Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Ja , da nærmer det seg “paybacktime” eller hva tror dere?
Cevira China og Hexvix China begge fase3 studier som har bestått fase3 studiene og har nådd endepunktene , begge 2 kommende blockbustere ??

Det hele er Creasy.
Hva kan gå galt med disse 2 produktene i godkjenningsprosessen med Kina , you tell me.

Jeg er helt inneforstått med at i den teoretiske verden så kan nok fortsatt ting tryne men hva skulle det være som har potensiale til å putte kjepper i hjulene på disse to produktene.
Hexvix China har vært på markedet i “flere 10 år " uten noe negativt å bemerke” og det er vel et gammeldags og helt stupid regelverk som forlanger en fase3 studie på et produkt som har vært på markedet i så lang tid og gjordt jobben .
Det ville vært mye bedre og latt de kinesiske pasientene fått tilgang til behandlingen med BLC i stedet for som nå der mange dør i køen om å få behandling.

Hvordan i alle dager skal det være mulig å få inn noe negativt om Hexvix Kina nå …flere 10 år med drift uten bivirkninger og mange studier fra europa / US.

Etter min mening så er det hjerteskjærende å se hvor gammelt og lite tilpasset dagens studieopplegg er .
Pasientene dør jo helt “unødvendig” mens byrokratene somler vekk mulighetene for å overleve…

Nå er det Cevira som skal legge frem resutatene først og med det som ble lagt frem på Q4 kvartalsrapporten av DS så står jo spennende fremtidige hendelser i hopetall.

Så , hva tror jeg vil skje med PHO ved fremleggelse av positive resultater fra Cevira???

Ja , si det. Ingenting kanskje??
Fase 2 var jo en stor suksess og kursen falt .

Det som kanskje skjer er at der er et stort antall aksjonærer som har bestemt seg for å forlate selskapet men “skal bare” ha med seg fortjenesten på cevira og skulle dette skje så ligner det jo på fase 2 studien for cevira.

Spiller ingen rolle for meg.
Ser på dagens situasjon i PHO som en skjelden mulighet for å starte et langsiktig eierskap i selskapet .

3 Likes

Er det noe godt lesestoff på Asieris og/eller deres approach til partnerskap? Ser at selskapet har en begrenset mcap på 5-6mrd NOK, så de har vel ikke anledning til å gjøre en ren buy-out av PHO? Isolert sett, så kunne det gitt (veldig) god mening for en sterk partner å gjøre på gode ph3 data med et såpass stort potensial som Cevira.

Ser også at Asieris har et samarbeid med SinoPharm. Noe som burde tale positivt for adgang/behandling/kontroll på søknader i Kina.

1 Like

Sist jeg sjekka har de noen mrd NOK i cash og.
(Tall fra Aug 2023 tror jeg)
Samarbeidet med Sinopharm gjelder spesifikt salg av Hexvix (I første omgang). :slight_smile:

3 Likes

Jeg synes denne linken deres mot gode miljøer på den amerikanske østkysten er spennende

2 Likes

Sett i lys av omtrent alt som har skjedd innen denne bransjen på oslo børs de siste årene så er det ikke direkte avslappende å sitte med aksjer her heller inn mot kommende hendelser(potensielle triggere)

Sett i lys av det som har skjedd med norsk biotek?
Vente på potensielle triggere sier du?

Spørsmål til det du skriver. Det er vel meget lite presist? Photocure har partneravtale og allerede mottatt solide summer i milestone utbetalinger. I tillegg vil det komme betydelig royalties ved mulig salg.

  • finnes det andre biotek selskap som har oppnådd endepunkter i to fase III studier? Photocure har presentert disse data for Hexvix og søker markedstilgang her.

For Cevira skal data presenteres på to medisinske konferanser de neste dagene. Deretter vurderes om/når NDA.

Jeg har ikke sett noe liknende egenskaper hos andre ? Anyone?

Men en ting har du rett i det er aldri avslappende å sitte i biotek. Stor risiko. Nesten rart at man velger å investere i biotek. Nedsiden er enorm. Det tapes hardt oppsparte midler stadig vekk. Det er leit for investorer og ikke minst pasienter som sårt trenger ny teknologi for sine helseproblemer

Og oppsiden er enorm om selskap lykkes med å få produkt til markedet. Og dobbel glede når pasienter kanskje kan benytte Photocure sin teknologi? Det er kanskje nærmere enn vi tror?

2 Likes

Går sikkert bra. Som jeg forstår skal Asieris presentere data på konferanse nå til helgen, stemmer ikke det?

Triggern er at vi skal få vite detaljen på en PE met studie, det er litt annerledes enn å vente på om PE er met eller ikke.

12 Likes

Skjønner. Tenker du det er en reell trigger, eller blir det ikke så heftig iom pe met allerede er kjent ?

Fra 2020 da Wang startet i Asieris. Tenker DS og Wang har godt nettverk tilbake til da begge jobbet i BTG. «Gode miljøer» på østkysten😜

Dr. Susan Wang has nearly 25 years of professional experience and successful deliveries in the fields of new drug R&D, commercialization, corporate development, and strategic planning. Before joining Asieris, she served as VP of Commercial Development at BTG International, now part of Boston Scientific, responsible for commercialization, business and strategic development in the Asia Pacific region including Greater China. During her tenure at BTG, Susan led the establishment of APAC regional offices and managed sales & marketing teams, and rapidly launched new products to the market. She was also involved in the global portfolio strategy and led equity investment and strategic collaboration with Chinese partners.

Daniel Schneider President and Chief Executive Officer

Dan Schneider joined Photocure November 2018. He brings more than 25 years of experience in developing and expanding rapidly growing healthcare companies in the U.S., most recently as the General Manager for Ablynx N.V. in North America. He has also held executive management positions in other pharmaceutical and biotech companies, including BTG International , Somaxon Pharmaceuticals and Sepracor.

1 Like

Drømmen nå må være kanon presentasjon i helgen og mld om denne store kontrakten mandag morgen

1 Like

Asieris var for en stund siden priset til rundt 10 mrd - men selskapet ble som mange andre ikke skjerpet for kursutviklingen i Kina, samt at en av deres studier ikke møtte milepælene i fase 2. Selskapet har derimot steget rundt 35 % i løpet av relativt kort tid, og Schneider kan uttrykk på Q4 presentasjonen at Cevira er det viktigste “produktet” for Asieris (og det er kun Cevira og Hex som har nådd milepælene i fase 3.

Det har tidligere vært diskutert hvorfor Asieris ikke kjøper opp PHO, etter fase 3 Cevira, når milepælsutbetalingene isolert sett (royalty kommer i tillegg) utgjør en mye høyere pris enn mCAP til PHO. Skjønner godt at spørsmålet stilles.

Enig i at det er veldig betryggende at Asieris har et tett samarbeid med SinoPharm - det vil i alle fall ikke minke sjansene for at produktene kommer ut i markedet.

3 Likes

Det er ikke så enkelt som at mcap på Photocure er lavere en hva som er utbetalinger, derfor kan det kjøpes…

Fair value hadde blitt estimert fra en 3. Part. Dette hadde lagt til grunn kommende betalinger, omsetning, vekst osv.

Er litt av grunnen til at "alle"skulle være med på Ultimo, PCIB, NANO ++, alle håpte oppkjøp fra big pharma.

Da hadde Photocure plutselig blitt priset til faktisk verdipotensial basert på internasjonal standard. Ikke basert på hva småtradere på olje/fiskeberget her verdsetter det.

3 Likes

I disse tider hvor FOMO total udebliver i photocure forstå det hvem der kan…?
Så for at modvirke den manglende interesse vil jeg forslå at folk herinde på Forum støtter op om, at ved køb af pho aktier : så køber vi den lidt op i kurs i stedet for at byde under og nærrigt spare 0,5-1 kr pr aktie.

Ah spøg til side jeg ser frem til på lørdag uden frygt - mine forventninger er sikkert i den høje ende men spændende det blir.
Sektoren trænger til en succes histore det er sikkert.

1 Like

Begynner nesten å bli en irriterende vane nå.
Kursen øker frem mot midt på dagen.
Da er det noen som har fått i oppgave å følge med på kursen som logger seg på fyllesjuk å fæle etter en natt i bløyta og kjører den pent og pyntelig ned til utgangspunktet igjen.

1 Like

En god børsdag. Men PHO slutter likevel nær LOD.

1 Like

Som i går. Begge dager var volumvektet gj snitt kurs ganske mye høyere enn sluttkurs

SEB øker igjen med 53 000 aksjer.

Samtidig øker også de 20 største eierne til 55,43% eierskap

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

Det er kanskje øre-trillerne som har inntatt banen igjen. Hadde egentlig trodd de skulle ha hendene fulle med å prøve outsmarte hverandre ved pokerbordet ULTI for tiden :rofl: