Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Det har du selvfølgelig rett i.

Men når du sammenlikner PHO med ULTI som jeg antar du gjør, er det etter min mening skivebom, og et dårlig utgangspunkt for et kvalifisert veddemål.

Det var en omfattende diskusjon om ULTI burde få en rik samarbeidspartner i fase 3 om man innfridde i fase 2. Det ble som kjent skivebom.
PHO med samarbeidspartner har allerede treff i fase 3.
Vi snakker natt og vi snakker dag.

4 Likes

Nei, det kan jeg aldeles ikke utover å anta at Asieris kan ha en kvalifisert og relativt presis vurdering av tidslinje/sannsynlighet for godkjenning og eventuelt omfang av markedspenetrasjon.

Om vurderingen tilsier at godkjenning og inntekter kommer innen X tid, og selskapets strategi offensiv/relevant, så kan det gi god mening å ta full kontroll over Photocure.

Mellom 1 og 15 prosent, kanskje? Hvem bryr seg om hva jeg mener. Alt jeg har skrevet/mener er at Cevira gjør selskapet til en interessant buy-out kandidat. Det har ingenting med andre case å gjøre (som det ble henvist til: ph2 r2p data og evt. partnerskap vs. ph3 assets).

1 Like

Jeg ser likhetstrekk i bruken av argumentasjon. Jeg sammenligner ikke selskapene selvfølgelig.

Åpenbart. Og var heller ikke poenget mitt.

Ja, du mener dette og anslår sannsynligheten til 15% eller mindre. Jeg bare prøver å finne ut hvordan du kommer frem til dette, og hvilke vurderinger du tror Asieris, som du har nevnt som potensiell kjøper, kan gjøre for å rettferdiggjøre et kjøp på dette tidspunktet, i en pre-kommersiell fase. Hvordan oppkjøpet skal finansieres, osv.

Men vi lar dette ligge.

2 Likes

I denne artikkelen står att Photocure vil stå for produksjon av det aktive farmasøytiske virkemidler som blir brukt i cervira.
Da er spørsmålet, kan dette bli kjempe butikk for Photocure med salg til Asieris, eller skal virkestoffet selges uten profitt?

1 Like

Photocure får 10-20% royalty av prisen ut i markedet.

Det ligger regnestykker i tidligere poster på potensialet basert på disse tallene.

2 Likes

Det er åpenbart stor usikkerhet rundt Photocure fremover. I særdeleshet om og i tilfelle når eventuelle triggere vil slå inn, og hva de i så fall vil bety i kroner og øre.
Det sitter en pen flokk fugler på taket, og spørsmålet blir hvor mange av dem PHO greier å ta ned.

Her på tråden går diskusjonen først og fremst rundt Kina og Cevira og det enorme potensialet som kan ligge der.

Litt spesielt er det derfor at DNB, som over tid har dekket PHO, har en kjøpsanbefaling og et kursmål på rundt 90 kroner, basert på PHOs kjernevirksomhet - uten å tillegge Cevira verdi overhode.

Spennende blir det å se når DNB oppdaterer og om de fortsatt velger å holde Cevira utenfor analysen - selv etter Asieris sin nylig avsluttede presentasjonsrunde i Europa og USA rundt de gode resultatene fra fase 3.

1 Like

Hvem styrer storleiken på PHO,s inntekter og skaper overskudd eller underskudd som vi alle ser på kvartalsrapportene?
DS har uttalt følgende:

-Vi må bli herre i eget hus
-KS sitt enevelde på markedet i US må det bli slutt på
-ny forretningsmodell innføres snart
-En stor ordre vil snart komme
-Det skjer veldig mye i tiden som kommer nå

Er der noen av disse punktene som hører sammen?

Er det PHO som bestemmer inntekten i US?
Eller er det karl stortz?

Det kunne vært interessant å sett hvor mye KS tjener på denne handelen kontra PHO.
I prinsippet så kan jo KS forlange så mye de vil og la det være smuler igjen til PHO og hva kan PHO gjøre med det?
Ingenting …eller , de kan jo øke prisen , men hva skjer da ?
KS kan jo bare følge på ved neste forhandling.
Er det dette som har skjedd over tid hvor PHO blir skviset ut i alle spørsmål inne i sitt eget hus for hvor ellers skal de selge produktet i US?
Var det en slik figth som lå bak avgjørelsen om stopp i produksjonen av flex-scop der PHO bare måtte godta det som KS bestemte seg for?
“Kan ikke produsere flex mere for de er utsolgt for sprengskiver…”

Det er jo helt på tryne dersom det er slik det hele henger sammen.
Men kanskje de kan øke inntjeningen i PHO i US dersom en blir herre i eget hus , dvs større del av kaka blir resultatet når en kan forhandle??

Tror det kommer mange positive meldinger fra PHO i tiden som kommer nå

2 Likes

Det framstår som at jo klarere og sikrere caset Photocure framstår jo mer vaklende blir endel aktører i markedet.

At DNB ikke tar hensyn til og legger vekt på Cevira fortsatt framstår i beste fall som en dårlig vits.
Her må man ikke legge for mye vekt på meglerhus, de har sin egen skitne agenda, i tillegg framstår de ikke rent sjelden også som rimelig kunnskapsløse.

Ikke et av horehusene hadde tro på offshore relatert tilbake i 2020, ikke et eneste et. De som kjøpte soff og sioff den gangen og holdt ble søkkrike.
Husene kom diltende etter med klokketro først når alle og hele verden så at det var dømt til å bli en suksess.

11 Likes

Jeg tror også at det godt kan hende asieris eller personene bak vil ønske å kjøpe photocure så de får 100% kontroll på all teknologien fordi det vil gjøre deres eget selskap mer kjøpbart, men jeg ser på det mer som et scenario etter at de har sett at det blir en business av det.

7 Likes

Vet man noe om utlånssituasjonen? Ser påfallende ut som en småshort som jobber på tynt volum her. Fristende å øke/doble dersom den insisterer på MA200 igjen.

2 Likes

Det eneste som er sikkert er at det man ser hver dag er en nitrist utvikling.

1 Like

“Trist som faen”
Utrolig negativ holdning på forumet.
Vi er jo bare et lite steinkast fra en mest sansynlig suksess , en suksess av de helt skjeldne.

2 Likes

Vel, det var nå utviklingen på børsen jeg tenkte på :wink:

strøket av skribent

Rigtig god pointe: syntes at der er alt for mye krangel om Take Over på tråden — vil dere sælge for pebbernøtter og Glansbilleder.
Vi skal have tålmodighed og lade værdierne materialiserer sig i Pho før evt Take Over og ikke på kurs 100 eller 200 :thinking:

Syntes du mangler et punkt :thinking:
Der er alt for lidt focus på Driftsomkosninger (Opex) – ved Q4 var de steget markant i forhold til Q3 – noget rigtigt skidt efter min mening.

Har true og akkumuleret yderligere i dag på kurs 55,50 :disappointed_relieved:

Dansken

1 Like

Driftskost er OpEx, kapitalkost er CapEx…

Usikker på om denne er delt, i tilfelle vennligst se bort fra den.

1 Like

Skrivefejl og tankefejl — mange tak :rofl:

Jeg oppfatter flere av innleggene den siste tiden om at kursen først vil stige når PHO klarer"show me the money" - at selskapet må vise positiv bunnlinje. Her må dere korrigere meg om jeg oppfatter det feil - men det er jeg helt uenig i. Hadde dette vært riktig, burde kursen i dag vært høyere enn når kursen var på kr 150 (lavere omsetning/høyere underskudd den gang). Hvorfor steg NEL med over 1000 % i en periode der det kom løpende emisjoner - og tallene var blodrøde? Hvor mye steg Soff, Borr Drilling, MPCC mv før en tjente penger? Når MPCC tjente mest penger var kursen mye lavere enn ved all time high. Hvorfor?

Alt handler om fremtidsutsikter (Risiko/Reward) - og derfor er det etter mitt syn helt latterlig når kursen i dag er på kr 55 og har kun steget fra kr 42 etter positiv fase 3 resultater (Cevira) - at verdien i dag er 1/3 enn den var for noen år siden, og lavere enn 2019 når avtalen med Aseris ble inngått (Cevira).

Jeg vet ikke eksakt hvor mye kostnader som er brukt på Cevira (fase1, fase 2 og fase 3) - men jeg vet at Nanov brukte vel nærmere 2 mrd på Betalutin (kom aldri til fase 3), og dersom et selskap ETTER positiv fase 3 ville vært priset til samme verdi (kanskje til og med under) som totalkostnadene på studiene - hvem vil da være interessert å putte inn penger/investere i et slikt selskap og bruke 8-10 år av sitt liv på dette? Uansett hvordan en vrir og vender på det - klarer jeg ikke å følge resonnementet til de som hevder at PHO i dag er “riktig” priset, og at en må vente til pengene er i banken før kursen vil stige mer. Ja, det er fortsatt risiko - og det vil ta noe tid før søknaden er ferdigbehandlet - men sammenlignet med risikoen som var f.eks i 2019 (når avtalen med Aseris ble inngått) og at vi er 5 år nærmere “suksess”, snakker vi om natt og dag…

Jeg skjønner at bildet ikke er svart/hvitt - og PHO og kursen blir nok dessverre også påvirket av all negativitet vi har hatt i norsk biotek og utfordringene med Hexvix/cys (ting har tatt tid) - men jeg er av den oppfatning at et selskap som kun hadde hatt avtalen med Aseris om Cevira - sett opp mot inntektspotensialet og risikobildet i dag - burde vært priset mye høyere (når vi ser hvordan andre biotek selskaper som ennå ikke har positiv fase 2 er priset).

Det er veldig vanskelig til tider å forstå mekanismene i aksjemarkedet - og vite hva som utløser kursøkning/fall - og noen ganger kan selskaper stige hundrevis av prosent på luft og kjærlighet, mens andre ganger kan mer solide selskaper kun prises til en 5 øring. Jeg nevnte NEL over - Spetalen solgte vel alle sine aksjer når kursen var på litt over kr 2 og rett før himmelferden til over kr 30… Jeg er investert i PHO fordi jeg mener at kursen burde vært mye høyere, sett opp mot dagens risikobilde og inntektspotensialet, og at på et eller annet tidspunkt ville dette gjenspeile seg - og da kan det gå fort. Men dette er kun mine betraktninger.

17 Likes

Der ramte du plet — aktiemarkedet er totalt uforudsigelig og hejret af hysteriske kællinger :rofl:

Alt andet du skriver var unødvendigt :thinking:

Dansken