Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Photocure gjetter jeg er undervurdert betydelig. Men igjen den viften med utfallsrom i biotek har vist seg å være bred! Så hvordan skal nå fremtiden sikres for pasienter og andre stakeholders? Synes det ser bra ut for selskapet.

Positive resultater fra den andre fase III studien skal TBD og presenteres future medical conference. Det var den nyhet jeg tenkte kunne komme i 2023.

Photocure har mye lovende på gang, men som q3 rapporten illustrerer er at ting tar tid og at vi het må være tolmodige… inntekter, utenom, målestokk es fra Kina vil ikke komme først om flere år, og det virkelige taktskifte i usa ser ut til å være helt avhengig av reklassifisering. Investorer virker ikke tolmodige og plasserer pengene andre steder…

Det er da mange muligheter for meldinger både i 2023, 2024 og framover. Mulig noen mener det ikke vil skje noe. Derfor kursen har falt fra 150kr?

Så du er sikkert inne på det at mange investorer tror det du skriver.

Jeg tror de tar feil. Slik er det i markedet. Noen har tro på positive nyheter og andre ikke. Hva blir fasiten vet ihvertfall ikke jeg!

En ting er sikkert og det er at selskap stort sett prises i dag på framtidsutsikter! Som du sier selskapet har mye lovende på gang. Mao hva skal summen av for eksempel selskapets eiendeler, studier, to fase III studier hvor det søkes NDA basert på oppnådde endepunkter, ordinære drift, data pasienter, avtaler sykehus, konkurransesituasjon, ansatte, marked, eventuelle patenter, partnerskap, royalties, milestones, mulig oppkjøp, salg av patenter / produkter, kontanter, cashflow og balanse være verdt?

Jeg tror det er bare snakk om litt tålmodighet nå før flere ser verdiene i PHO og jeg snakker ikke om år men uker basert på DS sitt statement i Q3 rapporten;

I am proud that in 2023 alone, Photocure has worked with blue light equipment manufacturers to open a total of
56 new accounts and upgrade components or full towers in over 150 accounts internationally. We believe that
reclassification of BLC equipment from Class 3 to Class 2 in the U.S. will open a regulatory pathway facilitating the
entry of equipment manufacturers eager to access the U.S. market to expand BLC use, as indicated by Stryker
Corporation’s recent supportive public comment on the pending Citizen’s Petition. Simultaneously, we are actively
pursuing a global strategy to reintroduce flexible blue light cystoscopy equipment with the intention to rebuild the
larger surveillance segment of the market worldwide. Given our plans to reaccelerate growth, a strong balance
sheet and the potential for additional milestones and sales royalties from our partner Asieris, I remain confident
that Photocure is in a solid position to deliver value for our patients and shareholders.”

2 Likes

Det kommer nok flere meldinger i 2023/2024, først og fremst er det full data fra de to fase 3 studiene som blir spennende å lese. Dan nevnte også oppdateringer på kohortstudiene sine ila neste år på de store konferansene. Han sa også at det er 16 pågående studier alt fra økonomiske spørsmål, terapeutisk effekt til effektivitet av blc. Mye som skjer, men tar tid. Jeg har troen og sitter stille med mine aksjer :slight_smile:

3 Likes

Den største triggerne slik jeg ser det er dog nedklassifisering av skop i usa, det blir en virkelig game changer :slight_smile: og selvfølgelig hvis registerstudiene viser mer robust data på mindre risiko for progresjon til mibc og i det lengre løpet bedrecoverlevrlse :slight_smile:

5 Likes

En blanding av noe uoppmerksomhet fra undertegnede og utydelighet fra PHO, har gjort at jeg har notert totalt antall scope for siste to kvartal som nye ( klinikker ). Det har medført et for høyt antall nye scope/klinikker med blc i mitt regneark. Etter å ha korrigert, ser grafen ut som dette:

Beklager !

12 Likes

Venting, venting og enda mer venting, det er livet som PHO aksjonær😁

Får bare håpe man ikke dauar av alderdom før det endelig skjer noe som får aksjekursen inn i en stabil positiv utvikling.

Hehe, ja, får håpe det. Jeg tipper Pho blir erklært en såkalt mulig «nyttårsrakett» og at denne stiger mye like før det nye året :wink:

1 Like

DNB opprettholder kjøp på Photocure med kursmål 95 kr (tidl 100kr)

2 Likes

Det slo meg plutselig at rett etter jeg tredoblet min aksjebeholdning nede på 42 kroner så gikk Dylan Hallerberg inn på 43 kroner. Selv om jeg fremdeles er over 800 000 i minus ser jeg i grunn ganske lyst på dette. If it’s good enough for Hallerberg, it’s good enough for me :grinning:

5 Likes

Ingenting er bedre enn at du nå omsider er blitt positiv til din egen aksjebeholdning. :wink:

2 Likes
2 Likes

Det var en fin oppdatering fra DNB etter Q3 rapporten.

Overall solid report

Spesielt dette som jeg ikke har fått med meg;

The company is planning to bring a
proprietary flex system to market globally and we expect
it to provide more details on this with the Q4 report.

og dette;

Expecting a large deal by year-end. The company said it expected to announce a
large deal by the end of the year. While it provided no details on the type of deal, we
believe it is likely negotiating a large deal with a client (e.g. a large hospital chain)
including equipment (BLCs) and consumables (i.e. Cysview).

med fortsatt ingen verdi på Cevira.

We have not included any value from
the Cevira project, out-licensed to
Asieris since 2019 (except some highprobability short-term milestones).

5 Likes

Har DS kommet med at operatonal costs kommer under kontroll?

Introdusere fleksscop på eget hånd… medfører mye kostnader,hadde han en perspektiv på det?

Det var lavere kostnader enn ventet fra husa ved Q3 ihvertfall :blush:

Mitt tips er at det kommer en stor avtale med VA systemet. VA har kjørt egen studie som ble ferdigstilt tidligere i år, husker ikke helt når… her kom BLC veldig godt ut.

1 Like

Er det ikke litt sent å komme med det?
Blc er allerede i bruk hos mange va

Riktig det. VA er vel allerede en av de største brukene av BLC, men mener studien som VA kjørte var for å kunne bestemme hvilken behandling selve VA systemet skulle bruke fremover som sin standard (SOC).
Om jeg husker riktig.

https://photocure.com/news/new-publication-clinical-data-demonstrates-reduced-risk-of-recurrence-in-non-muscle-invasive-bladder-cancer-with-the-use-of-blc-99

Edit: Kan være jeg tar feil her, men blir spennende å se hva som meldes fra Pho

2 Likes

Skal ikke utelukke va.
Mulig Kaiser også er et alternativ,etablerer blc som soc hos de. Det er jo sånn kjeder skal fungere; kunden skal kjenne seg igjen i butikken uansett om den er i Oslo eller Bergen.

2 Likes