Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Ja, fortell meg ikke at det er vanlig i norsk biotek Ă„ ha solid eksisterende drift.

Samtidig oppnÄdd endepunkter i to fase III studier hvor sÞkes reg myndighet NDA.

Og hvor kontantbeholdning 250millioner

Partner avtale med Asieris som ser ut til Ă„ vĂŠre backet av Sinopharm (Fortune 500 selskap) som danner grunnlag for milestones og royalties ved salg.

Har noe norsk biotek selskap tilsvarende og priset til 1,5 mrd?

Anyone?

Hvorfor skulle et biotek selskap se bortfra partner inntekter ved milestone. Det er jo selve biotek.

Alle andre biotek ville vel jublet over eksisterende drift, nedbetalt gjeld, kontantbeholdning 250 millioner, to fase III studier med oppnÄdse endepunkter OG milestones og royalties; det drÞmmer alle om!? Eller misforstÄr jeg noe med the holy grail i biotek som jeg trodde var partnerskap og milestone / royalties?

Kursen selges ned pÄ nada volum, gang pÄ gang.

1 Like

SnĂžffelen introduserte en spekulasjon / teori om at Asieris burde kjĂžpe Photocure. Sa vel noe som bruke alle triks i boka. Er det det vi ser?

Det er noen som leker eller har en mÄte Ä vise muskler pÄ med nÄ Ä legge ut 50 000 aksjer pÄ salg. Hva er det de skal bevise?

1 Like

Enig

Sett disse slutthandler tidligere ogsÄ med enorm salgspost mot omsatt volum

Merkelig

Ser ut som denne posten stadig blir mindre

Tror det er en mÄte Ä lodde stemningen i markedet

Hvis en sÄnn en blir nappet skikkelig i sÄ vet man at andre ogsÄ er ute i markedet

1 Like

Ja i sÄ fall fikk vi et lite napp i den poste pÄ 54,4. Da fÄr vi se i morgen om de kapitulerer.

1 Like

Er vel pÄ feil trÄd nÄ!

Helt korrekt🙂

200 aksjer sender Photocure ned 2.5%, good times.

2 Likes

Her er det bare Ă„ logge av og sjekke kursen i 2024
.

Jeg venter pÄ presentasjon av data, TBD skulle vel vÊre i 2023?

Kursen har falt fra nesten 150kr til dagens kurs. Fortjent eller ikke, det er nÄ fakta. Samtidig har det kommet gode nyheter fra de to fase III studier med oppnÄdde endepunkter som har dannet grunnlag for at partner jobber med NDA.

Gjetter pÄ fest og rekyl lenge fÞr det.

Ja vi fÄr en NDA i China for Hexvix nÄ fÞr jul med mileston utbetaling
En NDA for Cevira kommer med mulig en rask behandling av cFDA da det er en prioritet Ä fÄ opp barne fÞdslene i China. Dette utlÞser nye milestone. FÞr det fÄr vi presentasjon av phase III.
FDA i US kan komme nÄ eller om et Är hvem vet.
DS snakker om et nytt samarbeid om surveillance markedet i verden kan komme nÄ.

1 Like

Photocure gjetter jeg er undervurdert betydelig. Men igjen den viften med utfallsrom i biotek har vist seg Ä vÊre bred! SÄ hvordan skal nÄ fremtiden sikres for pasienter og andre stakeholders? Synes det ser bra ut for selskapet.

Positive resultater fra den andre fase III studien skal TBD og presenteres future medical conference. Det var den nyhet jeg tenkte kunne komme i 2023.

Photocure har mye lovende pÄ gang, men som q3 rapporten illustrerer er at ting tar tid og at vi het mÄ vÊre tolmodige
 inntekter, utenom, mÄlestokk es fra Kina vil ikke komme fÞrst om flere Är, og det virkelige taktskifte i usa ser ut til Ä vÊre helt avhengig av reklassifisering. Investorer virker ikke tolmodige og plasserer pengene andre steder


Det er da mange muligheter for meldinger bÄde i 2023, 2024 og framover. Mulig noen mener det ikke vil skje noe. Derfor kursen har falt fra 150kr?

SÄ du er sikkert inne pÄ det at mange investorer tror det du skriver.

Jeg tror de tar feil. Slik er det i markedet. Noen har tro pÄ positive nyheter og andre ikke. Hva blir fasiten vet ihvertfall ikke jeg!

En ting er sikkert og det er at selskap stort sett prises i dag pÄ framtidsutsikter! Som du sier selskapet har mye lovende pÄ gang. Mao hva skal summen av for eksempel selskapets eiendeler, studier, to fase III studier hvor det sÞkes NDA basert pÄ oppnÄdde endepunkter, ordinÊre drift, data pasienter, avtaler sykehus, konkurransesituasjon, ansatte, marked, eventuelle patenter, partnerskap, royalties, milestones, mulig oppkjÞp, salg av patenter / produkter, kontanter, cashflow og balanse vÊre verdt?

Jeg tror det er bare snakk om litt tÄlmodighet nÄ fÞr flere ser verdiene i PHO og jeg snakker ikke om Är men uker basert pÄ DS sitt statement i Q3 rapporten;

I am proud that in 2023 alone, Photocure has worked with blue light equipment manufacturers to open a total of
56 new accounts and upgrade components or full towers in over 150 accounts internationally. We believe that
reclassification of BLC equipment from Class 3 to Class 2 in the U.S. will open a regulatory pathway facilitating the
entry of equipment manufacturers eager to access the U.S. market to expand BLC use, as indicated by Stryker
Corporation’s recent supportive public comment on the pending Citizen’s Petition. Simultaneously, we are actively
pursuing a global strategy to reintroduce flexible blue light cystoscopy equipment with the intention to rebuild the
larger surveillance segment of the market worldwide. Given our plans to reaccelerate growth, a strong balance
sheet and the potential for additional milestones and sales royalties from our partner Asieris, I remain confident
that Photocure is in a solid position to deliver value for our patients and shareholders.”

2 Likes

Det kommer nok flere meldinger i 2023/2024, fÞrst og fremst er det full data fra de to fase 3 studiene som blir spennende Ä lese. Dan nevnte ogsÄ oppdateringer pÄ kohortstudiene sine ila neste Är pÄ de store konferansene. Han sa ogsÄ at det er 16 pÄgÄende studier alt fra Þkonomiske spÞrsmÄl, terapeutisk effekt til effektivitet av blc. Mye som skjer, men tar tid. Jeg har troen og sitter stille med mine aksjer :slight_smile:

3 Likes

Den stÞrste triggerne slik jeg ser det er dog nedklassifisering av skop i usa, det blir en virkelig game changer :slight_smile: og selvfÞlgelig hvis registerstudiene viser mer robust data pÄ mindre risiko for progresjon til mibc og i det lengre lÞpet bedrecoverlevrlse :slight_smile:

5 Likes

En blanding av noe uoppmerksomhet fra undertegnede og utydelighet fra PHO, har gjort at jeg har notert totalt antall scope for siste to kvartal som nye ( klinikker ). Det har medfĂžrt et for hĂžyt antall nye scope/klinikker med blc i mitt regneark. Etter Ă„ ha korrigert, ser grafen ut som dette:

Beklager !

12 Likes