Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Synes det er sånn i nesten alle aksjer som faller.
Kursen raser, det er det som er poenget. Selskapet får det bare ikke til.

Det er nok delvis riktig, men klart det er litt “krise” at de lykkes foreløpig såvidt dårlig i USA etter 10-15 år der borte.
Nå må de vise seg fra en betydelig bedre side fra q1 og utover, det kreves betydelig bedring nå.

3 Likes

Går du igjen på 60 @Rodjer eller holder du deg unna uansett nå?

Jeg holder meg fortsatt unna, jeg føler meg ikke trygg på at den ikke skal lenger ned, må innrømme det.
Å treffe bunnen gjør aldri jeg og det er helelr ikke målet, men jeg synes trenden er skuffende.
Oppsiden på mellomlang sikt ligger i hva Asieris fikser, det kan opplagt snu dette kursbildet over natten, men det ligger nok enda noen måneder fram i tid.
Men, det blir spekulativt ift tidshorisont, så er det heller ingen garanti for vellykket fase 3 resultater, men tror sjansen for det er særdeles god.
Cevira som en mulig Blockbuster vil redde selskapet og vel så det uavhengig av BLC i USA.

Men, @Bingo123 jeg tror den snur her på 70 tallet et sted, ser det som utenkelig at den skal lenger ned enn det.

1 Like

Når den går ned på grønne børsdager så ser jeg ikke noe hast med å kjøpe mer. Men fort gjort å bli for «grådig» og som du sier så er det den jokeren som kan komme

1 Like

Slike nedganger drives nok av små mikkemus-investorer som bare taper noen hundrelapper på å selge seg ut med 20-30% nedgang.

Faktisk ikke. Kortere enn vanlig. Bare to måneder og en uke til neste presentasjon 10. mai.
Omsatt 32000 aksjer i dag.

Vi må tilbake til Covid dagene feb. 2020 for å ha en lignende nedtur er litt av et paradoks at vi skal få en slik reaksjon når vi nå endelig er ved enden av den Covid saken. RSI ligger nede på 15 tallet, tror dette er en overreaksjon av dimensjoner. Tror de ryddet unna alt negativt slik at de kan starte med friske ark i Q1 23. Muligheten for å lykkes har vel aldri vært bedre enn nå, så får vi se.

Er det mulig for selskapet å sende en profit warning hvor de melder at guiding for Q123 allerede er oppnådd?
Og at selskapet forventer betydelig økning i inntektene nå i dette året?
Utbytte?

PHO har reddet meg gjennom mang en høststorm og er den aksjen jeg har tjent mest på.
Jeg har stolt på selskapet og nærmest brukt PHO som en bankkonto…sikker som banken.
Mere enn 30k aksjer så det er jo et lite marerit å sitte og se på at selskapet går i dass (uten noen god grunn)

Insidekjøp ville kanske hjulpet ?

3 Likes

Selvsagt er det det, det er det minste de bør gjøre nå er å holde oss aksjonærer kontinuerlig oppdatert hvordan det går. Antall nye scope utplassert hver mnd og omsetningen hver mnd. De har allerede gitt foreløpige tall for jan. og feb. De bør oppdateres nå snarest siden vi er i mars. Hvis noen på forumet har god kontakt med DS bør han få beskjed om det.

1 Like

Har også fått svi, men man kan vel ikke si at den går ned uten grunn?

Hadde vært bra hvis disse kjendis investorene begynte å kjøpe seg opp.

Uten grunn er nok dårlig ordvalg så takker for den.
Covid19 samt problemer med installasjon av scope er vel synderene , b egge utenfor kontroll så jeg tror ikke det vil hjelpe selskapet å straffe DS for forhold han ikke har muligheter for å gjøre noe med.

Men det er jo nå historie så jeg forventer veldig mye av selskapet allerede førstkommende Q1.

Jeg håper de tar og skifter Styreformann, han har vel null troverdighet i markedet.

2 Likes

Litt merkelig å se kursutviklingen i PHO. For litt over halvannet år siden ble selskapet av en eller annen uforståelig grunn verdsatt til nærmere 4 milliarder, nå er den snart nede i 2 milliarder.

De siste 3 årene har jeg tjent rimelig godt på denne aksjen. Men nå er alt og vel så det borte vekk i løpet av en uke, en smell på 600 000 setter sine spor.

Vei, sånn blir det gjerne når man investerer i “bingotech” aksjer, spretter opp og ned uten mål og mening.

Photocure er ikke bingotech
De har et ferdig utviklet og markedsgodkjent produkt som er i salg.

3 Likes

Det ble jo utplassert svært få scop q1-q3 da alle ventet på det nye scopet som dessverre ble forsinket. Plassert flere i q4 enn de andre til sammen, men vi vet jo ikke når og jeg mener Dan har tidligere sagt at det tar litt tid fra et scop er installert til det gir full effekt. Så selv om inntektene er skuffende er det jo ikke helt uforklarlig heller at veksten ikke er så bra, hvertfall nær man får andre begivenheter som høyt sykefravær, at tyskerne har hamstret osv. må jo bære en overreaksjon dette…

3 Likes

Innlegget mitt fra 18 januar:

SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB har 5 klient kontoer blant topp 20. Tilsammen 3.813.000 aksjer = 27,1% av topp 20 og 14% av alle aksjer.

Pr. i dag:

SEB har nå 6 klient kontoer med 31,43% av topp 20 og 16,11% av totale aksjer.

Samler de for noen eller er det bare tilfeldigheter med 6 store SEB kontoer.

1 Like

Oppført 1 ny klinikk ikveld mens 6 stk er fjernet, vet ikke hva det betyr.
Med den nye skulle det vært totalt 311, men er 305.

Baptist Medical Center Jacksonville
800 Prudential Drive Jacksonville, FL 32207

Ville ikke lagt for mye vekt på de som er fjernet, kan være flere ulike årsaker til det og det trenger overhodet ikke bety at de har kuttet ut bruken av blc.