Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

SEB her jevnt økt og tok over store posisjoner.

Briarwood holder også kursen her på hvil.

JP Morgan SE kom også med 200k på plass.

Fremtiden viser vel hva eller hvorfor ting og tang skjer idag.

Efficacy and Safety of Cevira® in Patients With Cervical Histologic High-grade Squamous Intraepithelial Lesions (HSIL) - Full Text View - ClinicalTrials.gov. Cevira

1.sept 22 (completion) + 6mnd gives 1.mrs 23.

Hva er utfallet / Outcome Measures er samlet nå i 15 uker… tikktakk

1 Like

Completed Enrollment ble meldt 9 aug. 2022 . Asieris’ Multinational Phase III Clinical Trial for the Non-Surgical Treatment of HSIL Has Completed Enrollment - Asieris Pharmaceuticals

Ingen som stresser med å komme seg inn hvertfall

Er det frykten for at Cevira phase III er negativ som driver kursen, vi er vel på overtid når det gjelder resultatet av studien?

Du har rett, men ville bare gi noe slack. :wink:

1 Like

Det tror jeg ikke, store porsjoner har flyttet eier og topp 50 unntatt en få har sittet i båten veldig stille. At SEB kontoer har økt >15% (?) ser jeg som positivt.

Musevolum som selges på best nede på 49-tallet. Er dette metoden om man vil ut med store reele poster?

Kan være for å få ut store poster for noen som vil sikre seg disse aksjene. Så det gikk en post på 29000 aksjer på fredag.
Jeg har kjøpt litt her skulle tro at R/R er god.

Administrasjonen synes ikke det er viktig å belyse hvor lovende Cevira er og potensialet for Hexvix i Kina. Det som de synes er viktig er å børsmelde det evinnelige opsjonsprogrammet sitt. Da er de på ballen. Opsjonsprogrammet burde legges død inntil de kan øke aksjonær verdiene og dermed gjøre seg fortjent til å melke selskapet for penger både via høy lønn og opsjoner. Enda bedre burde administrasjonen kjøpe aksjer slik vi gjør i stedet for å helt risikofritt få opsjoner levert i fanget. Hadde de måttet det ville de nok bryd seg litt mer om hvor aksjekursen tok veien.

1 Like

Opsjonsprogrammet er aksjonærene som har vedtatt på gf.
Uten tvil har “vi” vedtatt i overkant.
Når det gjelder Cevira så er det fullt ut forståelig at dette ikke brukes tid på i Photocure systemet, Asieris er eier av dette nå og Pho kan kun forholde seg til det de får fra dem av relevant info.

2 Likes

Litte grann enig kan kanskje noen være… :face_with_monocle::thinking::sleeping:

Vet ikke hvor bemidlet Schneider er. Men helt uten betydning er nok ikke et papirtap på 5 mill. på hans aksjebeholdning og 25 mill. på opsjonene bare siden nyttår, vil jeg tro?

Nå er det nok følgende av Putins stormannsgalskap som trekker kapital ut av aksjemarkedet generelt, og som rammer selskaper som PHO ekstra hardt.

1 Like

Absolutt enig i at opsjonsprogrammet er i overkant.

1 Like

Mener du det er en riktig strategi å pumpe opp forventninger til mulige resultater?

2 Likes

Kursen er nå bare en tredjedel eller 100 kroner lavere enn for bare 2 år siden.

Det er meldepliktig

Da må du snakke med styret + overtale 50+% av aksjonærene til å stemme mot på gf.

Ledelsen bevilger ikke opsjoner til seg selv.

5 Likes

Han har blitt overøst med lønn og opsjoner, så jeg klarer ikke helt å se at han kan ha det så vondt på grunn av kursfallet. Vi som har sittet i aksjen år ut og år inn burde snart stille krav om at det gjøres grep for å bli lønnsom. La scope produsentene stå for salg og opplæring av scope. Salgskorpset til Photocure kunne skaleres ned til å bare konsentrere seg om informasjon om fordelene ved bruk av blålys til
nye sykehus og oppfølging av salg til de som allerede har Hexvix i bruk. :thinking:

2 Likes

Det er nok det som blir situasjonen når BLC har fått høy markedspenetrasjon

…men det blir veldig gunstig kun hvis Photocure investerer i vekst nå

1 Like

Men alle disse klinikkene som signer opp for tiden, de betaler rundt 1 mil for det? De hadde vel ikke brukt så mye penger på noe hvis de ikke har tenkt til å satse ? Eller er det noe jeg ikke forstår ?

2 Likes