Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Vi kan få en interessant høst

Hexvix trial Asieris

Og Cevira (var 2 mnd. før skjema ved siste pasient innrullert)

Det går vel fortsatt en stund derfra og til publisering, men jeg vil tro de er raske med readout for å søke godkjenning.

4 Likes

Ja, det ligger mange triggere i luften, selv om alt går gjennom vil jo det uansett ta tid før det merkes på bunnlinjen, men det er vel bare å fortsette med tålmodighet… :slight_smile:

1 Like

Screenshot 2023-06-24 at 12.44.54
Jeg liker ikke konsparicy teori, tror likevel at vi har hatt å gjøre med en klart jeg vil komme meg i billig virus. Jeg kjenner ingen virus som sier at de vil komme seg billig ut.

Det finnes ingen medikamenter mot en virus hvis stor aksjonærer er en del av det, samt når en slik virus kommet i mål så blir det fort friskt igjen.

Bare fremtiden kan vise at dette stemmer :wink:

Tja, man får jo noen milepælsutbetalinger på veien om alt går gjennom…

Vet ikke om det er et signal fra MS men de har økt med 21000 aksjer på siste oppdatering og samlet har de 20 største økt med 35 000. Vi får følge med.
Må si de er veldig forsiktige med kjøpene, har en teori på at de har lånt ut de 300 000 aksjene til shorting. Har muligens lovet å ikke gå over 15% så lenge de 300 000 er lånt ut.
Svenskene ligger på ca 25%.

FRA 14:30 - 28:00

3 Likes

Etter å ha hørt igjennom podkasten er jeg overbevist om at Cevira vil få stor utbredelse etter vellykket phase III og godkjenningen som vi har ventet på i over 3 år.

2 Likes

46… uff it´s a game we cannot play. Topp20 opp
1088000 aksjer siden 1.mai 23
1678000 aksjer siden 1.jan 23

Shit, den er bunnløs… :sob:

Om det er noen trøst, så er vi ned 4% på veldig lavt volum. 40.000 aksjer

Fy faen, ned 4% så langt i dag. Denne aksjen pill råtten.

Teknisk er den nede og tester den høyeste volumbaren noensinne, 20. Mars 2020.

Teknisk er det helt innenfor. Fundamentalt riktig? Tja.
Kan vel diskuteres. Men jeg venter på en eller annen kollaps nå teknisk. Kapitulasjon av en større skala, eller noe tar et stort volum og rensker tilbudssiden.

2 Likes

Hvem har interesse i en kollaps? Lurer på hva slags Briarwood eierskap gir oss egentlig.?

TA = complete waste of time.

Synes utviklingen i Pho aksjen er vanskelig å skjønne, at den kunne falle tilbake noe etter q4 og q1, ja ingen tvil og at den kunne utvikle seg svakere i takt med makrobildet, ja ingen tvil.
Men at kursen nå snart er nærmere 30 tallet enn 50 tallet hadde jeg aldri sett for meg. For den brutale sannheten er at det er i ferd med å bli en realitet.

Måtte sjekke litt på aksjelistene.

30.12.22 satt topp 50 på 19,557,041 aksjer tilsvarende 72,1232% Kurs 106,80
23.6.23 satt topp 50 på 19,370,975 aksjer tilsvarende 71,4147% Kurs 48,20

En i sannhet helt ubegripelig utvikling.

2 Likes

Man bør vel i alle fall beherske seg og ikke gi opp på dagens kurser. Tror noen prøver å teste ut hvor bunnen er nå. Vi kan fort få en bra rekyl fra dette nivået.

Ja, akkurat det kan man inderlig håpe og tro for svært mange aksjer nå til dags.
Utrolig mange aksjer som har fått kjørt seg utilbørlig. Personlig tror jeg ikke nedgangen skyldes at noen skal teste noe, det er nok i grove trekk mange småsparere som er grepet av stundens alvor og tar endel tap samt også at endel institusjonelle som vekter seg noe ned.

Det var noen som nevnte en gang at Photocure var en uslepen diamant (2018). Det viser seg i dag at det var gråstein man fant.

Aksjemarkedet er vel kanskje ikke der man skal være i år, men hvis man er virkelig langsiktig går det vel bra til slutt. Er vel kanskje sånne sure år man skal gå litt inn i aksjer … hvis man har penger da, som jo alltid er problemet :slight_smile:

2.jan.2023

26 jun.2023

100k grensen er opp noe plasser siden starten av jan.23