Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Presentasjonen jeg så var en liten snutt på noen få minutter. Var ikke noe dybdepresentasjon.

Hovedpoenget deres var å samle flere prosedyrer til en dag per klinikk. For så å flytte skop til neste punkt.

Slik det var presentert kunne teknikker rengjøre og klargjøre utstyr til neste dag, slik at man hadde utstyr med en mye høyere regularitet.

Om tekniker gjør rengjøring/klargjøring i “felt” eller på hovedbasen blir flisespikkeri. Da man uansett ikke har 100% bruk uansett. Dette tror jeg også blir gjort utifra hvilken erfaringer dem gjør seg etterhvert. Hva fungerer og hva som ikke fungerer.

Om noen fremdeles skal sitte å surmule på teknikaliteter mens Photocure aldri har sett sterke ut teknisk i chartet på lang tid må for være deres privilegium.

4 Likes

Er det ikke dette funksjonærene/selgerne til Photocure har holdt på med? Rom for nedbemanning? Dette er jo bull, å bare levere Cysview.

Nedbemanne? Dette er forandrer ikke jobben de ansatte allerede gjør i dag. Jeg leser dette som økt omsetning uten å ansette flere da ForTec står for det selv. I tillegg er det en helt annen forretningsmodell.

1 Like

Har det noengang i PHOs historie vært et større driv og en større optimisme og aktivitet i og rundt PHO, hvori opptatt kinesiske Asieris? Neppe.
Likevel er det godt og vel 100 prosent opp til ATH.

Det markedet som sies alltid å ha rett, her sleper det virkelig beina etter seg.

4 Likes

Det er allerede presentert på TI tidligere. Let tilbake.

China implemented the conditional approval process in October 2017. This pathway allows regulatory authorities to grant early market approval based on the risk–benefit assessment of drugs using surrogate endpoints, intermediate clinical endpoints, or early-stage clinical trial data.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0149291823003508#:~:text=China%20implemented%20the%20conditional%20approval,early-stage%20clinical%20trial%20data.

Denne avtalen med ForTec virker veldig spennende og ikke minst seriøs og profesjonell
35 års fartstid kan jo være indikasjon på kvalitet , hvem vet?

Klippet ut

"For over 35 years, ForTec has been successfully providing mobile technologies
to customers nationwide for urology and 10 other therapeutic areas. Hospitals
and healthcare care professionals are able to take advantage of ForTec’s pay-per
-use model to gain real-time access to groundbreaking technologies and premier
service, without having to conduct an extensive capital budgeting evaluation,”
said Patrick Filipovitz, CEO of ForTec. “With our mobile SaphiraT tower
solution, we aim to expand the use of blue light cystoscopy by reducing the
barriers for healthcare institutions to gain access to this cutting-edge
equipment. In coordination with Karl Storz and Photocure, our highly trained
sales professionals and technicians will support cases and ensure safe and
proper operation of the equipment.”

3 Likes

IMG_0857

9 Likes

Har 2 av mine tyngste på den listen. Kanskje håp likevel? :thinking:

2 Likes

Som det ser ud af teksten er det ForTec og Karl Storz som organiserer og afholder udgiften til disse biler og udstyr.

Håber ikke PHO har udgifter da det vil kunne påvirke driftomkostninger negativ — tænker her på fuld kontrol og focus på OPEX :ok_hand:

Men ud over denne bekymring, fremstår dette tittag som ikke mindre end fantastisk og vældig innovativt :partying_face:
Håber det spreder/rygtes sig hurtigt i US

Dansken

Det er litt morsomt å regne litt på hva disse 6 scopene utgjør i penger. Den gjennomsnittlige bruken av de scopene på sykehusene har en brukerfrekvens på litt over en gang i uka. Det som er planen med disse ForTec scopene er at de skal samle opp pasienter slik at de tar 3,4 eller 5 i uka. Inntekts strømmen fra disse scopene er derfor opp mot 5 ganger de scopene som er installert på sykehusene.
Bare mine estimater.

2 Likes

Jepp, så ekvivalenten av scopes til sykehus er mellom 18-30 scopes nå og at det skal leveres 36-60 scopes til i Q3. Det er en grei økning i base det

For de som regner på bruken av scopene:

Under the mobile tower business model, hospitals or physicians can contact ForTec to schedule cases. Once scheduled, ForTec will deliver the equipment the day before the procedure for proper set up and care. A ForTec technician is present during all surgical procedures. Once the procedures are completed for the day or rental period, ForTec will return the mobile tower to its local depot for servicing and quality control in advance of the next deployment.

Så kanskje maks et par behandlinger i uka?

Hvordan i all verden kommer du frem til det? Alt avhenger jo av antallet (X) behandlinger klinikken har satt opp over (Y) tid i leieperioden. Det er åpenbart insentiv til å utføre flest mulig på kortest mulig tid for leietaker. Utstyret skal kun på depot/service mellom ulike oppdrag/lokasjoner.

1 Like

Apparatet skal leveres dagen før det skal brukes. Og etter bruk skal det tilbake til den lokale basen for kvalitetskontroll.

Tenkt eksempe:
Levering til behandler mandag, tirsdag gjennomføres behandling(er), onsdag kvalitetskontroll ved lokal base, torsdag levering til behandler, fredag gjennomføres behandling(er)

Hvor lang tid tar en prosedyre?

Antar de kjører flere på samme dag når utstyret først er på plass.

Ergo mer enn to pr uke

Hvor ofte brukes de faste scopene?

Regnestykket blir: X prosedyrer per dag over Y leieperiode som kan være dag(er) til uker. Leietaker vil åpenbart forsøke å maksimere bruk og antall behandlinger i en kortest mulig leieperiode.

Sannsynligvis er det da i snitt snakk om “flere” behandlinger per uke.

Det jeg tror at som er bra med denne avtalen er bruker frekvensen ,er det noe som er blitt klaget på i alle år er at bruker frekvensen er for lav. Men når har jo Fortec sitt insentiv på at jo mer undersøkelser det har dess mer penger tjener de. Og kanskje pho trenger ikke betale en salgs representant her fordi Fortec selv bestiller når det trenger mer . Detter er jo også en ting man har klaget på at pho må hele tiden følge opp de forskjellige kontoene for at de opprettholder bruken.

Det må da bli både dyrt og upraktisk hvis mobile scope skal fraktes frem og tilbake for kun en behandling av gangen? Kan ikke se det er en modell som blir lukrativt for noen. Så det burde/må bli slik at man samler opp flere behandlinger for hver enkelt “leieperiode”.

Så er det gjennomførbart med flere (2 eller 3) behandlinger pr. arbeidsdag pr. scope siden dette ikke er flex scope? Min. 2 regner jeg med ikke kan være noe problem.

1 Like

Jeg tror DS sa i sin presentasjon at de samlet opp slik at de tok 3, 4 undersøkelser på en lokasjon. Hvis de greier 2 lokasjoner i uka blir det opp mot 8 undersøkelser mot litt over en for de scopene på sykehusene.