Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Når en skal vurdere investering i biotek, er det mest sentrale etter mitt syn å vurdere risk/reward. Basert på det er PHO, slik jeg ser det, meget interessant tatt i betraktning dagens prising. PHO er i den posisjon at en sitter på mye cash, har ikke gjeld og har et produkt i markedet. Ja - en gikk ikke i pluss på cys i 2023, men det er mye som tyder på at ting er på vei til å snu - og jeg oppfatter det som ble sagt på Q4 at en i 2024 har fokus på å ta ned kostnadene og “høste” (guidet positiv bunnlinje i 2024)n- det har vært mye ressurser på å skifte ut gammelt utstyr i Europa og i USA har det vært utfordringene med flexiscope. Men det som virkelig gjør PHO “unik”, er at en I tillegg er i mål med fase 3 (Cevira) - hvilket tar ned risikoen betraktelig - samtidig som at en her snakker om “blockbuster” (omsetning over 1 mrd USD). Det vil gi PHO en betraktelig høy royalty (engangsutbetalinger kommer i tillegg) som kommer rett på bunnlinjen. Når PHO nå knapt er priset over 1 mrd, gjør det selskapet etter mitt syn veldig attraktiv - og jeg er overbevist om at det vil bli en del blest om Cevira om resultatene er i nærheten av å være like gode som fase 2. Det får vi heldigvis veldig snart svar på.

7 Likes

Hallerberg er den første jeg har sett som har kjøpt aksjer i PHO for egne penger. Ser ut som han traff godt med inngangen på ca. 43 kroner, for øvrig samme nivå som jeg tredoblet min beholdning på.

Resten av ledelsen konsentrerer seg bare om opsjonene som kastes etter dem hvert år. De sitter for tiden med haugevis av opsjoner med strike price rundt 60 kroner.

3 Likes

Late breaker, pent

2 Likes

Photocure Partner Asieris to Unveil Results of the international multicenter Phase III clinical Study for Cevira, a non-surgical treatment for cervical HSIL, at the 2024 SGO

PUBLISHED: 23 FEBRUARY 2024

Press Release – Oslo, Norway, February 23, 2024: Photocure ASA (OSE: PHO), the Bladder Cancer Company, announces that its partner Asieris Pharmaceuticals (SSE: 688176) has communicated today that that the international multicenter Phase III clinical study of Cevira® (APL-1702), the non-surgical treatment in development for cervical high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL) , has been selected for late breaking oral presentation at the 2024 SGO Annual Meeting on Women’s Cancer of the Society of Gynecologic Oncology, to be held March 16-18 in San Diego, CA, USA:

  • Oral presentation: APL-1702 long-term efficacy and safety for cervical histologic high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL): results from a randomized phase Ⅲ global study
    Scientific Plenary - Scientific Plenary IV: Late Breaking Abstract Session 1, on March 17, 2024)

The Society of Gynecologic Oncology (SGO)’s Annual Meeting on Women’s Cancer is one of the most prominent global gatherings in the field of gynecologic oncology, bringing together thousands of top experts and scholars from around the world. It showcases the latest research advancements and best clinical practices in the field of gynecologic oncology.

Read Asieris’ full media release here: Asieris to Unveil Results | Non-Surgical Treatment for Cervical HSIL

Cevira is a breakthrough photodynamic drug-device combination product that is being developed for non-surgical treatment of high-grade precancerous lesions of the cervix. Photocure developed Cevira through Phase 1 and Phase 2 trials, and the global rights for development and commercialization were out-licensed to Asieris Meditech Co., Ltd in 2019. Asieris is a global biopharma company specializing in discovering, developing and commercializing innovative drugs for the treatment of genitourinary tumors and other related diseases.

Dette ble vel delt her på forumet av Lucrum allerede 20.februar? Ser Asieris har slettet lenken.

Bra catch av Lucrum. :fire:

2 Likes

Hva er forskjellen på disse meldingene egentlig?

Meldingen i går henviser til en “Oral Presentation”, denne henviser til “late breaking oral presentation”.

Resultatet er det samme, dem skal presentere data på en verbal presentasjon, sikkert sammen med noen slides.

Ikke misforstå, jeg er bull Pho, men ser ikke heeeelt det store her :man_shrugging:

Edit: Takk for oppklaring, så ikke at det var to forskjellige plasser.

Ja- vi har visst lenge at Aseris skal presentere i Stockholm, men presentasjonen i San Diego kom som “late breaker” - det ville ikke skjedd om ikke resultatene er veldig gode…?

2 Likes

De blir ihvertfall sett på som relevante og interessante, og konferansen slipper dem heller inn sent enn at de skal gå til en annen konferanse. Aldri bear det :slight_smile:

4 Likes

Ser ikke ut for at folket har forstått meldingen, god kjøps mulighet.

1 Like

Synes det ser ut som SEB som 22.2 solgte ca 30 000 aksjer.

Nordnet og KLP kjøpte ca 10 000 aksjer.

Står også at en SEB konto kjøpte noe over 5000 aksjer.

Er det SEB som driver å kjøper/selger. Det var ikke store salg. Hvorfor kjøpe og selge. Er nominee konto antakelig. Er det SEB konto som lagde fall. Trader og krysser? Merkelig? Er t-2 så ser vel mer om dag
Lite bevegelser på største eiere her ihvertfall

Asieris og Cevira jobber virkelig bra. Og ikke alle forunt å få late braker. To fine conferences i mars nå. Spent på Cevira resultatene.

Selv etter kursfall for partner Asieris (steget forholdsvis mye i % siste dager) er det mange milliarder i mcap.

PHO sin mcap er ca 1,5 mrd. Asieris kunne jo nå iom ca 4-5 ganger mer verdt hentet penger og kjøpt hele PHO. Rimeligere enn mulige milestones og royalties betalinger? På bærtur?
Sinopharm (statseiet og Fortune 500 selskap) har vel også samarbeid med Asieris igjen?

Får håpe det blir noe av den store avtalen. CEO sa den så og si er 100% sikker. Da er forventningene satt. Har lært meg innen salg at man aldri skal snakke sånn om en deal før den er signert men…

1 Like

Det er langt fra satt forventninger. Skimter til markedet akkurat nå. Jeg vil kalle det 0 altså null forventninger til PHO :joy:

Hvis det er SEB konto som veksler aksjer er dette bare håpløst fall. Det er store summer som er barbert bort.

Og vekstprising ser jeg at Bingo ikke skjønner hva er. Ei hva NDA eller mulig markedstilgang ved to indikasjoner rett som det er prises til! Cash bør vel også prises til cash. Også marginbildet ved eksisterende driftsinntekter på nesten halv milliard. Hvis noen ikke velger å høre tiltak og mulige triggere er det selvsagt fritt valg. Hvem vet hvilken vei høna …

Jeg mener det er nådeløs straff pga vekst case som feiler

Markedet vil se vekst. Dette er på mange måter helt motsatt av en dunkin donuts case og da går det at skogen med kursen

Det er tydelig for meg hvor lite jeg forstår av hva som foregår på børsen. Her kommer det melding i dag at Cevira phase III “has
been selected for late breaking oral presentation at the 2024 SGO Annual Meeting
on Women’s Cancer of the Society of Gynecologic Oncology, to be held March 16-18
in San Diego, CA, USA:”
en signifikant melding som betyr at resultatene som skal presenteres er særdeles gode, men aksjen selges ned.
Men hvis ikke PHO er et godt kjøp her spiser jeg hatten min som det er sagt tidligere her.

3 Likes

Og kursmålene justeres stadig nedover. Dette gjelder ikke bare PHO og gjenspeiler nok til en stor grad den vanskelige tiden vi er inne i:

" No major changes to estimates and our Buy stays @ new TP of NOK 85 (90)

All in all, we believe Photocure provided good 4Q figures, albeit still some mixed messages on the BLC installations. The guidance is in line with our expectations and we did not change our model much. We also reiterate our Buy recommendation at a bit lower TP of NOK 85/sh (90) awaiting near-term triggers as well as slowly but surely improving profitable growth prospects. The key points we are looking at now is the large BCL tower placement news in the coming months, reclassification potential of BLC equipment in the US helping to reintroduce flexible cystoscopes. Moreover, the development of partner Asieris within Hexvix and Cevira seems encouraging as well."

Norne Research

Flott, takk for enda en kjøpsanbefaling fra hus. Veldig mange høye kursmål vs kurs for PHO og reiterater kjøp alle husa. Skal det være trist med kjøpsanbefalinger også nå eller😂.

Menneskets psykologi er interessant. Er vel ofte mer balansert. Nå tolkes alt negativt. Kjøpsanbefalinger og kursmål fra husa alt fra 32 til 76 kr høyere enn dagens kurs. Uten verdier på de to faseIII studiene. Det gir ikke mening at det er negativt. Synes det er veldig positivt det selskapet og husa har guidet og beskrevet.

Samtidig så slo eller var PHO på estimat til husene.
Så man kan vel si at for PHO er ikke tidene så vanskelige? DNB, Norne og Handelsbanken er veldig mange kroner over dagens kurs (TP 85-130kr) Og de har vel heller ikke gitt noen verdi på de to fase III studiene der det søkes markedstilgang? Er det virkelig så vanskelig tider? Synes lyden snarere er turnaround case!?

Meglerhusene justere målene, pga. det ligger et salgspress dem ikke kan forklare.

Er bare å se på hvordan dem justerer ned, til tross for at dem leverer opp til 100% over estimatene til enkelte hus, så justerer dem ned TP.

Bare vent å se når det begynner å snu, da vil kursen plutselig ligge over estimatene. Og dem vil begynne å flytte målene.

Hvis noen husker når prisen lå på 150, var det noen som hadde mål på 200kr +.

Med andre ord, meglerhusene spytter ut analyser. Så justerer dem målene i etterkant basert på hvordan markedet reagerer.

5 Likes

De vanskelige tidene er for folk flest og småinvestorer. Mange puttet sparepenger inn i bl.a. PHO under pandemien. Nå går sparepenger til økte utgifter. Har du ikke merket noe? Da er du heldig stilt.

1 Like