Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Får bare håpe det ikke er PHO som skal stå for kostnadene, for de kommer å bli meget store.

1 Like

Exciting quarter(s) ahead, but volatility to remain heightened

Photocure’s 3Q figures last week were mixed with top line on the weak side, but good EBITDA. Overall, a solid end of the year is anticipated and some exciting news are expected if not in 4Q then early next year. Therefore, we see a slow but steady recovery in the attractiveness of the Photocure story and stick to a Buy and NOK 90/sh TP. (Norne idag)

2 Likes

Bra, ser at de 20 største aksjonærene har økt til 55,76% det er vel det høyeste jeg har sett. RADFORSK selger og er nede i 1,53%, er det det som legger en klam hånd på kursen?

1 Like

SEB kontoen som representerer fjerde største aksjonær, solgte 31 dager på rad. Nå har kontoen kjøpt to dager på rad, sist 50K aksjer.

Ganske utrolig at de andre aktørene på topp 50 ikke øker betraktelig på disse nivåene, eller i hvert fall støtter opp om kursen. Tross alt bedritne volumer som senker Photocure i disse dager.

3 Likes

I rapporten de slapp 8.nov skrev de dette;
Photocure’s 3Q figures were mixed with top line on the weak side, but
good EBITDA. Guidance was also encouraging for this year and end of
the year should be very good. Awaiting the continuous turnaround
next year, we stick to our positive stance on the share.

På tide at Norne overbeviser sine kunder og klienter om caset og trykker på kjøpsknappen.

2 Likes

Det bør egentlig ikke legge noen klam hånd på kursen fordi Radforsk sin politikk har hele tiden vært å være med på å finansiere oppstart og utvikling. Når Radforsk mener at selskapet ikke trenger Radforsk lengre så skal de selge seg ut og bruke pengene på andre selskap i støpeskjeen som de mener ser spennende ut.

Det er i alle fall slik jeg har forstått JE i Radforsk tidligere

3 Likes

Ingen som bekymrer seg for at de selger, men klart det legger et midlertidig overheng når de selger såpass hardhendt som de har gjort. Ser ut som de har frigjort ganske nøyaktig 10 millioner NOK, kanskje det var summen de var ute etter denne gangen.

1 Like

Ikke utenkelig at disse skal inn i Oncoinvent?

1 Like

Godt vi har noen som passer på at kursen ikke tar av, slår til og selger på kjøp med en liten post, hvem har dette oppdraget?

XBI opp 4% etter inflasjonstall fra USA. Endelig volumer i Photocure også, noen tok et jafs.

1 Like

Ja merkelig det er noen som absolutt skal ha kursen ned hvem er disse bandittene?

1 Like

Det eneste jeg blir mer tiltet av enn kursutviklingen i Photocure, er alle de emojiene du poster på hvert bidige innlegg, @Jubel. Det må da gå an å spare emojier til innlegg hvor disse har en relevans? Ikke alt er positivt og fortjener jubel og raketter.

Mulig jeg blir nødt til å gå i meg selv her…

2 Likes

Jeg kan sikkert lage mindre fest med emoji. Er bare så hoppende glad og positiv😂

Det finnes mange ukjente risikopunkter på børs. Jeg velger å ta risiko i biotek. Har feilet før, men denne gangen synes jeg Photocure ser veldig bra ut. Godt med biotek som både har eksisterende drift samtidig som det er stor kontantbeholdning, nedbetalt gjeld samtidig som to studieløp finnes hvor partner søker markedstilgang. For meg er dette en sjeldenhet og en åpenbar mulighet for sterk kommende vekst og mulig verdistigning med royalties og milestones. Samtidig vil denne bransjen glede pasienter. Det blir for meg en kombinasjon for god til å ikke delta med midler til! Om Photocure gjør storeslem eller ikke gjenstår å se. Jeg velger å krysse fingrene for at det skjer. Lykke til med biotek.

Ja doktorinho, det finnes vel knapt mer risiko enn i biotek. Men en skal være veldig glad for at noen er villig til å ta den, enten for å hjelpe pasienter/ kjære og / eller tjene penger på biotek som lykkes. De fleste lykkes ikke, men finnes innertieren, du verden hvor der bringer glede til pasienter og lommeboken.
Og flere har nok lært at det alltid er lurt å ha en bred eksponering, hvis noe i det hele tatt. Har norsk biotek egentlig vært en suksess vs interaksjonale? All heder til Radforsk!

1 Like

Vær frimodig, mann. Gå ut på gata og fortell verden om Photocure, få de til å makse bestemors kredittkort om nødvendig, vi må få kursen opp!

1 Like

Et fallende rentebildet ref dagens inflasjonstall er positivt for biotek. Kanskje riktig makro og inngang helt generelt?

Endelig kan det kanskje være starten på inngang til biotek, forskning og utvikling! Viktig

Helt riktig, derav den kraftige oppgangen på 5% i XBI, langt bedre enn SPY, NQ og RTY.

Det er på dager som dette at storaksjonærene i selskaper skal vise muskler ved å øke posisjonene sine, og støtte kursen i selskapene de eier. Eierne i Photocure er handlingslammede.

1 Like

Ja vi savner noen industrielle investorer eller noen av kjendis investorene som opererer på OSL. Hadde vært greit å få inn Fredriksen, Røkke, Spetalen brødrene, Andresen etc.
Folketrygdfondet burde også begynne å kjøpe er en skam hvordan de driver i Biotec.

2 Likes

Ikke sett Folketrygdfondet på tanken. De er den trojanske hesten i dette skjøre segmentet!

OK men hva med døtrene til Fredriksen er det mulig å få de interesserte i Biotec og spesielt nå med Cevira og livmorkreft løsning. Eller døtrene til Andresen har ikke en av de tatt over styringen i selskapet?

1 Like

Brukbar størrelse på selgersiden i sluttauksjonen i dag.