Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

At det er mindre smÄsparere er ikke negativt. Da det ikke er dem som lÞfter kurser. Ja, kortsiktig. Men ikke bÊrekraftige Þkninger i kurs. Det kommer fra profesjonelle og institusjoner.

Mindre amatÞrer er bare positivt, da dem skvetter for alt og ingenting, og fokuserer mer pÄ dagskurs en den lengre trend og verdi.

Og det er vel ikke akkurat kjent at det er smÄsparere som fÄr best avkastning nÄr kurser fÞrst gÄr nordover.

3 Likes

Oppdatert analyse fra Handelsbanken publisert i dag:

https://reonapi.researchonline.se/f/hero_vAqWl-5EPttgHu-Zs1KW7rRyXa4No0Hp0s6OEo4BVTA

9 Likes

Ikke store forhÄpninger for Q1 men solid oppside i det lange lÞp. De store triggerne som fÞr Cevira og nedklassifisering av scope. Olympus supporting letter kan sette fart i nedklassifiseringen.

Jeg tenker at bekreftelse pĂ„ den store amerikanske scope bestillingen innen utgangen av Q2 vil kunne bevege kursen noe nordover. Den har vĂŠrt “i det blĂ„â€ lenge


Vanskelig Ă„ si. I 2021 var det 5062 eierposter i PHO. Året etter var tallet 4271, en nedgang pĂ„ nesten 800. Vet ikke om utviklingen har fortsatt, men antar det. Kun 30% av aksjene eies nĂ„ utenfor topp50.
Det er liten omsetning og pÄ topp20 og topp50 er det smÄ bevegelser.
SÄ jeg vil tro at de mindre (under 70K) aksjonÊrene har et relativt stort fotavtrykk pÄ den sÞrgelige kursutviklingen. SÄlenge de Þnsker seg ut. Vi fÄr hÄpe noe skjer snart som snur strÞmmen.

Ser nÄ at disse er nevnt som mulig lease/rent avtale for den store ordren i Q2:

Mye fokus pÄ blÄlys pÄ linkedin den siste mnd:
https://www.linkedin.com/company/fortec-medical-inc/posts/?feedView=all

3 Likes

Mye interessant her

1 Like

Den SEB kontoen pÄ nÄ ca 3,66% varierer mellom 3,5% opp til 3,7%, vet ikke om det er de som prÞver Ä styre kursen? Ser at en Storebrand konto har Þkt med ca 20 000 aksjer og er nÄ opp i ca. 0,5% positivt.

Tviler sterkt pÄ at SEB prÞver Ä styre noe som helst.

Det er noe de styrer med, 50 000 aksjer opp og ned mulig de greier tjene noen kroner.

Hvis noen styrer med et eller annet er det vel i tilfelle folk som har investeringskonto i SEB.

Tviler som sagt sterkt pÄ at SEB, eller DNB og Nordnet for den saks skyld, driver kortsiktig trading for prÞve og styre kursen.

Er aksjekursen i ferd med Ä bryte opp nÄ?

De som kan teknisk analyse, hva sier chartene og teorien?

Har studert nĂžye og konkludert:

Kanskje, kanskje ikke.

3 Likes

Tynt volum, vendt opp Þrten ganger pÄ ~53. BÞr vÊre mindre volumoverheng neste brudd oppover.

Begynner iallefall Ă„ bli tight i flagget

1 Like

Det har knapt vÊrt omsetning i PHO den siste mÄneden - og kursen har svingt mellom 53 og 58-59. Interessen i PHO er ikke eksisterende

  • og det hjelper heller ikke at biotek pĂ„ OSE har gjort det veldig dĂ„rlig den siste tiden. Vi fĂ„r hĂ„pe pĂ„ nyheter som kan fĂ„ kursen til Ă„ komme ut av denne dĂždspiralen.

Dette kurs-bilde aksjene i PHO tegner forstÄr vist ingen og det har pÄgÄtt i mere enn 10 Är.
SÄ det e steikje lÞye Ä sjÄ pÄ .

Da cevira fikk veldig gode resultater pÄ fase 2 studien sÄ var lommene mine helt fulle av dollar og plutselig fra klar himmel sÄ var jeg velsignet med muligheten til Ä investere i et selskap med godkjent fase 2 clinical trial study Cevira.

Kastet meg rundt i kontorstolen og kjÞpte med hele tilgjengelige kapital jeg hadde tilgjengelig og da lommene var tomme sÄ begynte pinadÞ kursen Ä falle.

Det var altsÄ jeg som holdt kursen oppe .

Er det mulig , tenkte jeg.

SĂ„ gode fase 2 resultater offentliggjordt og kursen falt???
Husker jeg tenkte at mange Ă„rs investering for mange og til hvilken nytte?

SĂ„ , dette kursbilde PHO gir ved positive meldinger 
hva skal man si?
DÄrlig deal Ä plassere sparepengene i et selskap som gir negativ kurs-respons pÄ bÄde positivt og negativt nyhets-innhold.

Jeg forstod ikke prosessene som fĂžrte frem til denne rare reaksjonen dengang ei heller i dag.

Men alt dette er jo historie og vi stÄr nok forran store endringer fremover av typen positive pÄ PHO.

gjentar denne analysen fra handelsbanken publisert av @southpassage

https://reonapi.researchonline.se/f/hero_vAqWl-5EPttgHu-Zs1KW7rRyXa4No0Hp0s6OEo4BVTA

Klippet ut:

Opportunities
-New blue light scope launches from OEMs in Europe and the US
-Downclassification of BLC technology to democratise US market
-Leveraging years of investment in US salesforce
-Entering unpenetrated European markets
-Potential royalties and milestones from licsensing agreements

Positive endringer er det vi ser frem til.

Lykke til

1 Like

Vi ser alle pÄ kursen, som synes lav. Men mCap pÄ 1,5 mrd er kanskje ikke sÄ lite for et selskap som ikke tjener penger? Der er jo andre selskap som tjener penger uten Ä vÊre priset sÄ hÞyt.
SÄ det mÄ fremdeles vÊre priset inn ganske mye forventning. Og nÄ er det jaggu pÄ tide at noen av dem innfries.

1 Like

Pho kunne fint “tatt en Ipsen” og tjent penger ; redusert salgskorps og markedsaktiviteter til et minimum, droppet forretningsutvikling osv.

Det hadde bare gjort alt enda verre ja. De mÄ
vise at de tjener mer og mer penger gjennom heftig vekst. Hittil har det vĂŠrt en tragedie og det gjenspeiles i kursen.
Som Dr. Adam Calaway sier i videoen over, “blue light has been here for decades” Det er jo nesten ikke til Ă„ tro at det er mulig Ă„ stange sĂ„ i veggen med dette produktet ! Her sitter det masse aksjonĂŠrer og venter og venter og kursen vi fĂ„r servert nĂ„ er 55 kr etter all ventingen. Og CEOen dro inn 14 mill i fjor, det er en skam

1 Like