Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Med tanke pÄ Hexvix. Som leder sa. Could expedite that review


Store ordren kunne komme slutten av dette kvartalet.

Viktig har skjedd med kommentar og citixen pet vedrĂžrende nedklassifisering.

Hexvix kommentar igjen, 18 months or less.

Cevira omtales Crown jewel to Asieris

Changed drastically interest in bladder cancer. Influx of money and interest. New business model

Forventer submit for regulatory approval for Cevira i 2024. Understreker flere milestones bÄde Hexvix og Cevira

Nearly 100% deal, igjen new business model selskapet gjerne vil fortelle mer om

Quartr har presentasjon og transcript
https://qcast.page.link/AqtvNy5LwxMpt3id7

1 Like

Ja, han ville ikke inngÄ avtale fordi de ikke var gode nok for Photocure. Du gir ikke bort et produkt som Cevira gratis heller. Uansett, det ble ingen avtale, noe som jeg tolker som at det ikke var stor interesse (og at mulige partnere ikke sÄ det store Þkonomiske potensialet i Cevira).

Som jeg skrev er jeg ikke sikker pÄ hvordan fase 3 utgiftene eventuelt dekkes inn, men er du helt sikker pÄ at du har rett? Hvis du/dere er i det minste tvil om dette, vil jeg anbefale Ä sjekke med selskapet.

1 Like

Det er en interessant eim rundt dette.

For DS snakker i (bortimot) samme Ă„ndedrag om at KS omstrukturerer som en konsekvens av tilbakemeldinger (?) fra kunder, ny forretningsmodell i USA som vil Ă„pne markedet for pho og at pho opptrer som en slags ‘megler’ mellom KS og en annen part.

Skal ikke si at alt dette henger sammen, men det kan tolkes i den retningen.
DS forventet at ny forretningsmodell kommer fĂžr q1 presentasjonen.

2 Likes

ØH hadde iallefall, slik jeg har skjÞnt det, betydelig angst for Ä inngÄ avtale med noe kinesisk selskap.

Videre er inntrykket, at pho hadde flere forhandlinger som kom veldig langt, men sÄ trakk pho seg hver gang.

Helt Êrlig, sÄ er dette for meg helt irrelevant Ä diskutere

4 Likes

Kvinnehelse har vel alltid blitt stemoderlig behandlet


2 Likes

Helt til Kina nÄ har fÞdselsrate blant topp prioritet


https://www.weforum.org/agenda/2023/06/how-can-we-achieve-a-healthy-china-by-2030/

Noen som har link til agenda der Asieris skal presentere i Mars?

Hele poenget er at PHO, som eier av den immaterielle eiendelen, har gjennom avtalen med Aseris gitt dem rett til Ă„ selge “produktet” (Cevira) mot at de tar alle kostnadene (forskning/kommersialisering/salg) og i tillegg betaler engangsbelĂžp ved forskjellige milepĂŠler + royalty ved salg. StĂžrrelsen pĂ„ de totale engangsutbetalingene (250 mUSD) og 10-20 % royalty - samt at Aseris ogsĂ„ tar alle kostnadene - sier noe om verdien av Cevira/avtalen. Jeg skjĂžnner derfor (heller) ikke spĂžrsmĂ„let hvordan kostnadene (til Aseris) skal dekkes inn - Aseris tar her all risiko, og mĂ„tte ogsĂ„ dekket alle kostnadene om fase 3 ikke ble suksess.

6 Likes

Vi kan vel begynne Ä forsÞke Ä regne pÄ hvor mye de har mottatt av de upfront inntektene som er ifm kina kanskje.

Mulig jeg husker feil (og dette tar jeg bare pÄ (medioker) husk og uten kilder nÄ), men Det er vel motsatt?
AltsÄ at man fÄr en viss prosent royalty, men at om salget overstiger en viss sum (Ärlig eller totalt) sÄ utlÞses en milepÊlsutbetaling, samt at man fÄr hÞyere royalty pÄ den delen av salget som overstiger summen hvor milepÊl ble utlÞst?

5 Likes

Ja, selvfÞlgelig. Godt du er vÄken
Jeg var litt kjapp.

Starter pÄ 10%,milpÊl utlÞses, sÄ Þkning i royalty sats. Til slutt 20% royalty.

Takk

4 Likes

Norne har kursmÄl 90, og mener selskapet leverer i hht. de estimatene kursmÄlet bygger pÄ:

Better than expected 4Q figures as turnaround continues

Cautious 2024 guidance in line with our estimates
The company provided 2024 guidance in the report with 6-9% product revenue
growth in constant currency vs 9% in our model. Also, a positive EBITDA is
projected ex business development spend, and we agree with our NOK 26m
estimate. 40-70 new BLC installs in the US are expected by the company. We
had 45 in our model before the report. We believe the large range in the
guidance largely depends on the big BCL order to be delivered in 2Q24.
No major changes to estimates and our Buy stays
(utdrag fra analysen)

2 Likes

DNB
Headwinds set to ease
Q4 earnings were strong, with Hexvix/Cysview sales slightly above our estimate and operating expenses below, driving the strong earnings beat (EBITDA 106% above our estimate, 84% above consensus). The company still faces some headwinds from the loss of flex in the US, but this should be most visible in Q1, with the headwinds easing over the coming quarters. We reiterate our BUY but have cut our target price to NOK87 (95).

Stronger than expected Q4 earnings. Total revenues beat our estimate by c7% and the product sales line also beat by c7%. Operating expenses were c6% below our forecast, driven by slightly higher S&M than expected, and lower administration and R&D spending.

6–9% organic product growth guidance for 2024. We believe the guidance is decent, given that Photocure still faces headwinds from the removal of the flex systems from the market (underlying growth is set to near 10%+ excluding the flex headwinds).

Large order now expected in Q2. Photocure has previously mentioned a larger order of BLCs to materialise (old estimate was in Q4 2023 or in Q1 2024); it now expects this order to come in Q2. We advise caution on the timing of this order, considering it more as potential upside than a firm deal. If this order is received, we believe the company would reach the upper part of the guidance of installing 40–70 new BLCs in the US in 2024.

Down classification of BLCs in the US, hopefully by end-2024. Even though the company has no firm signals, it hopes a down classification of the BLC technology (from class 3 to class 2) could occur by end-2024. If that happens, it would probably take another year before a new BLC could reach the market based on the new classification. Photocure is hoping to bring its own flexible system to the market at that time.

Cevira first filing set for this year. Asieris will present data from its phase III trial at the EUROGIN meeting in Stockholm in March. We believe a first filing of the product in China could happen in late-Q2 or early Q3 following data from the phase III trial. Photocure should receive a milestone payment in connection with the submission.

BUY reiterated but target price cut to NOK87. We believe Photocure is moving in the right direction overall and that underlying growth (adjusting for the loss of flex sales) of c10%+ is decent. We have adjusted our forecast for lower milestone revenues in coming years, hence our target price cut.

2 Likes

https://www.eurogin.com/en/program-cme/program/

Finner det ikke men


Mye Ä ta inn etter gÄrsdagen, bÄde presentasjonen, diskusjon pÄ TI og markedets reaksjon.

Presentasjonen hadde mye «innhold». Noen punkter jeg gjerne skulle luftet her:

DS snakket om at i 2024 skal det «hÞstes» og produktiviteten skal Þkes. Med en forventet nÞktern organisk vekst pÄ nivÄ 6-9% er vel da bunnlinjeveksten et «must win battle» i Är?
Dette er vel noe av en strategi-endring, og det sammenfallende med et mer kost/resultat bevisst Styre/styreformann ?

Videre funderer jeg pÄ hva denne avtalen/ordren som med ca 100% sikkerhet kommer pÄ plass ila et par mnd egentlig innebÊrer?
Siden DS snakker om at PHO har en broker-rolle i denne avtalen: Betyr den et formalisert samarbeid mellom KS og andre (Olympus) skopleverandÞrer/,klinikker/sykehus - og i sÄ fall pÄ hvilken mÄte ? Og skal dette i fÞrste omgang resultere i en mer omfattende utplassering (brorparten) av nye skop i 2024? Noen som mer har klare tanker rundt dette enn meg ?

4 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/611560

5 Likes

Asieris skal avslĂžre (Unveil) Cevira-resultatene i Stockholm 13-16. mars.

Normalt skal man «Present», mao ord legger de opp til en overraskelse.
NÄr man proklamerer overraskelser er det normalt veldig positivt, og i alle fall i en sÄpass seriÞs setting.
Kunne jo vÊrt at kinesere ikke er sÄ stÞdig i engelsk, men tviler at Kevin Pan og hans crew ikke kan engelsk. Engelsk er morsmÄl for Hong Kong kinesere.

5 Likes

Meisen - jeg bet meg ogsĂ„ merke i Schneider nevnte flere ganger at selskapet i 2024 skal “hĂžste” og at en tar sikte pĂ„ positiv bunnlinje. Det er gjort mange grep i Europa og i USA mĂ„ en huske pĂ„ at en har vĂŠrt nĂždt til Ă„ erstatte flexiscopene, sĂ„ stigningen har egentlig vĂŠrt bedre enn det tallene sĂ„nn sett viser. Vi kan derfor, slik jeg oppfatter gĂ„rsdagens presentasjon, regne med at selskapet ogsĂ„ har stort fokus pĂ„ kostnadssiden fremover (og at uttalelsene om Ă„ hĂžste henger sammen med at kostnadene vil gĂ„ noe ned fremover).

Det er vanskelig helt forstÄ hva den nye kjempeorderen (kommer i Q1/Q2) gÄr ut pÄ - men Schneider uttrykte i alle fall at den vil ha stor innvirkning pÄ fremtidig inntjening.

1 Like

Unveil kan vel like gjerne vĂŠre “avduke” (en forfinet form av “presentere” eller “vise frem”). Legger ikke sĂ„ mye vekt pĂ„ det selv iaf. Leser egentlig at her har noen tatt pĂ„ seg “salgs og fluffe hatten” mens de skrev meldingen :slight_smile: Igjen - mest for min egen del holde forventningene nede.

6 Likes

Schneider sa i gÄr at Aseris hadde uttrykt at de var veldig fornÞyd med resultatene fra fase 3 - men poengterte at PHO ikke selv hadde sett resultatene.

5 Likes