Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Ja, det har de tydeligvis gjort i over 20 år nå. Selv venter jeg utålmodig på «pennestrøket» :wink:

I dag så det for øvrig litt positivt ut i en times tid, da var jeg faktisk nede på «bare» sekssifret tap. Men det varte jo ikke lenge før man var tilbake på syvsifret igjen :frowning_face:

NAVA ligger ikke langt etter i omsetning. Men bare halvparten så godt resultat, foreløpig. Mens mCap bare er en brøkdel.
Spørsmålet er om ikke det ville være i PHO aksjonærenes interesse å redusere vekstambisjonene og heller begynne å tjene penger. Det er tross alt kursen som teller for de fleste, og livet er kort.

4 Likes

Ja , hva er det rette ?
Nå er vi kanskje i startfasen på en meget positiv og forhåpentlig akselererende utvikling av inntekter og så har vi gode utsikter til en gjevn og betydelig %-andel av hexvix kina og samme for cevira så tidsrommet hvor øket fortjeneste av pågående inntekter kanskje ikke er den beste veien å gå ?
(veldig mange nye scopes ) så det er vel et spørsmål om timing

Men dersom en kraftig akselererende inntektsvekst nå ettablerer seg så er vel kanskje akkurat det tema som bør flagges til dem , nemmelig at der bør i det minste kreves at der skal være positiv fortjeneste slik at kursen på selskapet vil øke og ikke som i dag nærmest å bruke så mye av inntjent kapital på vekst i.s.f. fortjeneste at ved små uforesatte hendelser resulterer i tap og store negative overskrifter.

Det som skjedde ved siste kvartal-rapport skulle aldrig skjedd og det av den enkle grunn at det varikke snakk om tap men heller for liten safty margin mellom inntekter og utgifter.

Altså , de tøyde strikken for langt og prioriterte vekst og ikke fortjeneste som medførte at aksjonærene tapte store verdier.
Dale sier rett ut at han prioriterer vekst forran fortjeneste men det er ikke han som taper millioner av NOK.
Og har du (selv med selskapets tilbakekomst av inntekter som var tidligere) først blitt dratt ned i søppelet så tar det sin tid å komme opp igjen.

Så , det krever nok god timing å endre fordelingskoden ut i fra dagens inntekter men med akselererende inntekter mm så bør det være en grei sak å IKKE bruke all intjent kapital til vekst men la det stå en begrenset mengde igjen i selskapet til å sikre overskuddet.

Ja ,ja shit happens :dromedary_camel:

Min private mening alt detta herane og vennligst les det med skepsis

2 Likes

Helt uenig.
Jeg står 100% bak strategien om å satse på vekst, og det blir for snevert å se på enkeltkvartal. Til og med år kan bli for kort horisont.

Selskapet har hatt motvind på mange fronter, men jobber hardt i kulissene og i markedet for at ting skal falle på plass

8 Likes

Top 20 øker videre til 55,28%.

Noen som har en oversikt over hvem som øker om dagen?

1 Like

Har ikke oversikt hvem som øker men svenskene totalt sitter nå med nesten 25%, hadde vært flott om det åpnet øynene på noen i Norge.

1 Like

Hvis vi tenker bare teoretisk:

  • nedklassifisering til II : betyr WLC markedet som er 10-13 x større enn dagens BLC kan bli target
  • Hexvix godkjenning Kina - Asia
  • Cevira godkjenning Kina og Globalt

Skjer ingenting av det nevnte er nedsiden 40-50%

Hvis alt inntreffer…

Ser det er sent inn 18 kommentarer til FDA som støtter nedklassifiseringen. To fra Photocure senest 10. mars som gjør oppmerksom på at KS stopper produksjon av flex scope i US, men de tar sin tid. Disse 210 dagene som DS snakket om er for lengst ute.

Cevira, fant en kinesisk link som jeg ikke hadde sett.

https://k.sina.cn/article_5284329303_13af8775701900s0ea.html

  1. Photokinetic pharmacokinetic device combination products: APL-1702

APL-1702 is a photodynamic pharmacoction device combination product introduced by Yahong Pharmaceutical from Photocure. Based on the principle of photodynamics, it combines photosensitive agents with light activation at specific wavelengths to produce therapeutic effects. From the perspective of the mechanism of action, photodynamic therapy is based on the photosensitive agent accumulated in the target cells to produce a large amount of reactive oxygen under light, which inducing apoptosis and necrosis of diseased cells.

It is reported that APL-1702 is mainly used to treat high-level cervical squamous epithelial lesions (HSIL) caused by all human papillomavirus (HPV) subtype infections. HSIL is a high-level cervical precancerous lesion, mostly caused by persistent infection of high-risk subtype HPV. About 20% of HSIL may progress to invasive cervical cancer within 10 years. According to the earlier press release issued by Yahong Pharmaceutical, APL-1702 can be easily placed on the cervix by a gynecologist and can be taken out by the patient after the treatment, which will not affect the patient’s daily activities during the treatment. Usually, patients only need to receive one or two treatments for APL-1702.

It is worth mentioning that APL-1702 has won the “2019 Best Medical Device Innovation Award” at the Fierce Life Science Innovation Award. At present, APL-1702 is in the international multi-center phase 3 clinical trial stage, and Yahong Pharmaceutical is expected to be the first to submit its listing application in China in 2022.

2 Likes

Det er virkelig noen tradere som leker seg med denne aksjen nå…

Hvorfor leker alltid tradere seg nedover i kurs?

Det er ikke godt å si hva som foregår vi kan bare ha hypoteser, enten har shortere algoer som greier å kjøre kursen nedover og tjene penger på det noe jeg ikke forstår. Det kan og være noen som er interessert i å holde kursen nede da de vil kjøpe selskapet. Det er hvert fall ikke selgere som ikke har en agenda for salgene er helt hodeløst.

Kursen ligger der den ligger i påvente av et kvartalsresultat som viser bedre tall enn vi har sett hittil.

Aksjen ser ut til å bevege seg jevnlig mellom 49,8 og 54. Man kjøper seg opp til grensen, og shorter seg ned igjen.

USA er ikke likt Euopa (enda).

WLC versus BLC er hele tiden her i fokuss, hvorfor er WLC ikke likt klassifisert. Har WLC en flexible scoop, hva er den klassifisert som?

Vil noen her forklarer oss det? Gjelder (k)510 prosedure for WLC?

Etter å ha sett på handelen i PHO igjen har jeg følgende postulat. Det er shorterne som styrer kursen , de lar kursen bevege seg oppover på morningen til de er fornøyde og kan begynne å short selge. De ligger nede i boka på kjøp med en større post og kan umiddelbart kjøpe tilbake de aksjene de har solgt. Når de starter shortingen driver de den systematisk nedover og utløser gjerne stop loss posisjoner. Nå ligger de med en kjøps post på 10 000 aksjer på 50. Blir interessant å se når de starter shortingen og kan kjøpe tilbake solgte aksjer på 50. De tester og vil jeg tro kjøpssiden og finner ut når den er svak, før de setter igang. Tror ikke de tar sjansen på og ligge med shorten over natten.

1 Like

Det er flere triggere fremover som kan løfte kursen betydelig og i tillegg til å være en oppkjøpskandidat synes jeg en prising på 1,35 mrd NOK (magre 129 millioner dollar) gjør aksjen attraktiv.

  1. Hexvix studien i Kina er forventet ferdig 31 august.
  2. Info fra FDA vedr. nedklassifisering i USA kan komme når som helst.
  3. Q2-rapport 9.aug blir spennende for å se om selskapet fortsetter den gode utviklingen i Q1
1 Like

Hexvix europa er også spennende
Europa er vel ikke i den situasjonen som US er i? (bundet opp til karl stortz)
DEt står vel fritt å velge andre scope leverandører i europa , ikke?

Muligheter som kan oppstå dersom hexvix får positive resultater i kina.
Kina kan kanskje tilby scopes worldwide til hexvix til lavere priser enn dagens og med minst like god kvalitet.

2 Likes

Merkelig denne iveren etter å få aksjen under 50 kroner. Ikke slik jeg ville ha solgt om jeg hadde en stor post som skulle ut.

Hele kursutviklingen er merkelig i Photocure.
31% lavere enn for 3 år siden på denne datoen.

1 Like