Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Venting, venting og enda mer venting, det er livet som PHO aksjonær😁

Får bare håpe man ikke dauar av alderdom før det endelig skjer noe som får aksjekursen inn i en stabil positiv utvikling.

Hehe, ja, får håpe det. Jeg tipper Pho blir erklært en såkalt mulig «nyttårsrakett» og at denne stiger mye like før det nye året :wink:

1 Like

DNB opprettholder kjøp på Photocure med kursmål 95 kr (tidl 100kr)

2 Likes

Det slo meg plutselig at rett etter jeg tredoblet min aksjebeholdning nede på 42 kroner så gikk Dylan Hallerberg inn på 43 kroner. Selv om jeg fremdeles er over 800 000 i minus ser jeg i grunn ganske lyst på dette. If it’s good enough for Hallerberg, it’s good enough for me :grinning:

5 Likes

Ingenting er bedre enn at du nå omsider er blitt positiv til din egen aksjebeholdning. :wink:

2 Likes
2 Likes

Det var en fin oppdatering fra DNB etter Q3 rapporten.

Overall solid report

Spesielt dette som jeg ikke har fått med meg;

The company is planning to bring a
proprietary flex system to market globally and we expect
it to provide more details on this with the Q4 report.

og dette;

Expecting a large deal by year-end. The company said it expected to announce a
large deal by the end of the year. While it provided no details on the type of deal, we
believe it is likely negotiating a large deal with a client (e.g. a large hospital chain)
including equipment (BLCs) and consumables (i.e. Cysview).

med fortsatt ingen verdi på Cevira.

We have not included any value from
the Cevira project, out-licensed to
Asieris since 2019 (except some highprobability short-term milestones).

5 Likes

Har DS kommet med at operatonal costs kommer under kontroll?

Introdusere fleksscop på eget hånd… medfører mye kostnader,hadde han en perspektiv på det?

Det var lavere kostnader enn ventet fra husa ved Q3 ihvertfall :blush:

Mitt tips er at det kommer en stor avtale med VA systemet. VA har kjørt egen studie som ble ferdigstilt tidligere i år, husker ikke helt når… her kom BLC veldig godt ut.

1 Like

Er det ikke litt sent å komme med det?
Blc er allerede i bruk hos mange va

Riktig det. VA er vel allerede en av de største brukene av BLC, men mener studien som VA kjørte var for å kunne bestemme hvilken behandling selve VA systemet skulle bruke fremover som sin standard (SOC).
Om jeg husker riktig.

https://photocure.com/news/new-publication-clinical-data-demonstrates-reduced-risk-of-recurrence-in-non-muscle-invasive-bladder-cancer-with-the-use-of-blc-99

Edit: Kan være jeg tar feil her, men blir spennende å se hva som meldes fra Pho

2 Likes

Skal ikke utelukke va.
Mulig Kaiser også er et alternativ,etablerer blc som soc hos de. Det er jo sånn kjeder skal fungere; kunden skal kjenne seg igjen i butikken uansett om den er i Oslo eller Bergen.

2 Likes

Enig. Kaiser er #2 på min liste. Blir uansett spekulasjon frem til de melder. Men noe er på gang, og når de nevner stor avtale så tror jeg det er med en aktør de allerede har god business med i dag.

Og kommer de med et “proprietary flex system” så stiller de anda sterkere.

1 Like

Ok, Kaiser eller VA, hva vil det gjøre med inntjening på bunnlinjen? Anyone?

1 Like

Det tar tid. Minst et par år tipper jeg.

Veldig lovende! Sten for sten bygges omsetning og inntjening. Sammen med kontantbeholdning og de to fase tre studiene ved søknad markedstilgang med partneravtale royalties og milestones synes PHO å kunne være det mest bunnsolide biotekselskap i Norge?

Kanskje det beste tegn på det er at radforsk har solgt eiendeler. De investerer der det er behov!? Altså ikke i PHO som kan synes å ha kommet svært langt.

1 Like

Det er to ting som er interessant med denne POen. Tror DS sa de hadde ute 100 tilbud og slik jeg oppfatter det inkluderer det både scope og Cysview. Hvis denne store POen er mellom 30 til 50 pakker og hvor mange Cysview shots i hver pakke eller totalt vet vi ikke men det kommer inn på bunnlinjen til PHO med det samme.

Det andre er at når et scope er installert og i bruk renner det inn penger på bunnlinjen til PHO i årevis. Derfor er en slik stor ordre av stor betydning.

1 Like

Mener å ha sett / hørt DS nevne at de er i forhandlinger med eller selv undersøker mulighetene for å inngå en avtale hvor med produsenter av flex-“systemet” eller på annen måte blir direkte “sjef i eget hus”.
Bare en påstand fra min side men mitt helhetsbilde på sitiuasjonen som KAN være gjeldende er at PHO er drittleie av alle småsjefene i dette noe til tider uoversiktelige samspillet (eller mangel på sådan).

Ja , hva skal en tro?
Min mening er at de må gjøre noe ovverbevisende som viser en gang for alle HVEM som bestemmer i PHO konsernet.
Er det , som det kan se ut som , scope-produsentene , (merk deg flertall)

Hva skjedde egentlig da flex’n ble faset ut pga bestilnings-problemer,
Du skal være temmelig letttroende for å gå på den og det tar seg veldig dårlig ut at DS som er CEO blir sittende igjen som en uinformert tullete person fra texas på toppen av det hele , hehe.

De har nok en liten jobb å gjøre med å “bli herre i eget hus” som jeg tror DS uttalte i en sammenheng som jeg ikke husker i kveld.

Dette jeg nevner her kan synes å være en av de rådende årsakene på hvorfor selskapet nærmest sitter med fastbundne hender og må gå fra skanse til skanse uten å bygge opp sit eget konsern men i stedet bare må godta det scopeprodusentene forlanger.

Håper det er noe sånt eller noe lignende som ligger bak den årelange ventingen hvor overskuddet hvert kvartal blir liggende nært 0.00 mnok og hvorfor det?
Jo , da er det kjent hva store deler av problemene er og hvorledes de kan endres til et sunt og ekspanderende selskap med bred pipline og en lys og korrekt fremtid for ikke minst de tålmodige eierene som selskapet er velsignet med.

Overstående er bare rølp fra en skribent uten peiling og må sees på som et utspill til debattene rundt PHO , selskapet som gikk og gikk og aldri kom frem til overskudd , hehe.

Vet ikke jeg men har nesten alt jeg har av tjent og satt av gjennom et helt arbeidsliv inn i PHO så det alene kvalifiserer til en uforbehålden rett til å si hva jeg mener om selskapet.

Jeg hadde nok solgt 1/2-parten ca dersom jeg hadde hatt kandidater som var like spennende og så ekstremt pakket med positive hendelser , ja ,hvilket selskap konkurrerer mot PHO , særlig dersom en har fulgt den nøye i alle disse årene ,ja , hvilke selskaper skulle det være???

Der er jo i bøtter og spann med kandidater som ersom de slår til vil med letthet konke ut PHO men ikke har disse viktige sperrene og fantastiske mulighetene i kombinasjon.

feks:

  1. Uten nevneverdig gjeld
  2. Biotek-selskap med inntekter som dekker driften
  3. Penger på bok
  4. 2 stk fase 3 studier hvorav den ene med blockbuster-potensiale.
    5)Begge disse fase3 studiene var vellykkete. (en kan jo lure på om markedet har forstått hva som har skjedd. Det er jo så godt som 99% sikkert at medisinen er i handel innen ca 0,5 til 1 års tid.Sammenlign denne situasjonen med hvilket som helst annen biotek-selskap og spør deg selv , hvorledes er dette mulig uten å være noe verdi-givende for aksjonærene ???

Vil være meget glad for en forklaring på det så sitter det noen med meninger som kan belyse dette og deler med oss andre så takker og bukker jeg (og sikkert mange med.

Nå vil sikkert Texaneren snart fyre fra hoften og banne og steike så ingen tviler på hvem som bærer bukse i pho.

lykke til.

Dersom kursen dobler seg fra dagens så går jeg i null så det kreves et ekte mannfolk for å beholde portefølgen og fremtidsvisjonene og det vil nok ende som en gedigen suksess , tror jeg Hehe.

6 Likes

Takk for langt og reflektert innlegg.

Å ha agenturet på blc flex skjer ikke enda. Det tar tid, spesielt hva gjelder å faktisk tilby det til markedet. Iallfall er det min overbevisning når man leser hva DS sier mellom linjene på siste q pres.

Litt skuffende at det tar så enormt lang tid å få hex godkjent i Kina. Opprinnelig håpet de på to-tre måneder, men ble nødt til å kjøre en fase 3… Nå er status at de ikke får hastegodkjenning. I praksis medfører det at hex Kina er godkjent ca sommeren 2025.

Jeg vil anta historien blir en annen for Cevira. Tross alt har man en eller flere (mindre gode) løsninger for cystoskopi,og aldersgruppen som treffes er i øvre sjikt.
Også er det noe med å godkjenne/importere en løsning som allerede er etablert og eies av noen utenfor Kina.
For Cevira er det ganske motsatt. Rask godkjenning vil hjelpe et kinesisk selskap med kommersialisering, og etter hvert ekspansjon globalt. Dessuten vil behandlingen hjelpe en mye viktigere gruppe (damer i fertil alder), og alternativ behandling (kirurgi) er dyrt/uønsket samfunnsmessig

5 Likes