Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

En mindre stigning i dag i Kina — er der nyheder pĂ„ vej eller kanske nogle syntes akien er blevet for billig
OmsĂŠtning 5. mill vanlig 6. mill

https://www.google.dk/search?q=jiangsu+asieris+pharmaceuticals+stock+price&sca_esv=577611598&source=hp&ei=fmA-ZfzgAvfcxc8Pr7GLmAg&iflsig=AO6bgOgAAAAAZT5ujhPaukuI4cuxkOGZx1orL7onJFeX&oq=jiangsu asieris+pharmaceulticals+stok&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6IiZqaWFuZ3N1wqBhc2llcmlzIHBoYXJtYWNldWx0aWNhbHMgc3RvayoCCAIyBxAhGKABGAoyBxAhGKABGAoyBxAhGKABGApI9tcEUABY_LsEcAF4AJABAJgB9QKgAbQdqgEIMzMuNC4wLjG4AQHIAQD4AQHCAhEQLhiABBixAxiDARjHARjRA8ICCxAuGIoFGLEDGIMBwgIOEC4YgAQYsQMYxwEY0QPCAggQLhiABBixA8ICCxAAGIAEGLEDGIMBwgILEC4YgAQYsQMYgwHCAhEQLhiABBixAxiDARjHARivAcICBRAAGIAEwgILEC4YgAQYxwEYrwHCAgUQLhiABMICCxAuGK8BGMcBGIAEwgILEC4YgAQYxwEY0QPCAgsQLhjHARjRAxiABMICDBAuGBYYHhjHARjRA8ICBhAAGBYYHsICBxAAGBMYgATCAg0QLhgTGIAEGMcBGNEDwgIIEAAYFhgeGBPCAg4QLhgWGB4YExjHARjRA8ICBhAAGB4YDQ&sclient=gws-wiz

Bedþm selv – God weekend og Sommer

Dansken

Asieris er jo ikke ukjent for Ä bÞrsmelde pÄ sÞndager.

1 Like

Er vi , aksjonÊrene aktivt med pÄ Ä bryte ned verdien pÄ selskapet PHO gjennom vÄr oppfÞrsel / deltakelse pÄ dette forumet?

Kan godt forstÄ DS da han tidligere nektet Ä guide utviklingen pÄ selskapet.
HĂŠr sitter vi da som deleiere i et mulig kjempe-konsern som har inntekts-strĂžm inn i selskapets kasse og kanskje Dale blir vel frustrert fordi vedkommende ikke klarer Ă„ forbruke de mulige store inntektene selskapet vil forvalte om litt tid.

Jeg har i den tiden jeg har vÊrt investor pÄ oslobÞrs hele tiden vÊrt pÄ jakt etter et selskap som er

-Lavt priset
-Ny og spennende teknologi
-Intekter som dekker driften dersom en unngĂ„r Ă„ investere for mye i fremtidig vekst. (siste “krak” i PHO var av en slik type hendelse der forbruket var for hĂžyt i.f.t. inntektene og dette ble tolket dithen at selskapet “kunne vĂŠe i problemer”.
Men jeg bare spÞr , er det riktig tolkning av markedet Ä presse kursen sÄ kollosalt som det som skjedde 
nÄr en har 250MNOK pÄ bok??
-Har stort marked for produktet
-Osv osv.

PHO er mitt valg i denne prosessen og jeg ser ikke noe annen kandidat som er i nÊrheten av de mulighetene som photocure representerer. (og det er kort tid til resultatene foreligger , mens andre kandidater har 10-Ärs tidshorisont fÞr et eventuelt produkt nÄr markedet.
Mitt personlige valg og mening selvsagt og det fĂžlger ikke med noen garenti pĂ„ at dette gĂ„r bra til slutt , MEN I HERRENS NAVN—HVA KAN GÅ GALT???
Skal en kaste inn hĂ„nklet nÄ—nĂ„r en er nesten i mĂ„l----etter alle disse Ă„rene som aksjonĂŠr og sitte pĂ„ sidelinjen og ikke vĂŠre med Ă„ fĂ„ tildelt sin “rettmessige andel av kaka”

ALDRI I LIVET.

Det er altsÄ dette PHO dreier seg om (i min verden) VINN ELLER FORSVINN.
Er helt klar over at det er 2 helt forskjellige situasjoner Ă„ sitte her i en tid hvor PHO ser ut for Ă„ bli et storkonsern kontra total fiasko og kapital og fremtidsplaner kollapser.
En er nok ikke sĂ„ “tĂžff i trynet” dersom en trekker det kortet men valget er gjordt for lang tid siden og intet av det som har hendt sĂ„ langt i denne prosessen har skremt meg av banen.
Dvs , jeg har ved to anledninger tidligere solgt ut all PHO aksjene men fikk nĂŠrmest panikk og kjĂžpte tilbake alt neste dag.

Det fÄr vÊre min versjon av tolkingen av aksjeregelen DU SKAL IKKE FORELSKE DEG I EN AKSJE , hehe.

SÄ , avslutningsvis vil jeg bare nevne dette at om en guidet hendelse som vi alle venter pÄ drar ut i noen dager / uker eller mÄneder sÄ mÄ en ikke fremstille dette som noen stor sak , for Êrlig talt , det er det ikke.

Alt over her er min personlige mening og den entusiasmen jeg viser er kun for egen regning.

God helg
og stÄ ut slutt-sprinten

:scream_cat:

8 Likes

KjÞpte meg inn igjen i dag pÄ 58.
Tror jeg kommer til Ă„ dra noen lapper der.
Har trua

1 Like

Utrolig stor interesse for tiden, volum pÄ hele 2811 aksjer etter 4 timers handel :sweat_smile:

Og kursen fortsetter selvsagt nedover, snart -15% siden nyttÄr.

Hei, mÄten forumet til tekinvestor fungerer er at man skriver i trÄden som er for en aksje, hvis ikke blir det fort uoversiktlig :slight_smile:

2 Likes

Hej
Ok.

Lever chartet, @Savepig ? :cold_sweat:

Den siste mÄneden har vÊrt en usedvanlig jevn nedoverbakke. Fortsetter den sÄ tangerer vi Ärets lav om ca en og en halv uke.

1 Like

NÄ i juni/juli har den falt ned gjennom 50 og 200 dagers snitt, hvilket er negativ. Men det er pÄ sÄ lavt ferievolum at det er ikke noe som gÄr an Ä konkludere pÄ. Q2 i august blir fasiten pÄ hvilken vei vi skal

1 Like

Brukbare poster som legges ut pÄ 56 tallet.
Ser ikke spesielt lovende ut. En del skjult pÄ salg ogsÄ har det vÊrt i dag. Snart er det kvartalspresentasjon ogsÄ sÄ skal den nok ytterligere ned

Litt «tomprat» siden det er sÄpass dÞdt nÄ:
Er ikke dette bare et fullstendig typisk mÞnster for Pho. Kortsiktige forventninger som ikke innfris og smÄsparere selger seg ut.
Nye forventninger etableres og smÄsparere kjÞper, enten utifra spekulasjoner eller antydninger fra en over-optimistisk DS. Opp 10-20% og sÄ nedsalg igjen. Slik har det vÊrt nÄ ganske lenge. Og som sagt, det er godt mulig Ä hente gevinster i PHO sÄ lenge det repetitative mÞnsteret funker. Skulle en miste oppturen - so what ? All gevinst kommer som kjent gjennom salg :wink:
Trade noe - sitte fast pÄ noe ?

De lange linjene synes jeg ser svÊrt spennende ut - og at aksjen lÞfter seg igjen trappevis, er jeg veldig trygg pÄ.

2 Likes

Brukbare poster? Det er jo bare mikkemusposter som omsettes. Dagsomsetningen i aksjen er mindre enn min smÄsparer aksjepost i selskapet.

Var en pÄ litt under 13000 pÄ 56 tallet

Ser ut som kursen har sunket jevnt og trutt i takt med at hÄpet om Cevira fast track ble mindre og mindre. Slik stÄa er nÄ er det vel bare Ä belage seg pÄ Ä vente over et Är til fÞr det eventuelt skjer noe positivt pÄ Cevira fronten.

Hvis nedoverbakken fortsetter vil det bare ta et par dager fÞr jeg ligger pÄ milliontap igjen.

FĂ„r vel hĂ„pe pĂ„ at det kommer “en stor ordre” igjen :sweat_smile: Og da tenker jeg pĂ„ en virkelig ordre, ikke bare en ny businessmodell som Schneiders mye omtalte ordre viste seg Ă„ vĂŠre. Den hadde jo dessverre ingen positiv innvirkning pĂ„ kursen.

Ja tvilsom kommunikasjon rundt den «store ordren» ble delvis skapt uklare og falske forventninger

1 Like

Hadde vÊrt fint med en positiv overraskelse. Lenge siden sist. Hva venter vi pÄ?
Nedklassifiseringen, BLC som SOC, videre Cevira lþp, Hexvix godkjenning i Kina, þkt salg av Cysview i USA og Hexvix i resten av verden

Alt dette tror jeg hadde gÄtt fortere med en BP partner.
Photocure alene blir for liten og puslete.
De har penger pÄ bok og de har fÄtt inn Ryan Kitchen for Ä se pÄ strategiske grep.
NÄ er det pÄ tide med noe action synes jeg! :person_fencing:
Dan Schneider synes jeg har en lÞnn som ikke gjenspeiles i aksjekursen. Gjelder ogsÄ CFO.

1 Like

Lurer pÄ om det finnes noen andre norske selskaper med litt over 400 millioner omsetning og ca. null overskudd som har administrerende direktÞr og Þkonomisjef som hever over 11 respektive 4 millioner i lÞnn og andre ytelser.

Her sjekker man innom pÄ en fjelltopp med mobildekning og det er 100+ nihilistiske tussiposter pÄ sommervolum og intet nytt. Er vel noen girede smÄneper som skal tvangsselges og bÞss-shorts dekkes for Ä sette bunn. Blir gÞtt Ä komme ut av dekning igjen :wave:

2 Likes

Bare du Ä holde deg avlogget, alle rakettene dine har til nÄ krÊsjlandet og eksplodert.

2 Likes