCGMarket size was US$ 63.58 million in 2022 * Merck, Sanofi Pasteur, Japan BCG Lab, China National Biotec, InterVax, Serum Institute of India, GreenSignal, Statens Serum Institute, Shanyao Group, Shanghai Institute of Biological Products

Ikke glem at dette inkluderer betaling fra Asieris. Hadde det vÊrt eksludert denne betalingen ville kursreaksjonen vÊrt en helt annen. Vi mÄ med andre ord vente til 2024 fÞr selskapet begynner Ä tjene penger pÄ egen drift.

For Ăžvrig spennende med denne mega-ordren DS snakket om.

OgsÄ verdt Ä merke seg at Asieris ikke fikk priority review for Hexvix i Kina slik at en godkjenning kan ta 12-18 mnd., og da er man over i 2025.

FÄr hÄpe cFDA har en annen innstilling nÄr det gjelder Cevira.

2 Likes

Ja, det er riktig. SÄ er spÞrsmÄlet hvor mye de klarer Ä pÄvirke denne prosessen. Mulig de kan bremse med lobbyvirksomhet/ penger under bordet, men Ä stoppe den?

2 Likes