Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Jeg har lagt merke til at du er etter meg , jeg oppfordrer deg til Ä passe pÄ deg selv Ä ikke komme med personlige angrep, det hÞrer ikke hjemme pÄ en chat som dette. Jeg forventer at administrator tar affÊre og fÄr slutt pÄ slikt.
Har du meninger om PHO eller synspunkter kom med di og slutt med dette tullet ditt.

Personlig angrep? :laughing:

Du har blitt motsagt utallige ganger nÄ i den siste tiden pÄ direkte feil du legger ut. Ikke bare av meg, men jeg har nok kanskje vÊrt den som har vÊrt mest direkte mot deg.
Og det har mest Ä gjÞre med at du virker ikke til Ä ta til deg noen av korreksjonene folk kommer med. Du retter en post, beklager, for sÄ Ä fortsette Ä poste ting tatt ut av tynne luften i samme Ändedrag.

Og med tanke pÄ tilbakmeldingene jeg har fÄtt pÄ noen av svarene jeg har gitt deg, sÄ er ikke jeg den eneste som synes at det er nok.

Men jeg hiver deg pÄ block sÄ er problem lÞst :slight_smile: Ha en fin dag videre

3 Likes

Det du gjÞr er Ä latterliggjÞre meg, jeg kjenner igjen slike typer mennesker og det mÄ bare slÄss hardt ned pÄ.

Eg syns du fÄr ei heilt grei tilbakemelding pÄ innhaldet i det du postar her. @rosk82 held seg til og med ganske mykje meir sakleg enn kva ein kan forvente pÄ eit anonymt forum.

SÄ, dÄ har du fÄtt ei litt kjip tilbakemelding, som mange av dei mest aktive og kunnskapsrike skribentane her er enig (uttrykt gjennom emoji). Du kan ta den til deg, eller la ver.

5 Likes

Som sagt jeg finner meg ikke i latterliggjÞring det er et trekk som noen mennesker benytter seg av og mÄ fordÞmmes pÄ det sterkeste.

@myk ,

Du kan nok, med fordel, ta noen ekstra runder for Ă„ sjekke at det du legger ut av fakta faktisk er fakta.

Og er du usikker/antar/tenker noe, sÄ kan det gjerne komme tydelig frem av ordvalg eller kanskje formulert som et spÞrsmÄl.

2 Likes

Kan noen her klargjÞre hvorfor selskapet ikke umiddelbart (synkronisert) sender ut en melding om nyhetene fra Asieris, og da sÊrlig mtp at disse nyhetene viser seg Ä vÊrt relativt sterkt kursdrivende, noe som ogsÄ burde kunne forutses i dette tilfellet ?
Ellers er jo Aiseris og Hexvix/Cevira gjerne omtalt ifm q-rapportering fra Pho.

Jeg forstÄr ikke fullt ut Pho sin kommunikasjonsstrategi


3 Likes

Takk for tilbakemelding, den er grei. Jeg vil komme med en disclaimer nÄ sÄ det er gjort. Ingen ting av det som skrives av meg mÄ tas som fakta, men som smÄprat.
SmÄprat er ikke person angrep, bruk av hersketeknikker som latterliggjÞring, eller er det slik det skal vÊre? Overasket over at sÄ mange synes det er greit.

Jeg kan til dels skjĂžnne PHO sitt problem med Ă„ legge ut denne meldingen fra Asieris. Overskriften i nyheten var;

Enhancing Leadership in Gynecology, Asieris Pharmaceuticals Appoints Sophia Cao to Lead the Newly-Established Women’s Health Business Unit, Accelerating Strategic Expansion

Inne i teksten kom nyheten om publisering, PHO mÄtte plukke derfra om de ville lage en pressemelding eller bÞrsmelding. Ser ut for at de har valgt Ä ikke gjÞre noe.

2 Likes

Enig i at det er litt bortgjemt for pho.

Jeg har kontaktet DS ( med info om at komplette data blir presentert og at en bÞrsmelding kanskje er pÄ sin plass )

1 Like

Dette skrev DM i fjor hÞst som forklaring pÄ sen melding fra PHO:

“We were waiting for Asieris to inform us of the news, as we did not have the information in advance. Asieris disclosed the positive news to us and that their press release would go out immediately all at the same time, so it took time for us to react to the news given our internal approval process.”

1 Like

Ser ut for at de kortsiktige allerede er fornĂžyde?

image

Husk Ă„ pust med magen! Dette blir bra :wink:

1 Like

Det blir det nok. Selvom jeg personlig puster med lungene :smiley:

2 Likes

Det er helt sprÞtt hvis PHO ikke daglig monitorerer nyhetsflyten fra Asieris. Jada, det er Asieris som har fullt ansvar for Cevira, men nyheter derifra har potensielt store konsekvenser for PHO sin Þkonomi. Med det sentimentet som er i aksjen sÄ burde det vÊre hÞyt oppe pÄ agendaen til DS Ä formidle klart, tydelig og umiddelbart at komplette data fra Cevira ventes pÄ en spesifikk dato

3 Likes

Er enig i at PHO godt kunne vÊrt mer pÄ ballen med Ä bÞrsmelde Asieris events, for Ä sikre lik tilgang pÄ informasjon.

5 Likes

NÄ er vel tross allt Cevira solgt til Asieris og selv om Photocure sannsynligvis fÄr gode inntekter fra milestones og royalties tenker jeg DS har fullt fokus pÄ selskapets egen drift og utvikling

Jeg kan se og anerkjenne det poenget. Samtidig; penger i kassen er relevant for driften. Og ok, jeg kan ogsÄ forstÄ om de vil vente til pengene faktisk er pÄ konto og rapportere det i kvartalsrapportene. Men jeg skjÞnner ikke hva der skulle skade Ä melde det

1 Like

Helt Äpenbart veldig store verdier ved en eventuell markedstilgang NDA Cevira bÄde milestones, royalties for Photocure og store verdier for deres partner. At det ikke meldes er ikke bra mener jeg. Men jeg er langt fra noen biotek ekspert.

Det er ogsÄ viktig informasjon om at partner oppretter eget fokusomrÄdet hvor Cevira i meldingen omtales som core asset. Og Asieris sier de vil Þke sin investering. De har hentet inn kommersielle krefter til dette skrives det og de jobber proaktivt med myndigheter og NDA. Og det opplyses om nÄr komplette data fra Cevira skal presenteres i medisinsk konferanse. Klart PHO skal melde dette. Mye verdidrivere og info her. Spesielt innen bioteksektoren er vel dette helt Äpenbare driver og kurssensitivt? Det er tross alt fase III studie hvor det sÞkes markedstilgang.

Tipper at det kommer en melding om nÄr Cevira data skal presenteres om ikke annet? Kanskje ogsÄ info om proaktiv NDA jobbing og fokus kommersialiseringskreftet og Þkt investering fra Asieris som omtaler Cevira som core asset. Kanskje noe info ogsÄ om myndigheter som de ogsÄ skriver er pÄ ballen? Vil vÊre rart Ä ikke melde slikt i denne sektoren hvor det er helt vanlig? Eller bommer jeg?

Tenk hvor fÄ aktÞrer i markedet som har fÄtt med seg Asieris sin melding som har stor betydning for PHO. Utrolig! En melding pÄ Oslo bÞrs som viser til Asieris sin melding er enkelt og pÄ sin plass?

Cevira er etter min oppfatning ikke solgt - det er inngĂ„tt en avtale som gir Aseris tilgang til de immaterielle verdiene/eiendelene som eies av PHO (patenter mv) og at en kan bruke dette i “produktene”, mot at PHO fĂ„r engangsutbetalinger/royalties. Hadde det vĂŠrt et salg, ville Aseris kun betalt en engangssum ved overdragelsen av de immaterielle eiendelene. Dette er derfor etter mitt syn en viktig del av virksomheten til PHO - selv Aseris har ansvaret for videreutvikling/kommersialisering/salg - og pĂ„ sikt kan denne avtalen etter min oppfatning vĂŠre den aller viktigste inntektskilde for PHO. Utviklingen og det som skjer ift Aseris, vil derfor slik jeg forstĂ„r det vĂŠre informasjon PHO er pliktig til Ă„ bĂžrsmelde - er info som er viktig for aksjonĂŠrene/markedet Ă„ vĂŠre kjent med.

3 Likes