Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Det hjelper ikke hva vi mÄtte mene. Klinikkene i USA bruker bare BLC i visse tilfeller og tror det kommer til Ä fortsette omtrent sÄnn. Oppsiden ligger i all hovedsak i Asieris muligheten er slik jeg ser det

1 Like

You must be new here

Hvis man Þnsker Ä vÊre litt realist og forsÞke Ä forstÄ hvorfor det ikke tar av kan det vÊre en god ide Ä ta seg tid til Ä se videoen til han Adam som jobber pÄ en klinikk der blue light er i bruk. Det er en referanse kunde og han er helt solgt pÄ BLC. Men han bruker det bare i enkelte tilfeller. Her er det litt for mange som ikke en gang gidder Ä prÞve Ä forstÄ det og heller lever i drÞmmeland. «NÄ kommer det til Ä ta helt av pga den og den artikkelen» osv. Det gjÞr dessverre ikke det.

3 Likes

Vi mÄ spÞrre DS om dette pÄ Q1 presentasjonen.

1 Like

I think you are newer than me here.

Viktig Ă„ vĂŠre klar over at det gis ikke refusjon for alt.

Det som er viktig Ă„ vĂŠre klar over er at oppsiden i USA er begrenset for selv de som bruker det gjĂžr det bare i enkelte tilfeller der det er nĂždvendig.

Skal jeg vĂŠre helt ĂŠrlig sĂ„ tror jeg desverre at mange av oss “hobby-investorer” bruker minimalt av tid fĂžr dere kaster dere inn i debatten.

NÄ er ikke biotek det enkleste Ä forstÄ og bedre blir det vel ikke nÄr en dertil ikke bruker tid nÄr meldinger kommer (som mr Myk gjÞr.

Og slik er det i denne leiren ogsÄ.
Er ikke hakket bedre selv.

Litt rĂ„flott kanskje men har tross alt “litt” aksjer og burde vel kanskje lest (detaljlest) materiale som kommer fra selskapene


Men dette er jo en av fordelene med Ă„ delta i slike forum som dette.
Beina pÄ bordet og la de andre finne ut hva meldingene betyr , egentlig.

SĂ„ , dagens melding syntes jeg bar et preg av at der var nye nyheter kamuflert i teksten men det enkleste er som sagt Ă„ la andre finne ut hva det egentlig betyr . :sunglasses:

Terapautisk effekt (tillegseffekt) er hva jeg synes ligger i meldingene og nÄ har de snakket sÄ mye om dette fenomenet at der mÄ ligge stor sansynlighet for at der skjuler seg ikke bare forbedringer innen diagnose men ogsÄ terapautisk behandling , eller sagt pÄ en annen mÄte , folk blir friske av laser-lys.

BEAM ME UPP. :alien: hehe

Det mÄ vÊre lov Ä ha sine favoritter og det er akkurat det PHO er.

lykke til

1 Like

Det du sier mÄ vi fÄ en fullstendig redegjÞrelse fra DS pÄ.

Ja, det er bare Ä vise til hva klinikkene selv sier rett frem og rett ut. Tror dette har vÊrt underkommunisert fra Photocure sin side sÄ mange har nok trodd pÄ noe som aldri kommer til Ä bli noe av. Men de selger jo litt sÄ den gÄr ihvertfall ikke i null. I motsetning til de andre biotek drÞmmecasene.

Det jeg har forstÄtt av meldingen i dag er dette;

  • There was improved overall survival among BLC vs. WLC (HR 0.41, 95% CI 0.30-0.72)

Det er dette DS har kommunisert til oss pÄ sine presentasjoner;

Hexvix¼/Cysview¼ – ambition to become standard of care
in a $1.9 billion total addressable market**

SÄ fÄr vi hÞre fra han om dette er BARE LØYN

1 Like

Hva er oppsiden begrenset til?
Hos de som har blc, hvor stor andel av undersĂžkelsene blir gjort med blc?
Har du I det hele tatt noen kvalifiserte vurderinger rundt dette?

Hvis du ikke har de tallene, sÄ presenterer du egne tanker som fakta. TrÄden fortjener bedre. Pho fortjener bedre.

3 Likes

Dette er sÄ klassisk TekInvestor. Her er det kanskje noe meget interessant som kan belyses og diskuteres. Rett og slett en mulig hovedÄrsak til at det stagnerer. Har du sett videoen. HÞrer/ser du hva han sier. Han er positiv til BLC, men bruker det bare i noen tilfeller. Synes du ikke dette er interessant Ä sjekke ut mer ? I stedet kommer du med det tullet om at jeg ikke beriker trÄden.
Hva mener du er hovedÄrsaken til at det ikke blir vekst i USA da @Hayen ? Du tror ikke pÄ det denne Adam sier, du tror ikke det er gjengs ?

2 Likes

Det som var mest interessant var det caset hvor han viste at antall pasienter nesten ble doblet etter at en klinikk hadde gÄtt til innkjÞp av BLC. NÄr denne Bravo studien blir kjent med Þket overlevelse, vil det strÞmme enda flere pasienter til klinikker med BLC. Adam vil nok kanskje ogsÄ mÄtte bruke BLC mer enn han gjÞr i dag.

3 Likes

Dette er et case-studie i at det tar TID for at SOC endres. At BLC vil anvendes i betydelig stÞrre grad enn tidligere er ikke «hvis» men et gradvis «nÄr». Nedklassifisering, for eksempel, er Äpenbart et viktig skritt i riktig retning. Husk at nyere aksjonÊrer har tÄlmodighet som strekker seg lengre enn dem som allerede er lei av Ä vente. NÄr blir fÞrstnevnte i flertall? Jeg tror det er sÄnn cirka i disse dager. Kurs og sentiment tilhÞrer fortsatt sistnevnte.

De aktÞrene som eventuelt kunne tenke seg en eksponering for et skifte i SOC pÄ dette feltet har et vindu nÄ der PHO er et svÊrt interessant og rimelig priset investeringsobjekt.

2 Likes

En ting jeg merket i videoen er at den mÄ vÊre laget for en stund siden, da det ikke var referert til de nyeste dataene fra Kina.

Han refererte ogsÄ til studien fra Storbritania, som ikke sÄ en forskjell pÄ tilbakefall mellom hvit lys og blÄtt lys. Dette ble jo ogsÄ heftig diskutert her ogsÄ nÄr den kom, men ble fort lagt dÞd da det kom en presentasjon pÄ samme konferanse som denne studien ble presentert, som egentlig sementerte forskjellene.

I tillegg var det sÄpass mye data utenom som gikk i favÞr Cysview.

En annen ting var anbefalingene for nÄr man burde vurdere Ä bruke blÄtt lys. De stammet fra 2014 og 2018, har kommet en del robuste data etter det. I tillegg til nytt og bedre videoutstyr.

Til slutt promoterte han for en mobil lÞsning, der klinikker kunne leie utstyr. PÄ denne mÄte unngÄ 100 000 dollar investering. Og stÞrre kjeder hadde ikke nedetid pÄ utstyret hvis dem flyttet det rundt mellom klinikkene.

Han var veldig pro i forhold til Cysview, og sa ogsÄ at dem hadde an del Ä gÄ pÄ med tanke pÄ bruken. At det ikke var mer utbredt gikk mer pÄ kostnad for Ä kjÞpe inn. Og dem brukte tallene pÄ at klinikker som investerte i utstyr fikk Þkt kundemassen, opp mot dem som godkjente investeringene.

Alt i alt en veldig positiv video.

Bingo tok fþrste setning som var: " I use blue light cystoscopy, but not on every case", og tolket det til at han bare brukte det i enkelte tilfeller
 Som blir helt feil.
Da han senere i videoen som Bingo referer til, gÄr mer i detaljer i hvilken tilfeller han bruker Blue Light. Som for ordens skyld ikke var enkelte ganger

Han bruker guidelines som referanse, og fokuserer Ä bruke BLC pÄ alle tilfellene som er uthevet med fet skrift.

Han brukte det som regel ikke pÄ fÞrste diagnosering, selv om det stod pÄ guidelines, men har brukte det pÄ 3 mnd oppfÞlging.

Men resten av de 4 anbefalingene i guidelines for operasjonssal fulgte han. Han fulgte heller ikke alle anbefalingene for bruk pÄ klinikk/kontor. Men tror dette faller litt ned pÄ hvordan man arbeider.

For eksempel var en anbefaling som gikk igjen pÄ begge guidelines, bruk av BLC hvor man hadde deteksjon av kreftceller i urin, men ingen funn ved bruk av WLC. Han brukte den allerede i operasjonssal, overflÞdig Ä kjÞre det igjen pÄ klinikk/kontor, nÄr han da brukte BLC pÄ 3 mnd oppfÞlging.

8 Likes

Derfor interessant at en mulig deal med disse kan vÊre pÄ trappene: https://www.fortecmedical.com/

4 Likes

Det er 14 Är nÄ siden Cysview ble godkjent for bruk i USA. Hvor lang tid skal det ta ? PÄ meg virker det som klinikkene bruker det nÄr det anser det som nÞdvendig. Det der med blue light skal bli standard of care virker ikke realistisk.

USA er jo spesielt, akkurat det samme med Medistim f.eks.