Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

BØRS: OVERSIKT OVER AKSJONÆRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER

11.1.2024 06:26 • TDN Finans •

Oslo (Infront TDN Direkt): Aksjonærendringer blant utvalgte investorer på Oslo Børs.

Endringene i aksjonærlistene med data hentet fra Infront og Euronext VPS vises i hovedsak tre dager etter at hendelsen har oppstått, såkalt T+2 dager. Endringene kan stamme fra ordinært kjøp eller salg, men også fra andre typer transaksjoner eller hendelser.

Aksje Navn Endring Ny beholdning Prosent

PHO MUSTANG CAPITAL AS 20.000 130.000 0,5

(Men dette visste jo allerede vi som har insider+ :wink: )

1 Like

Takk, men det har vi allerede fått fra Jubel. :wink:

1 Like

Ketil Sandhaug vet å tjene penger, så at han øker er utelukkende positivt.

3 Likes

Han eller noen av aksjestjernene :slight_smile:

1 Like

Kommer det melding er det derfor vi fikk en liten pop i kursen?
og litt volum.

1 Like

Ser du på feil aksje? Jeg ser dessverre ingen popp

1 Like

Kursen går opp 60 øre etter en nedgang på 3 kroner, og du spekulerer i om årsaken er at noen synske har forutsett meldingen og kjøpt 5000 aksjer? Type du, myk!

2 Likes

Takk jeg er en god type

image
En mer logisk forklaring er algoritmer kjøper på støtten 4H EMA gir, lilla strek.

1 Like

hva er 4H?

4 timers glidende snitt.

1 Like

Jeg for min del forventer ingen melding. Betrakter det toget som gått nå, men at PHO tar en runde med Asieris rundt publisering og koordinering av kurssensitiv info.

For øvrig - det er ikke alle tanker som MÅ legges ut her. Det nærmer seg chatting på enkelte og det blir, etter min mening, i retning støy.
Den type kommunikasjon finnes det chat kanaler for.

redigert:

Det er ikke alle diskusjoner som er nyttige. Det må ikke være aktivitet her for aktivitetens skyld. Diskusjonsforumet til Hegnar/finansavisen er mer egnet for sånt.

Var ikke klar over at de var nede på 4 timers EMA, jeg har sett på 20 dager.

Litt snodig at aksjen er såpass stabilt og klart ned i dag på en dag der stort sett alt annet er i grønt. Spesielt nå hvis vi er like ved en børsmelding. Er jo ikke noe short heller

Vel jeg fikk igang en diskusjon i stedet for et dødt forum og for meg nytting informasjon.

Her kommer en tragisk historie som jeg har kviet meg for å skrive:

Jeg solgte mine nesten 40k i slutten av august, rett før oppgangen. Da hadde jeg sittet i ro nærmere 5 år. Hadde jeg holdt ut noen uker lenger hadde jeg vært et par millioner rikere i dag.

hvorfor solgte jeg? sentimentet var elendig, her og globalt. DS hadde vært optimistisk litt for mange ganger uten at resultatene fulgte med. Bruksfrekvensen på rigide skop gikk nedover og jeg hadde tapt penger på andre lovende aksjer som ikke snudde oppover igjen. Boliglånet var plutselig høyere en porteføljen og jeg begynte å snakke med konen om det. Hun fikk panikk, og det gjorde jeg etterhvert også.
For en sikkerhets skyld solgte jeg også mine 12k i Ultimo.

Men jeg har også et poeng til noen av skribentene her. Det er en slags dynamikk på aksjeforum hvor behovet for informasjon er større enn mengden reel informasjon. Særlig i perioder hvor markedet er uavklart. At det er småprat betyr ikke at tomrommet skal fylles med fri fantasi. I august var denne tråden full av sutring på kursen og konspirasjoner av typen: “kanskje Egberts sluttet for å hjelpe Asieris å kuppe Photocure.” Poenget mitt er at det påvirker. Det påvirket i alle fall meg der og da, selv om jeg vanligvis er en balansert person.

Dere som var lurere en meg får ha lykke til videre. Gudene skal vite at jeg angrer på beslutningen jeg tok etter noen søvnløse netter i august. Min ASK som for et år siden var 2 millioner i pluss lukket jeg ned før jul med syvsifret tap.

22 Likes

Vært der, i andre aksjer pluss U, men valgte heldigvis å sitte gjennom. Bare marginalt i minus over de siste to årene nå.

Uansett stor dose sympati herfra.

P.S Du skulle droppa å snakke med kona :grimacing:

1 Like

Det er kanskje det jeg angrer mest på. Hun så bare et problem og ville ha det bort.

5 Likes

Cevira APL-1702 frontes nå sammen med Vesique (APL-1202) på Asieris sin hjemmeside under Products. Kan ikke huske at de har vært frontet, utover å ligge i Pipeline.

9 Likes

Hej Norge

MicMic: nok det meste ærlige indlæg som er set længe på Forum – du rammer plet med at man bliver påvirket af alt småprat.
Det fortæller også lidt om hvor få der egentlig har indsigt og bare kommer med Tullprat.

Har været i samme båd som dig, men handler ikke for lånte penge mere, ej heller mere end jeg har råd at tabe, jeg valgte at holde gennem hele perioden med svie og smerte og konens piveri.

Meget ødelæggende for PHOs aktiekurs var da Spetalen hejret med kursen – angre at jeg ikke solgt på 150 — magen til Bjellesauer skal man lede længe efter.
Spetalen udnytter at Oslo børs er en Cowboy børs som det Vilde Westen.

Dansken

6 Likes