Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

https://e24.no/boers-og-finans/i/XjOWzr/boersdirektoeren-advarer-vi-kan-miste-noteringer

" VĂ„r stĂžrste bekymring

Amundsen advarer om at stadig nye omfattende reguleringer fra EU gjĂžr det dyrere og mer komplisert for selskaper Ă„ vĂŠre bĂžrsnoterte i Europa.

Det kan svekke europeiske bÞrsers konkurranseevne og medfÞre at selskapene heller ser mot USA nÄr de skal bÞrsnoteres, frykter han."

Min tanke:
Med Dan Schneider og det overdimensjonerte, bÄde salgskorpset og fokuset pÄ USA markedet for Cysview hadde det kanskje vÊrt naturlig med USA bÞrsnotering

PÄ Oslo BÞrs fÄr man inntrykk av at det er de deprimerte nordiske smÄsparerne i Photocure som kontrollerer aksjekursen. KjÞper og selger til hverandre.
I USA ville det vÊre hÄp om Ä fÄ mer profesjonelle smÄ investorer til Ä satse pÄ selskapet.

1 Like

Ja, men hva vil det koste, og hvordan fÄ Schneider/styret med pÄ det?
Alt bĂžr prĂžves for Ă„ komme ut av depresjonen :thinking:

(Hvis et tilstrekkelig antall aksjer stiller seg bak et slikt Þnske fremlagt for styret mÄ de vurdere det.)

Glem det
 HÄpet mÄ vÊre at noen tar det av bÞrs

IMG_3638

Psst :nerd_face:

Ses pÄ :

Litt uro fra US&A i lÞpet av uka, sÄ :boom: load up in PHO @kr 49.4.-

1 Like

Sett at det har komt en del spÞrsmÄl i det siste angÄende Asieris og Cevira

SÄ jeg legger en liten timeline her med linker til Asieris sine egne bÞrsmeldinger angÄende Cevira:

Og for dem som lurer pÄ hvem SPH Keyuan Trade er, sÄ er det et datterselskap av Shanghai Pharma, som per dags dato har en market cap pÄ ca 9 mrd Dollar.

Keyuan Xinhai (Beijing) Medical Products Trade Co., Ltd. (“SPH Kyuan Trade”) is a core pharmaceutical import and distribution company of SPH Kyuan affiliated to Shanghai Pharma, which has been listed in the Fortune Global 500 for consecutive years. Settled in Beijing Tianzhu Comprehensive Bonded Area in 2009, SPH Kyuan Trade is a diversified large-scale comprehensive service-oriented pharmaceutical enterprise integrating imported bonded products, pharmaceutical circulation, vaccine services, digital marketing, market access and supply chain extension services, with nationwide business coverage, and its annual growth rate continued to exceed the industry average.

SPH Kyuan Trade has passed the quality management system audit of many multinational enterprises, and enjoys the highest credit rating of the customs and a number of customs clearance convenience policies. The Company provides valuable one-stop import solutions for numerous well-known pharmaceutical enterprises around the world, with more than 230 product specifications for imported drugs and vaccines. We are constantly committed to improving the accessibility of drugs. Our distribution network stretches to 31 provinces, municipalities and autonomous regions, covering more than 1,300 distributors, more than 2,300 district and county CDCs, and more than 100,000 retail pharmacies. The Company has established close cooperation with upstream and downstream customers in the industry, continuously promoting service innovation, providing modern logistics, information, omni-channel integrated marketing services and other integrated supply chain and innovative service solutions, and providing professional services for global customers with excellent advantages and rich resources.

15 Likes

Kan hende PHO-kursen til slutt ikke er invertert med Asieris sin :cn:

Dette er grunnen til at jeg ikke er sÄ fryktelig opptatt av nÞyaktig hvilken mÄned eller kvartal meldingen kommer, det er bare en distraksjon. Vi er uansett inn pÄ siste langside

7 Likes

Investtech & DNB sin analyse etter Q4

2 Likes

Selg!

Javel da er det bare Ă„ hĂ„pe at ikke alt for mange biter pĂ„ det der TA tullet, ellers kaver vi snart nede pĂ„ 40-tallet igjen🙁

1 Like

I de fleste tilfeller har det vist seg Ă„ vĂŠre lurt Ă„ gjĂžre motsatt av hva Investtech anbefaler. :wink:

Vanskelig Ă„ ta det Investtech adviset der seriĂžst.

Det er autogenerert strektegning.

Autogenerert kan jo gjerne betyr algoritmebasert og derfor objektivt. :wink:

NĂ„r man zoomer litt lengre ut er chartet mindre negativt, det er fremdeles et higher lows pattern Ă„ tegne.

Bildet er klippet fra et kinesisk forum:

Chat GPT Oversettelse og vurdering:

Den kinesiske teksten â€œæ— ć‘èĄ„â€ kan oversettes til:

“Ingen tilleggsforespþrsel sendt” eller “Ingen mangelbrev utstedt”.

I regulatorisk sammenheng betyr dette vanligvis at det ikke er behov for ytterligere dokumentasjon eller informasjon i den aktuelle sĂžknadsprosessen.

Dersom CDE-rapporten er fullfĂžrt og ingen tilleggsforespĂžrsel er sendt, bĂžr NMPA kunne gi et svar innen ca. 10 arbeidsdager , noe som betyr at man realistisk kan forvente et svar rundt 6. mars 2025

30 Likes

Om forumets optimister/gravere treffer pÄ dette sÄ er det jo litt morsomt.

1 Like

Mener Ä huske noen har nevnt fast track pÄ Cevira en eller annen gang. Finnes det noen kilder til dette? Jeg har ikke klart Ä bekrefte noen plass.

Nei, det er aldri blitt meldt offisielt pÄ noen mÄte. Det har dog blitt bemerket av slitsomme folk som meg at det var pÄfallende at Asieris ikke har guidet som for Hexvis og har vÊrt langt fremme i skoa nÄr det kommer til pressemeldinger og henvisninger til at behandlingen av sÞknaden gÄr «smoothly». NÄr jeg gikk igjennom siste halvÄrs aksepterte NDAs fra NMPA merket jeg meg ellers at det for noen fÄ har blitt henvist til «other priority status», sÄ selv om det ikke har blitt meldt om BTD / Fast-Track, sÄ er det kanskje ogsÄ noen mer uformelle statuser.

1 Like

Tenker denne gir en god indikasjon pÄ hva de forventer fremover.

Chat gpt: Selv om dette ikke nÞdvendigvis betyr en garantert godkjenning, kan det tyde pÄ at Asieris har stor tro pÄ at Cevira vil fÄ regulatorisk godkjenning i Kina. Ofte inngÄs slike strategiske partnerskap nÄr selskapet har positive signaler fra regulatoriske myndigheter.

2 Likes

Det er neste utrolig at markeds godkjenning i China kan vÊre er noen dager eller uker unna med et legemiddel som Asieris sier har et blockbuster potensialet, og kursen beveger seg ikke. Er dette Ärets store mulighet pÄ OSE? Hvorfor ser ikke investorer dette bÄde store og smÄ?