Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Slik jeg forstod det kommer det ikke noe nedklasifisering før 2024, FDA er en treg kvern. Det er jo tragisk at pho i USA ikke vil kunne levere fleksible skop på tilsammen minst 1.5 år, når som DS uttalte at fleksimarkedet utgjør 67 % av markedet. Det var inntog på dette markedet som Rodjer pongeterte, virkelig ville øke inntektene for pho, når han var som mest aktiv for 4 5 år siden. En påstand jeg er helt enig i.
Det er overaskende å høre hvor dårlige blc skopene har vært, det har ikke vært kommunisert i det hele tatt før hd skopene kom på banen.
Heldigvis har ikke KS monopol i Europa, men igår kommuniserte vidt meg bekjent for første gang at Olympus blc skopene var gamle også, men skulle nå oppgraderes, noe som tar tid. Dette hadde vært negativt for det Nordiske markedet iogmed at Olympus er store der!
Når det er sagt, så ser det vel endelig ut til at blc skopene skal få en kvalitet som ikke er til hinder for utbredelsen av blc, men vi kommer nok ut i 2024 før dette materialiserer seg desverre , TTT.
Ellers er vel en annen konklusjon på podkasten, at blc har styrket seg mot wlc og diverse andre teknikker som har påstått å være like bra som blc, men her er det også TTT som gjelder.
Heldigvis mens PHO kverna maler langsomt mot noe som jeg tror blir bra, er det godt å vite at vi har Asiers med både Cevira og Hexvix salg i Kina som vil være klart med forhåpentligvis positivt fortegn før skopmarerittet for Pho er over.

8 Likes

Steikje du husker godt, imponert :grinning: :+1:

1 Like

Jaja… sånn er det i denne verden. Like mange opsjoner gikk i dass pga høy kurs.

Vil ikke si det, burde bare mangle at din innsats den gangen ikke skulle gå inn i langtidshukommelsen. Synd at det tar så lang tid med spesielt fleksiskopene, men det blir nok.
Du skal ha æren for at jeg virkelig begynte å interessere meg for biotek aksjer, som b.a. har resultert at Ultimovacs dukket opp på radaren, hvor det vel er NM i venting på en børsmelding!

2 Likes

Ultimo veldig spennende og Pho ble en fin reise heldigvis fra høsten 2018.

1 Like

Helt enig, overraskende hvor dårlig disse skopene har vært. Det var ikke jeg klar over når jeg først gikk inn i 20-8. TTT ja, først tenkte jeg det var 2023 ting virkelig ville snu, men nå er det heller 2024-25. Dan sa på radforsk, slik jeg forstod, at først vil FDA svare på forespørselen, men så må man inngå dialog mtp nye spesifikasjoner, og så må jo skopene utvikles og produseres og ikke minst plasseres og trene opp personell, så dette vil jo ta lang tid…

1 Like

Ja, slik forstod jeg det også mhp skopene.

Før vi drar den endelige konklusjonen angående nedklassifisering la oss se på svaret fra FDA, DG var klar på at han venter et svar i morgen.
Jeg må ta med en annen positiv ting fra podcasten. Diskusjonen om at WL er like bra som BLC er død i henhold til DS. Det er nå bevist i utallige research papers at BLC gir et bedre resultat enn WH.

Jeg forstod at flere står klar til å komme inn med sine skop, og at de allerede har satset sine penger på utvikling. FDA skal godkjenne de skopene som tilpasser seg innen for down classification (nye normal).

Ja, får håpe det :slight_smile:

Ja, jeg syntes også ddt var betryggende at denne phototrial angivelig skal ha blitt kritisert for svakheter. Det er jo tross alt en rtc studie, den har bekymret meg litt hvertfall.

1 Like

Sånn ja, da har ledelsen fått en ny drøss med opsjoner. Nå med en exercise price som gjør at aksjekursen trenger ikke å gå veldig mye opp før de får litt ekstra på toppen av sine mangemillionlønninger og bonuser :rofl:

https://photocure.com/news/photocure-asa-share-option-grant-4546709

A total of 748,000 share options, equal to 2.76% of total shares issued in the Company, were granted to employees at an exercise price at NOK 59.91

Daniel Schneider, President and Chief Executive Officer, 140,000 options.

Erik Dahl, Chief Financial Officer, 100,000 options.

Geoffrey Coy, Vice President and General Manager North America, 70,000 options.

Susanne Strauss, Vice President and General Manager Europe, 70,000 options.

Anders Neijber, Chief Medical Officer, Global Medical Affairs and Clinical Development and R&D, 70,000 options.

David Moskowitz, Head of Investor Relations, 25,000 options.

Ja, jaggu ikke småtterier.

Tildelingen kommer dagen før FDA kan uttale seg… bra timing?

Ja de kunne ha ventet med dette å utnytte kursfallet til å gi seg selv opsjoner. Tynger nok kursen i dag.

1 Like

På hvilket grunnlag kan de gi seg selv så sykt mange opsjoner? De har ikke akkurat prestert i henhold til det.

1 Like

Det er en veldig uting i dette segmentet, det er så overdrevent.

1 Like

Det er endel opsjoner. Enig i det, men strike price ca 60 kroner. Dette er ikke “gratis penger” hvis kursen ikke går opp

Som i teorien blir gratis penger, da kursen burde være noe helt annet. Og siden den ikke er det så føler jeg ikke at de har noe grunnlag for å tildele seg nesten 3% av aksjene i selskapet i opsjoner.

2 Likes

De skjønner vel at de driver selskapet så dårlig at de vil bli kjøpt opp om ikke lenge, og de tidligere opsjonene kan de vel skyte en hvit pil etter.