Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

De la ut nyheter om Asieris i Nov/Des
Ellers for cysview sÄ er det kvartalspresentasjonene som gjelder bortsett fra pressemeldinger om artikler/studier av og til

Dette fra DNB sin oppdatering etter Q3 presentasjonen;

Expecting a large deal by year-end. The company said it expected to announce a
large deal by the end of the year. While it provided no details on the type of deal, we
believe it is likely negotiating a large deal with a client (e.g. a large hospital chain)
including equipment (BLCs) and consumables (i.e. Cysview).

2 Likes

Ja, det har dem sagt. Dem HÅPER Ă„ fĂ„ tilslag pĂ„ ett tilbud som er sendt ut for et stĂžrre antall.

Men pÄ ingen mÄte har dem sagt at det er en ordre pÄ 100+ enheter.

Dette er en jÊvla uting Ä komme med slike fundamentalt viktige pÄstander uten Ä henvise til kilde og vÊre 100% sikker det man skriver. Mildt sagt useriÞst.

7 Likes

Jeg fÄr komme med et forbehold om at det er mulig jeg har oppfattet og forvekslet 100 med at det var utestÄende POer pÄ 100 og ikke den store ordren pÄ 100. Vi fÄr se hvor stor den store ordren er nÄr de kommer med nyheten.

1 Like

5 Likes

4 klinikker har blitt fjernet(Ärsak selvsagt ukjent), mens 2 nye er lagt til idag pÄ Cysview.com

Overton Brooks Veterans’ Administration Medical Center
510 East Stoner Avenue Shreveport, LA 71101-4243

McLaren Oakland
50 Perry St, Pontiac, MI 48342

6 Likes

Topp 20 plukker stadig
 NĂ„ 56.91% av aksjene.

1 Like

Flott tusen takk. Han sier de har “significantly over 100 quotes pending” og at den “large order can be announced at Q4 or maybe before”

1 Like

Samtidig snakker han om en konverteringsrate pÄ 25-40%

1 Like

Det er klart. Men den store ordren det refereres til vil ikke vurderes utfra konverteringsrate. En stor ordre er en stor ordre. Men dette fÄr vi vite eksakt fÞrst nÄr det meldes.

Jeg kan ikke se at Photocure tidligere har kommentert en mulighet for en stor ordre? Vanlig praksis?

Uptrend og positivitet i markedet Photocure opererer i? AltsÄ i den ordinÊre driften. I sÄ fall flott.

Bonusen er i tillegg den gode trenden for Hexvix og Cevira og en mulig markedstilgang. Regner med oppdateringer her. FÞrste oppdatering er kanskje Cevira og resultater som skal presenteres to be disclosed i med konferanse. Venter i spenning pÄ disse data.

Og som @kreinh skriver over. De 20 stÞrste Þker og eier nÄ nesten 57%.

Ikke en god kursutvikling og verdiÞkning siste tid, men aner vi et trendskifte som finner tilbake verdiene i PHO? Verdien tilsvarte vel nesten kurs pÄ 150kr i juni 2021?

Hadde vÊrt veldig Älreit om @Snoeffelen eller andre som kan biotek kort kunne kommentert sine vurderinger pÄ PHO og fremtid her? Takknemlig i sÄ fall. Jeg kan bare gjette meg fram innen biotek hvor risikoen generelt er stor. Er risikoen stor i PHO med dagens struktur for ordinÊr drift og to fase III studier med oppnÄdde endepunkter hvor det sÞkes regulatoriske myndigheter om markedstilgang? Og hvor store verdier kan skapes om alt dette lykkes? Hva tenker dere? Biotek er vanskelig synes jeg. Helt umulig Ä forstÄ seg pÄ?

1 Like

Ja men han legger til at siden Saphira er ny teknologi; konverteringsraten could be even higher to be ultra conservative say 30%" Det er vel og avhengig av hvor stor er den “large order”

1 Like

Man kan jo si det sĂ„nn, at hvis den store ordren er inkludert i de “godt over 100”, sĂ„ kan denne ene ordren pĂ„virke konverteringsraten betydelig den ene eller andre veien.

“Den store ordrens” utfall er binĂŠr, og nĂ„ har DS langt pĂ„ vei lovet at den blir realisert.

FĂžrste gang

1 Like

Gjelder Ă„ holde tungen beint i munnen.

NĂ„r man snakker om “Quotes”, er dette tilbud eller svar pĂ„ forespĂžrsler fra parter som kan vĂŠre intressert i Ă„ kjĂžpe utstyr.

En “Quote” kan vére alt fra 1 scope til 10 scope. Ingen som vet bortsett fra dem som leverer tilbudet.

Utifra disse tilbudene vil man da ha pris Ă„ forholde seg til, og det skal sikkert gjennom en godkjenningsprosess hos de aktuelle aktĂžrene. Penger skal allokeres, budsjett godkjennes osv.

NĂ„r da alt dette er gjort, og man fĂ„r ok fra organisasjon, kan man sende en formell bestilling inn til KZ/Pho basert pĂ„ tidligere “Quote”.

Og det er her man har tidligere data som tilsier at man har fÄtt ca 30 faktiske bestillinger per 100 forespÞrsler.

men igjen, det forteller ikke noe om hvor mangen scope det er i hver bestilling.

3 Likes

Ja ser nesten ut for at det er en eller flere av de store aksjonĂŠrene som forsiktig akkumulerer.

1 Like

Jeg lette i trÄden etter kommentar fra snÞffelen og om verdier og fant denne. Spennende Ä se Asieris, PHO sin partner ha solid markedsverdi. SnÞffelen utleder en spennende tanke om denne markedsverdien pÄ partneren og hvilke implikasjoner som da kan vurderes for PHO. Spennende! :

« Feiler Vesique (APL-1202), som det selvsagt er en mulighet for, sÄ er 2 stykk Photocure-produkter fort 90% av verdien til Asieris, som altsÄ pt er verdt ca 10 mrd (6,3 mrd yuan).

I dette regnestykket er ogsÄ det faktum at mesteparten av milepÊler (250 millioner dollar) +royalties gjenstÄr for Asieris Ä betale ut til Photocure.

Jeg tenker at Kevin Pan vrir hue sitt ganske godt pÄ hvordan fÄ kloa i Photocure billigst mulig, nÄ som bÄde Cevira og Hexvix er bortimot garantert Ä fÄ markeds-tillatelse i Kina.

God risikostyring er Ä hente pengene som kan kjÞpe ut Photocure, nÄ som:

  1. Cevira og Hexvix kommer pÄ markedet
  2. Kun en brĂžkdel av 250 mill$ i milepĂŠler er utbetalt
  3. Mens Asieris har en en relativ OK markedsverdi sett i forhold til reell risiko i pipeline
  4. Mens aksjekursen i Photocure er pÄ er rekordlavt nivÄ.

Hadde jeg vÊrt Kevin Pan sÄ hadde jeg for lengst vÊrt i gang med Ä presse ned aksjekursen til Photocure, og prÞvd meg med alle triks i boka.

EDIT: Enten Vesique feiler, eller klarer seg er det trolig best Ä hente penger for Ä kjÞpe ut Photocure nÄ.
Grunnen er at MCAP er nÄ pÄ 10 mrd, og feiler Vesique sÄ mener jeg Asieris bÞr eie disse produktene, og hvis Vesique passerer dose-eksaleringsdelen sÄ krever et studie som skal ha inn 800 pasienter, pÄ kreftbehandling, betydelig med ressurser.»

Hvor er disse skjermbildene fra?

1 Like

Helt enig med SnÞffelen sin vurdering, sÄ et bud kan komme anytime. Godt at vi har store eiere som ikke lar seg avspise med smÄpenger, men det hadde vÊrt en fordel om kursen kommer betydelig opp fÞr Asieris rekker Ä komme med budet. Tror de mÄ opp i minst 150 fÞr de fÄr aksept fra aksjonÊrene.

Skal vi ta SnĂžffelen sine ord pĂ„ alvor “Hadde jeg vĂŠrt Kevin Pan sĂ„ hadde jeg for lengst vĂŠrt i gang med Ă„ presse ned aksjekursen til Photocure, og prĂžvd meg med alle triks i boka.”

Det er noen som hele tiden prÞver Ä fÄ kursen nedover sÄ billig som mulig.

1 Like

Og hvem det er kan vi dessverre ikke finne ut av, det satte jo EU i sin uendelige visdom en stopper for.

3 Likes

Er en glede for de som kjÞper pÄ «lave» kurser da. Intet vÊrre enn det. Positivt for de som Þker i PHO med lav kurs. Dumt for denne kurs for de som vil selge? Ikke noe Ä gjÞre med.

Faller pÄ lavt volum etter nyttÄr. SÄ selgersiden er pÄ mange mÄter nÊrmest fravÊrende. Det samme kan vel sies om kjÞpersiden. Det er vel omsatt aksjer for omtrent kun ti millioner kr fra kursen var i omtrent 70 intradag etter nyttÄr til 64ish. Utrolig. AltsÄ redusert mcap pÄ omtrent 200 millioner med kun omsatt aksjer for omtrent 10 millioner ?

Men ja. Det er uansett lettere Ä flytte kurs pÄ lavt volum. Lavt volum igjen i dag. Omtrent omsatt kun for en million kr