Jo hun er i styret
Gjennom forumet tror jeg vi har hatt noen investeringer i biotek som har vært like Observer. De fleste av disse har vært svært mislykket.
Jeg tror både Jan og Malene er ute av styret. Derfor er det nå mulig å være inne. Nå er min trackrecord i bio ikke god, men akkurat her tror jeg en inngang på 50 kr aksjen ikke er en ellevill risikoinvestering. Kommer kinadeal så vil selskapet og aksjekurs vokse både raskt og mye.
Nei, hun er ute. Fra generalforsamling i mai:
Aha. Ok!
Når man har infinity money så kan man vel lage seg den jobben man vil
Det er 2 år siden pandemien. Og at man blir tatt på senga når en årelang partner legger ned
produksjon av et, for utrullingen av Cysview helt presserende verktøy, synes ikke jeg er imponerende.
Er vel ikke så veldig ofte du synes noenting er imponerende skal sies.
Der tok de kursen pladask gjennom, så da er det bare å forvente en kjøpsmulighet:
Går det mot slutten på triangeldramaet
Teknisk analyse mister litt sjarmen i en aksje hvis likviditet er 3-4 svenske kontoer som tegner kurs med mindre enn dagsomsetningen til pølseboden på Ytre Trillebårnes.
Jeg bare følger min plan og akkumulerer så smått, ligge på kjøp og få fill. Denne skal opp enten ved oppkjøp eller så ligger det mange triggere fremover at til slutt vil den bare flyte opp. Som sakt før det fundamentale er outstanding.
Viktigste indikatoren akkurat nå er jo omsetningsvolumet. Helt uttørket og gir ingen særlige muligheter hverken for å selge eller kjøpe.
Er jo ikke så rart hvis det først er i mai evt godkjenning kommer
Det er det vel faktisk ingen av oss som vet når/om godkjennelsen kommer… Det er her spenningen ligger.
Men hvorfor er omsetningen tørket helt inn? PHO har fortsatt sin virksomhet, og selv uten Cevira og Kina ligger analytikernes kursmål fra 87 og oppover.
Jeg skjønner godt at de færreste ønsker å selge på 50, men at man må gå manngard etter kjøpere på dette nivået? Er det som antydet småshortere som herjer? Eller?
Hadde ikke ledelsen vært så nedsyltet i opsjoner (som vel foreløpig er verdiløse) hadde det jo gjort seg med en innsidekjøp. Men tror ikke vi få noen drahjelp derfra.
Jeg har sagt det til det kjedsommelige. Kvartal etter kvartal viser for slapp vekst og det blir ikke noe kursoppgang av det. Så det er Kina vi venter på
Veksten er egentlig bedre enn det som fremkommer på kvartalspresentasjonene, fordi vekst i rigide skop må kompensere bortfall av inntekter i fleksiblescop. På et tidspunkt vil alt fra fleksible ha falt bort og vi står kun igjen med vekst fra rigide. Blir spennende å se hva veksten er da… potensiell trigger tenker jeg
Opsjonsprogrammet må kuttes ut. Å få kjøpe aksjer uten risiko til en fast pris. Og etter at kursen har gått til 200, hadde vært tingen
Da slipper du også å løpe etter.
Når Cevira og Hexvix Kina slår inn kan en ta det helt med ro og vurdere når man vil kjøpe aksjer til 62 når kursen nærmer seg 300.
Innsidekjøp løfter så og si alltid kursen fordi det viser at det er vilje og tro på oppgang fra de som sitter på innsiden.
Det er enkelt, kapitalen er kritisk om dagen - og photocure som kommersielt selskap skulle i utgangspunktet levert bedre marginer pr.nå. tror ikke det er verre enn det.
Så får man se ved neste rapport nå da. Hvis marginene er bedret så vil det nok reflekteres i kursen i dagens klima
Jeg tror vi får en positiv overraskelse ved Q3 presentasjonen veksten i Cysview/Hexvix vil vise god vekst si 10%Q/Q. da er vi på ca. 135 mill NOK.
Det er nå vi har mulighet å kjøpe billig kan ikke få sagt det ofte nok.