Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Det er bare tusseladdene av noen smÄ aksjonÊrer :face_vomiting: som driver pÄ med Þre trilling som dominerer biotek. Synd at de skal bestemme aksjekursen fra dag til dag. De store gutta gjÞr handelen utenfor bÞrs.
Det kommer til Ä smelle skikkelig opp en dag og da er det best Ä holde pÄ aksjene. :rocket:

2 Likes

Tipper du roter? Dette gjelder nok Nykode

Beklager - jeg roter.

Som Jubel er inne pÄ, posten pÄ 159.000 som ble krysset fÞr helgen ser ut Ä vÊre BEELINE AS som solgte (nesten alt de hadde) - og kjÞper er den/de som ligger bak nomine hos JP Morgan Luxemburg (trede stÞrste eier med nÄ nÊr 1 mill aksjer).

4 Likes

Det er jo hyggelig Ä se at du er blitt langsiktig, kreinh. Men hvis jeg ikke husker mye feil var du en av de som drev med dagtrading i Photocure? Regner med at det ikke var sÄ lukrativt siden du byttet strategi?
Men som du sier sĂ„ er det nok “tusseladdene” som styrer kursen i fravĂŠr av stĂžrre aktĂžrer.
NÄ hÄper jeg vi kommer oss helskinnet gjennom september og at ikke vinteren byr pÄ nye tilbakeslag i aksjemarkedene.

1 Like

Tredje stÞrste? Er det slik at de mÄ legge sammen ulike nominee kontoer? I sÄ fall er det vel snart bÞrsmelding om flagging fra en av de stÞrste eierne? Vanskelig Ä se helt klart hva de stÞrste eierne nÄ «driver» med? Stabile er de og nÄ Þker forholdsvis betydelig?

Kan kanskje vÊre et solid stemningsskifte med tanke pÄ @RakiRebSnem delte av info over? De store lukter gjennombrudd etter partneren sine meldinger og kommunikasjon?

Artig at Photocure lÞftes frem nÄ Radforsk:

Radforsk har fÄtt 4 kanskje 5 produkter ut pÄ verdensmarkedet og 2 kanskje 3 av disse er fra Photocure

1 Like

Noen her har jo sagt at NDA sþknaden kan ligge “midt i bunken”. Ut i fra kommunikasjonen til Asieris kan vi trygt si at sþknaden allerede er under behandling.

1 Like

Jeg har holdt pĂ„ aksjene lenge nĂ„. Hadde en justering 18/7. Hvor jeg gikk ut og inn med halvparten av beholdningen for Ă„ “snitte ned”. Slik at jeg fĂ„r igjen pĂ„ skatten neste Ă„r ogsĂ„. :sweat_smile:
Har fÄtt igjen pÄ skatten i flere Är nÄ. Er ikke sÄ lÞnnsomt Ä holde pÄ med aksjer akkurat. Ser frem til Ä heller betale restskatt nÄr den tid kommer. :partying_face:
HĂ„per det blir mye i restskatt. :rofl:

2 Likes

Bare Ä holde pÄ hatten og pÄ aksjene, skulle Cevira godkjenning/midlertidig godkjenning komme i Är blir det bratt og brutalt oppover.

1 Like

Hvis dette stÄr seg er det jo en glimrende pullback

4 Likes

Er det ikke meningen at teknisk analyse skal kunne prognostisere akkurat det da??? :slight_smile:

Eller
det er kanskje best i retrospekt?

2 Likes

En dÄre kan spÞrre mer enn ti vise kan svare. men kort sagt:

Et brukbart kjÞpssignal har blitt avgitt for de som er mest hissig pÄ grÞten, ved at aksjen fant stÞtte, brÞt opp fra nedtrenden den har vÊrt i i sommer, og over 52ish.

Et enda mer kraftfullt kjÞpssignal blir avgitt hvis den nÄ klarer seg med dette pullbacket, og bryter over forrige topp pÄ ca 57, spesielt hvis det skjer pÄ godt volum igjen. Typisk sett vil man da se at enda flere kaster seg pÄ, fordi chartet da er mer entydig bullish.

Og bryter den skikkelig over 69 igjen er det et enda nytt bullsignal, som kanskje ville gitt oss en pause fra noe av depresjonen i denne trÄden.

8 Likes

Man bruker bevegelsene og volumet bak bevegelsene for Ă„ bedĂžmme “kvaliteten” av hva som skjer.

Det er umulig Ă„ “spĂ„â€ hva som skal skje. Men man kan se pĂ„ bevegelsene som har skjedd, hvordan det skjer og hvor det skjer for Ă„ Ăžke sannsynligheten for Ă„ vĂŠre pĂ„ rett side av neste bevegelse.

2 Likes

Selv venter jeg pÄ den store nyheten fra Kina. Den vil nok gi et langt mer kraftfullt kjÞpssignal enn alle disse fancy grafene tilsammen :sweat_smile:

Jeg tenker at det kanskje ikke er sÄ rart at interessen er lunken.
NÄr de fleste pÄ aksjediskusjonsfora entusiastisk venter pÄ Kina, vet andre stÞrre investorer knappt om noe av det som er blitt gravet fram av ivrige forumskribenter.
Selskapet selv har ikke vĂŠrt sĂŠrlig interessert i Ă„ fremheve Kina.
Og det er de store spillerne som mÄ vekkes for at kursen virkelig skal skyte fart. Og de vet kanskje bare at utviklingen i USA og Europa gÄr tregt pÄ grunn av scopeproblematikken?
Photocure er elendige pÄ Ä snakke fram selskapet.

2 Likes

Er rimelig sikker pÄ at de 20 stÞrste eierne som nÄ eier hele 56% av selskapet har meget god oversikt over eksisterende drift, cashbeholdning og null gjeld, pipeline og regulatoriske sÞknader om markedstilgang! Det er jeg ikke redd for. Jeg vil videre tippe at flere helseinvestorer og selskap har Photocure pÄ radaren. Noe annet med to mulige produkter nÊre markedet ville ha vÊrt veldig rart. Jeg synes ikke interessen er sÄ lunken heller. Snarere kan mye tyde pÄ et solid vendepunkt!

Ser gjerne at flere “helseinvestorer” kjĂžper seg inn, slik at vi fĂ„r fart pĂ„ aksjekursen. Og gjerne at det blir kamp om posisjoner.

2 Likes

Det kan du ikke mene? Selgerne dominerer selv etter en halvering av mCap siste to Ă„rene.

Nesten uten unntak sÄ selges aksjen ned etter kl. 14
Merkelig.
Er vel ikke sÄnn at etter kl 14 hver dag sÄ er smÄsparerne innom og tenker; nei nÄ mÄ jeg selge noen aksjer, Ä ja om jeg bare for solgt 1 aksje eller 17 sÄ er jeg villig til Ä justere meg ned 50 Þre eller en krone.
Her er det noen som passer pÄ spÞr du meg.
Algoene mÄ fÄ input.
Tenkte en periode at nÄ skal jeg ikke se pÄ kursen pÄ en mnd, men da blir d jo jÊvelig kjedelig selv om jeg daglig irriterer meg over denne dropper pÄ stadig lavere kurser

1 Like

Kanskje, bare kanskje det kan ha noe med Ä gjÞre at USA Äpner og har en kjip bÞrsdag, og sÄ trekker riskaksjer i europa ned? Eller tror du smÄsparere har har uendelig med aksjer som de sitter og selger hver ettermiddag for Ä pine deg?

2 Likes