Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

At småsparere gir opp og selger med tap er en ting. Men det må da være grenser for hvor stort tap de er villige til å ta? Dette er jo ikke et selskap på randen av graven?

Fra den gang i 2018 på kurser på 20 tallet til toppnoteringen så har man ingen grunn til å klage, men det betinger selvsagt at man hoppet av til riktig tid og det har man hatt mange muligheter til.

Med det sagt er det nok ingenting i veien for at den skal opp igjen, hvor fra og hvor høyt er spørsmålet.

Noen katastrofe er det ikke. Photocure går hverken konk eller vil trenge emisjonspenger. Cevira og Hexvix i Kina kommer. Briarwood er en papir tiger ser det ut til, men de holder posisjonen ihvertfall.

Ja, det er bare å holde de lange brillene på og vente et år, ting ser sikkert mye bedre ut da.

1 Like

Kjøp aksjer når ingen vil ha dem (f.eks. nå). Selg dem når alle vil ha dem.

4 Likes

Fase 1 resultater:
https://newsweb.oslobors.no/message/300743

Cevira resultater fra test fase 1 er oppgitt til å være 70% CR og 20% PR.
se link.

" Studien viste forøvrig lovende effektresultater, hvor 70% av
pasientene hadde full respons av behandlingen, mens 20% fikk delvis respons."


Fase 2 B resultatet


Fase 3 resultatet. Cevira
Er vi på overtid?
Var den guidet ferdig i løpet av 2022 ?
Koriger meg dersom jeg tar feil men tror faktisk resultatet frafase 3 for cevira kan komme når som helst nå fremover.

En genial løsning av Photocure denne teknologien som PHO (og PCIB) er voktere av. Et lite krypinn for utbombede sarte sjeler som i sin valgstrategi har tross dårlige odds innen biotek-sektoren satset av sin egenkapital . sterkt , ikke sant?
Og kanskje litt dumt også ???
Uansett , det er vi aksjonærer som betaler festen og det ville vel ikke være å ta for hardt i og gi investorene en klapp på ryggen og noen fine ord som beskriver disse fantastiske meneskene som vi kan takke for all fremgangen oppnådd så langt i bekjempelsen av kreften.


Milestones payment CEVIRA Opptil 250 milioner USD.

Photocure and Asieris enter into a global licensing deal for Cevira® with up to USD 250 million in milestones and double-digit royalties

lykke til

3 Likes

Nice summing…

Medio 23 er guidet for et lite år siden

3 Likes

250 millioner USD er nå 2,682 milliarder kroner. Over det dobbelte av mCap på PHO i dag.

4 Likes

Det er vel “småsparere” i hovedsak som resignerer. Sikkert også noen her på forumet?
Forøvrig er hele sektoren “råtten”. Totalindeksen har foreløpig holdt seg bra.
All (papir)gevinst jeg hadde i løpet av 3 år er borte på noen få måneder. Og jeg er hovedsaklig i biotek.
Om man bare visste at det stopper her.

" Analysts say these biotech stocks are well positioned for growth in 2023 . May 11, 2023, at 3:35 p.m. Biotechnology stocks are among the most high-risk, high-reward stocks in the market."

Bør være noen fine muligheter her på 46

Med “lange” briller fra 2018:

Ja jeg har tenkt det lenge at nå er det gode muligheter men har fortsatt å falle, håper du har rett nå like før jeg også kaster kortene, pleier og å være et godt tegn. Den er hvert fall priset som en konkurs kandidat eller en emi kandidat med tom kasse.

1 Like

Jeg har problemer med å forstå hvorfor du vurderer å selge aksjene på bakgrunn av at den har falt 50%+. Du kjøpte vel fordi du hadde troen på selskapet og teknologien?

3 Likes

Emisjonen i Photocure for 17 år siden gikk på 46 kroner.
Vært litt opp og ned siden den gang, men kan helt sikkert argumenteres for at det finnes både teknisk og mental støtte her, med veeldig lange briller.
Kjennes riktig ut at den skal snu her.

4 Likes

Det er fullt mulig å skjønne selv om man ikke vet hva som vil vise seg å være smartest om man ser 3-6 mnd fram.
“bedre å tape 50% enn 70%” er jo en tanke mange selvsagt sitter med.
Når man tenkte at 70 tallet var en glimrende kjøps anledning, 60 enda bedre og 50 tallet en Nobrainer, ikke å undres på at mange tenker seg om etterhvert

1 Like

Har mine tvil til at det plutselig skal snu helt ut av det blå her. Jeg tror snarere man trenger noe ordentlig bull (Nedklassifisering, Hex Kina, Cevira) eller et virkelig solid kvartal, for å snu trenden.

Du kjøper eierandeler i et selskap, ikke en lottokupong. Jeg kjøper ikke den argumentasjonen, med mindre du ikke vet hva du har kjøpt i utgangspunktet.

3 Likes

Uansett hvor godt du har satt deg inn i et selskap når du kjøper dine første aksjer finnes det ingen garanti for at de vil stige i verdi.
Mye kan skje underveis, så det selskapet man investerte i for 3 år siden trenger ikke å ha utviklet seg til det mer positive.
Jeg er positiv til Pho, men man kan ikke lukke øynene for det som skjer med aksjekursen i all tid om det fortsetter.
Slik vurderer hvertfall jeg i alle mine aksjer.
Og heldigvis at jeg tenkte slik ellers hadde jeg ikke gått ut av pcib 20 ganger over dagens verdi og BB på rundt 26-30 kroner.
Nå tror ikke jeg det samme skjer i Pho, selvsagt helt utenkelig men man kan ikke se bort fra at aksjen nå på kort tid har falt fra 110 til 45, det er liksom et faktum.

2 Likes

Nei, det kan jeg være enig i, men da er bakgrunnen for at du selger at selskapet ikke har levert resultatene du hadde regnet med og ikke at aksjen har falt 50%.

2 Likes

Jeg måtte google litt for å forstå hva du mente

  • Capitulation happens when a significant proportion of investors succumbs to fear and sells over a short period of time, causing the price of a security or a market to drop sharply amid high trading volume.
  • Capitulation marks a short-term low in the price and is followed by at least a relief rally.
  • Until the price rebounds significantly, there can be no assurance the apparent “capitulation” won’t be followed by additional dramatic drops.
  • Capitulation causes heavy turnover among investors, enabling a rebound by replacing risk-averse sellers with risk-tolerant buyers, but it can’t guarantee those buyers won’t eventually sell even lower.

Tror kanskje du har rett. Det er også mulig de seneste måneder allerede er en kapitulasjon.

På litt lengre sikt er det greit å huske at topp 20 kan øke papirverdien med en del hundre mil, hvis de rensker tilbudssiden og skaper et positivt momentum (jeg tror mange sitter på gjerdet og venter på å ta del i en rebound). Altså jeg mener, større aksjonærer kan få ganske god cost benefit på å renske ut tilbudssiden snart - jeg tror ikke det kommer nå, men i forbindelse med en god melding som kan gi volum og momentum.