Det blir for det meste flisespikkeri og kverulering
Kursen har steget de siste dager, data fra studien publiseres om to mÄneder, og NDA og eventuelt fast track kan komme nÄr som helst.
Onward and upward!
Det blir for det meste flisespikkeri og kverulering
Kursen har steget de siste dager, data fra studien publiseres om to mÄneder, og NDA og eventuelt fast track kan komme nÄr som helst.
Onward and upward!
Ja, ja. To skritt fram og ett tilbake. Vi fÄr vel vÊre glade sÄlenge det ikke er det motsatte
Jeg har fÄtt svar.
Stilte fÞlgende spÞrsmÄl:
" It seems like Asieris is presenting complete phase 3 data Cevira 13-16th of March (see link below) .
Maybe the Norwegian stock market should get that information through a stock message?
"APL-1702, a photodynamic drug-device combination developed for the treatment of cervical high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL), has demonstrated positive results in the global international multi-center phase III clinical trial, and the complete data will be released at EUROGIN in March 2024 "
Svaret:
"Agreed. Itâs been a little challenging getting Asieris to recognize that when they release on Cevira and Hexvix, we need to be coordinated. They are still new to their public obligations. Itâs gotten better but this one slipped through without us being aware they were releasing news. While itâs their news, we feel an obligation to make sure our investors who are not on Asieris news feed access the information simultaneously. I truly apologize
Work in progress. "
Exactly!
Good. Very good. At selskapet ogsÄ ser det vi har pratet om i trÄden over er lovende! Og ikke minst AGREED
Flott Hayen og takk for at du tok kontakt med DS - og delte svaret med oss. Godt Ä fÄ bekreftelse pÄ at PHO mener at denne informasjonen (ogsÄ) skal deles med PHO sine aksjonÊrer og bÞrsmeldes her (ogsÄ) - samt at selskapet aktivt jobber med Ä sikre at markedspliktig informasjon meldes samtidig. Da kommer det nok en bÞrsmelding i lÞpet av kort tid.
Etter min oppfatning er PHO i en positivt trend (TA), men det betyr naturligvis ikke at kursen vil stige i en rett linje (selv om gjerne hadde Þnsket det). Det er i det lange lÞp sunt med noen korreksjoner - og som du skriver, to skritt frem og ett skritt tilbake er mye bedre enn det motsatte (nÄr en aksje er i negativ trend). Volumet i gÄr - nÄr kursen steg 8 % var ogsÄ ca 3 ganger hÞyere enn i dag (nÄr den falt ca 2 %.
Kort oppsummert - vi er slik jeg ser det ikke i nÊrheten av Ä nÄ toppen:)
Work in progress.
Veldig bra nÄr jeg leser den Asieris meldingen igjen handler det bare om Cevira og hva Asieris skal gjÞre; The new business unit will center around core asset APL-1702, a potentially first-in-class non-surgical treatment of cervical high-grade squamous intraepithelial lesions
De kan bare publisere hele meldingen fra Asieris.
Men fortsatt ingen melding; Etter bÞrsforskriftens § 5-2 fÞrste ledd er kravet til offentliggjÞringen at denne skjer
âuoppfordret og umiddelbartâ.
Jeg vil nÄ foretrekke at de formulerer den pÄ en mÄte som gjÞr det lettere for PhO investorer Ä forstÄ viktigheten og potensialet denne meldingen synliggjÞr
Mustang capital Ăžker med 20.000 aksjer
Gjerne det men de mÄ fÄ ut fingen, de har hatt en sak for lenge siden hvor de ikke klarte Ä fÄ ut melding med det samme;
t. I bĂžrsstyrets sak 39/2005 (PhotoCure) hadde ledelsen i selskapet
informasjon om et forhold fra morgenen av, men maktet ikke Ä fÄ ut bÞrsmelding i tide.
Saken var her at PhotoCure (PHO) var i dialog med det amerikanske Food- and Drug
Administration (FDA) for Ä fÄ godkjent en ny behandlingsmÄte for hudkreft. FDA
konkluderte med at det forelÞpig ikke forelÄ tilstrekkelig dokumentasjon, og PHO fikk
dermed ikke godkjent sitt produkt. Avslaget hadde blitt sendt pÄ faks til PHO sitt kontor i
Norge natt til 3. desember 2004 (norsk tid). PHO sendte imidlertid ikke ut bĂžrsmelding om
forholdet fÞr kl 11.23 samme dag, med andre ord 1 time og 23 minutter etter bÞrsÄpning.
BĂžrsstyret uttalte her at âselskapets informasjonsplikt inntrer straks selskapet har eller
burde ha fÄtt kunnskap om det informasjonspliktige forholdet. NÄr det gjelder opplysninger
som selskapet mottar pr. post, faks, epost eller lignende, mÄ det forutsettes at et bÞrsnotert
selskap bÄde har rutiner og prosedyrer for at slik korrespondanse fanges opp og
gjennomgĂ„s sĂ„ snart som mulig etter at den er mottatt.â SĂŠrlig er det her viktig Ă„ merke seg
at informasjonsplikten inntrer sÄ snart selskapet burde ha fÄtt kunnskap om et forhold.
Hensynet bak dette er Ä unngÄ omgÄelse av regelverket. Mangelfulle rutiner mv er sÄledes
ikke en akseptabel unnskyldning for at forholdet ikke blir oppdaget og dermed
offentliggjort umiddelbart.
Da mĂ„ de legge ifra seg arbeidet med neste bĂžrsmelding om opsjonsprogrammet og hive seg pĂ„ dette. Veldig tungvint for dem stakkarsâŠ
Vi burde snart ta ut 113;
Aksjen har stÞtte ved cirka 62.00 kroner og motstand ved cirka 113 kroner. Positiv volumbalanse viser at volumet er hÞyere pÄ oppgangsdager enn pÄ nedgangsdager. Det indikerer at optimismen er Þkende hos investorene. RSI er over 70 etter en god kursoppgang de siste ukene. Aksjen har et sterkt positivt momentum og videre oppgang indikeres.
Fra Investettech
âWork in progressâ kan bety flere ting.
At de jobber med en bĂžrsmelding, eller at de jobber med Ă„ forbedre Asierisâ varslingsrutiner mot pho.
Ja men som denne saken viser sÄ haster det, det kan til og med vÊre straffbart og koste en del, jeg vet ikke men pÄ meg virker dette Ä vÊre alvorlig.
Straffbart ?
Jeg vet ikke men hvis en bryter loven kan det bli snakk om bĂžter.
Vel de har sikkert hatt advokater pÄ dette for Ä vurdere sakskomplekset angÄende informasjonsplikten fra Asieris.
Tror ikke dette er en sÄnn sak. Det som er litt rart er at kursen faller nÄ som vi venter en melding any time
Kan d vÊre sÄ jÊvelig vanskelig Ä kludre ned en bÞrsmelding om dette.
Regnet faktisk med en mld fĂžr Ă„pning i dag, men neida, dette er komplisert
Er jo litt komplekst da, de mÄ vel ha dialog med Asieris fÞrst
Hva er e-mail til Photocure sin informasjons avdeling i Oslo, tror jeg sender over den saken fra 2005 til de.?
Jeg sender den til
Erik Dahl
Chief Financial Officer