Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Jeg vil nÄ foretrekke at de formulerer den pÄ en mÄte som gjÞr det lettere for PhO investorer Ä forstÄ viktigheten og potensialet denne meldingen synliggjÞr

1 Like

Mustang capital Ăžker med 20.000 aksjer

1 Like

Gjerne det men de mÄ fÄ ut fingen, de har hatt en sak for lenge siden hvor de ikke klarte Ä fÄ ut melding med det samme;
t. I bĂžrsstyrets sak 39/2005 (PhotoCure) hadde ledelsen i selskapet
informasjon om et forhold fra morgenen av, men maktet ikke Ä fÄ ut bÞrsmelding i tide.
Saken var her at PhotoCure (PHO) var i dialog med det amerikanske Food- and Drug
Administration (FDA) for Ä fÄ godkjent en ny behandlingsmÄte for hudkreft. FDA
konkluderte med at det forelÞpig ikke forelÄ tilstrekkelig dokumentasjon, og PHO fikk
dermed ikke godkjent sitt produkt. Avslaget hadde blitt sendt pÄ faks til PHO sitt kontor i
Norge natt til 3. desember 2004 (norsk tid). PHO sendte imidlertid ikke ut bĂžrsmelding om
forholdet fÞr kl 11.23 samme dag, med andre ord 1 time og 23 minutter etter bÞrsÄpning.
Bþrsstyret uttalte her at ”selskapets informasjonsplikt inntrer straks selskapet har eller
burde ha fÄtt kunnskap om det informasjonspliktige forholdet. NÄr det gjelder opplysninger
som selskapet mottar pr. post, faks, epost eller lignende, mÄ det forutsettes at et bÞrsnotert
selskap bÄde har rutiner og prosedyrer for at slik korrespondanse fanges opp og
gjennomgĂ„s sĂ„ snart som mulig etter at den er mottatt.” SĂŠrlig er det her viktig Ă„ merke seg
at informasjonsplikten inntrer sÄ snart selskapet burde ha fÄtt kunnskap om et forhold.
Hensynet bak dette er Ä unngÄ omgÄelse av regelverket. Mangelfulle rutiner mv er sÄledes
ikke en akseptabel unnskyldning for at forholdet ikke blir oppdaget og dermed
offentliggjort umiddelbart.

Da mÄ de legge ifra seg arbeidet med neste bÞrsmelding om opsjonsprogrammet og hive seg pÄ dette. Veldig tungvint for dem stakkars


2 Likes

Vi burde snart ta ut 113;
Aksjen har stÞtte ved cirka 62.00 kroner og motstand ved cirka 113 kroner. Positiv volumbalanse viser at volumet er hÞyere pÄ oppgangsdager enn pÄ nedgangsdager. Det indikerer at optimismen er Þkende hos investorene. RSI er over 70 etter en god kursoppgang de siste ukene. Aksjen har et sterkt positivt momentum og videre oppgang indikeres.
Fra Investettech

1 Like

“Work in progress” kan bety flere ting.
At de jobber med en bĂžrsmelding, eller at de jobber med Ă„ forbedre Asieris’ varslingsrutiner mot pho.

1 Like

Ja men som denne saken viser sÄ haster det, det kan til og med vÊre straffbart og koste en del, jeg vet ikke men pÄ meg virker dette Ä vÊre alvorlig.

Straffbart ?

Jeg vet ikke men hvis en bryter loven kan det bli snakk om bĂžter.
Vel de har sikkert hatt advokater pÄ dette for Ä vurdere sakskomplekset angÄende informasjonsplikten fra Asieris.

Tror ikke dette er en sÄnn sak. Det som er litt rart er at kursen faller nÄ som vi venter en melding any time

1 Like

Kan d vÊre sÄ jÊvelig vanskelig Ä kludre ned en bÞrsmelding om dette.
Regnet faktisk med en mld fĂžr Ă„pning i dag, men neida, dette er komplisert

Er jo litt komplekst da, de mÄ vel ha dialog med Asieris fÞrst

1 Like

Hva er e-mail til Photocure sin informasjons avdeling i Oslo, tror jeg sender over den saken fra 2005 til de.?
Jeg sender den til
Erik Dahl
Chief Financial Officer

Ingenting i teksten du har postet der som indikerer at man bÞr forvente at man snart tar ut 113, bare sÄ det er sagt.

Det er et spennende gap i det kortsiktige chart opp til 80, det hadde vĂŠrt artig Ă„ ta ut.

4 Likes

david.moskowitz@photocure.com

1 Like

Det kan du vĂŠre helt rolig for at de ikke gjĂžr.

1 Like

Takk men siden den saken var pÄ norsk sendte jeg den til Dahl.

Hva med bare info@photocure.no? Den er rett pÄ fÞrstesiden pÄ hjemmesiden til selskapet.

Kan vÊre greit Ä ha fokus pÄ meldingen fra partneren og verdidrivere i meldingen for PHO. Flott at tekinvestorer er kjent med meldingen fra Asieris, men synd at ikke sÊrlig mange er blitt gjort kjent med den gjennom PHO melding. Alle enig at det er unfair. Og flere har kontaktet PHO og ytret dette. Lederen har bekreftet og skal bedre flyten.
Move on to fundamentals!

Onward and upward :pray:

3 Likes

Det kan tenkes at analytikere har fÄtt tak i dette allerede. Men de trenger vel en melding fra Photocure for Ä ha noe Ä henvise til. Med en bÞrsmelding er det stÞrre sannsynlighet for en analyse av det store potensialet som Cevira har. Og den store betydningen for bunnlinja til PHO.

1 Like