Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

JP Morgan sin shortposisjon er uendret siden 3. mars ifølge siste oversikt fra Finanstilsynet. Det er mulig de begynner en kontrollert dekning i dag. Ville være rart hvis de ikke prøver på det. Da er de vel på både kjøp og salg tenker jeg. Med så liten interesse det er for aksjen, så kan man styre kursen akkurat slik man vil.

Her er det ingen problem å få dekket shorten. 21k på 54 i sluttauksjonen. Hvem er det som selger så stort til 54? Eller er det manipulering fra JPM som både sitter på aksjer og shorter aksjer?

Interessant artikkel om oppfinneren av Photocure sin teknologi. Vet ikke om den er postet her tidligere.

https://www.apollon.uio.no/artikler/2023/2_innovasjon_kreft.html

Photocure = Helbredelse med lys.

Bra tråd om hvorfor man kjøpe Pho for ganske høy discount i forhold til medtech peers nå:

https://twitter.com/suspendedjoey/status/1655101795381792768?s=46&t=Qh-u4KTtHedLZYsTNVHE_w

6 Likes

Irrasjonal evaluasjon correction, det er vel det vi alle har følt på under denne nedturen. Om det er panikk salg, shortere eller selskaper som har hatt en agenda med å få kursen ned vites ikke. Nå er det å håpe at DS kommer med en oppmuntring til oss så vi får slutt på denne irrasjonal correction.

Utviklingen i dag tyder på dårlig resultat i morgen. Alltid noen som vet noe.

Ja, for det var derfor kursen i pho var ganske sterk i forkant av q4 presentasjonen

2 Likes

Var den opp dagen før ?

1 Like

Ok, da satser vi på minst 20% oppgang i morgen:)

Eller at noen prøver å være smart i forkant etter at det ble sterk nedgang etter sist rapport? Noe som igjen vil forsterke oppgangen ved positiv rapport imorgen.

Ja, blir spennende rapport i morgen. Vi vet jo allerede at salgene er bedre for januar februar kontra q1 22 og 21, men i disse kvartalene var det klart høyest salg i mars, og der et vi jo ikke om det er vekst. Ellers blir det jo veldig spennende med scopeutplassering, som jeg mener er det viktigste fortsatt:)

Lavt volum i dag da, folk er vel heller litt avventende?

Q4 var på en del områder en skuffelse, og det medførte da et kraftig kursfall. Mange har ment at kursfallet er en overreaksjon. Dagens kursutvikling indikerer at Q1 skal vise enda dårligere utvikling enn det Q4 gjorde. Er det virkelig sannsynlig?

Ikke nødvendigvis enda dårligere, men to kvartal på rad i nærheten av forrige vil være tungt å svelge! Blir spennende i morgen

Hej Beb

Ja — spændende med scope udplasering :thinking:

Syntes det går noget trægt selv om Coy var ude at sige at der er stor interesse i US.

Længe siden at Rodger har lagt nye placeringer ud — jeg frygter det værste :confounded:

Spændende om Dan har nye undskyldninger i ærmet :face_with_hand_over_mouth: denne gang også

Dansken

Tipper resultatet blir skuffende
Men at det nok en gang blir mulig for noen å finne et eller annet positivt.

Hei danske venn,

Du har rett i at det er en stund siden jeg har kommet med noen oppdateringer.

Men, det er viktig å bite seg merke i at jeg tross alt har kommet med hele 19 klinikker oppført på Cysview etter q4 presentasjonen…

Så skal ikke jeg si om fasit blir 15 eller 25, men det kommer nok et bra antall.

4 Likes

Hva er det som kan overaske positivt i morgen, økt omsetning i både EU og US med synlig mer brukerfrekvense fra de nye scopene og over 110 mill NOK i omsetning. Positiv EBITA og utplassering av nye scope i samme tempo som i Q4, 57. Nyheter fra China hadde vært kjærkommet.