Har du aksjer her bingo?
Ja, har det pga Kina muligheter
Synes jeg kan dele dette opplysende innlegget av peaf her i TI.
I dag kl 13:2538
Vi skal vel ikke glemme Advent dama er det en tilfeldighet at de hente henne til styret.
Ghizlane Tagmouti , direktør
Ghizlane Tagmouti er en erfaren investeringsprofesjonell med bakgrunn innen fusjoner og oppkjøp. Hun jobbet i private equity-teamet hos Advent International i London fra 2015 til 2024, og bidro til flere av firmaets investeringer, inkludert oppkjøpet av ICE Pharma og Zentiva, hvor hun fungerte som styremedlem. Før advent var Tagmouti medlem av investeringsbankteamet hos Morgan Stanley i Paris og London. ( det er gjenom Morgan Stanley som Briarwood har sin innvestering.)
Aner ikke hvem som fann henne om det var Robert Blatt eller Hallerberg. Men det ligger altid en mening bak en ny styremedlem, om det er så enkelt at hun bare bidrar med erfarenhet vites ikke men Advent får nok en rapport om potensialet. De kjøpte Zentiva 2018 for 1,9 mrd euro, og eier et hundratals selskaper som samarbeider og har utsalgssteder over alt i verden. De kan sikkert ta seg av salg og levering av Hex/cys om det er ønskelig.
Det er naturligtvis bare spekulasjoner, men et bud på 1,5 mrd euro hadde vart meget fristande.
Man skal ha ganske store skylapper om man ikke ser at PHO er midt i blinken for å bli plukket opp av Advent. Det ville føyd seg inn i en lang rekke oppkjøp av bio-/medtech som har godkjente produkter med stort vekstpotensial. Som nevnt ovenfor er og blir et bud med utgangspunkt i denne evige kursbøssingen min største “bekymring” rett før det kommer godkjenning i Kina og/eller BLC får sitt gjennombrudd i US.
En “risiko” her når vi snakker om oppkjøp er at vi mildt sagt ikke er midt i biotechboblen lenger, så det vil nødvendigvis ha en innvirkning på hva slags premium slitne photocureeiere orker å sitte og kjempe for.
Så for de som sitter med snitt på 130 og har beklaget seg hele veien nedover kan det bli en trist dag, mens for de som har benyttet sjansen til å handle på 40 og 50 kan det fremdeles bli veldig hyggelig.
Det er nesten så man kan mistenke denne konsekvente kurstorpederingen ved gode nyheter for å være en utmattelsesstrategi.
Selv med snitt på 50-tallet vil jeg ikke si det ville hvert spesielt hyggelig med oppkjøp rundt 100-200kr per aksje.
100% + avkastning er penger det og.
For de av oss som var long i CALTX, så er det påfallende likt. Det kan ikke utelukkes. Ellers er jeg enig med @LCY at jeg synes et eventuelt salg på ~100 kroner ville vært oppriktig trist (til tross for at det ville betydd 100 % gevinst for undertegnede).
Dette minner meg om diskusjonen rundt Ulti da den var priset til 150,-. Hvorfor var prisen så lav når alt virket så åpenbart positivt? Hva er det markedet ikke oppfatter? Det er kun en digresjon, men likevel gir det en følelse av at noe ikke stemmer, det virker for lett. Det skal sies, noen ganger er det jo det.
Må vel være hvis noe av dette er relevant
The NMPA (National Medical Products Administration) in China has historically been rigorous in its drug approval process, even after accepting a New Drug Application (NDA). Several factors can lead to rejection or significant delays, including:
- Safety and Efficacy Concerns : Even if an NDA is accepted, the NMPA may reject a drug if its clinical trial data does not conclusively demonstrate its safety and efficacy according to strict Chinese standards. This includes concerns that arise during the technical review or expert panel evaluation, such as unclear benefits, high adverse event rates, or poor trial design
.
2. Manufacturing and Quality Control Issues : A key part of the NMPA’s review includes an inspection of the manufacturing process. If a drug’s production facilities fail to meet Good Manufacturing Practice (GMP) standards or if quality control procedures are insufficient, the drug’s approval can be delayed or denied
.
3. Incomplete Data or Additional Requirements : The NMPA may request further clarifications or additional clinical data after reviewing an NDA. Drugs can face rejection if the additional data does not resolve the agency’s concerns, particularly in cases where the benefit-risk ratio is questioned
MSQ
.
Examples of rejections include drugs that faced problems during their clinical trials or manufacturing inspections despite progressing past the NDA acceptance stage. For instance, some innovative drugs sourced through international partnerships have faced delays or rejection due to these stringent requirements
MSQ
.
Therefore, while acceptance of an NDA is a positive step, it does not guarantee market approval in China
Det er særs lite/ingenting ULTI har til felles med PHO som case. PHO sine assets er ph3-completed med endepunkt møtt og/eller er markedsgodkjent, selskapet har produkter i salg, og så videre. PHO prises konservativt da dagens utbombede marked nekter å prise inn eventuell fremtidig vekst og/eller godkjenning i Kina. Det er ikke noe rart eller overraskende med dette, utover det bidrar til en relativt liten nedside vs. oppside.
Caset har mange likheter med CALTX.
Veldig liten likhet med Ulti,
Hvis man mener 50 kr er det cysview er verdt nå og alt annet er oppside hvis noe blir godkjent i Kina så er det jo ganske binær case plutselig dette også. Sånn sett har den visse likhetstrekk med andre ventesituasjoner. Dessuten ville den faktisk dundret ned fra 50 også ved nedturmelding fra Kina
Kan ikke casene, så du har nok rett, fikk bare den samme feelingen nå jeg leste her nå, som jeg fikk i ulti tråden. Dette kan jo ikke gå galt.
det var ikke caset jeg sammenlignet
Hvis man mener 50 er det cysview er verd ville jeg virkelig ikke brukt tid på aksjen.
Derimot er det nok som henke sier at markedet nekter å prise inn en mulighet for fremtidig vekst, selv om alle kan se at opex er ganske flat og veksten er der.
Hvis det blir markedsgodkjenning i Kina for Cevira så er det all mulig grunn til å sitte i aksjen jo
Ja, om Cevira skulle feile regulatorisk i Kina er det åpenbart en betydelig nedside. Heldigvis er det ingenting med ph-3 datapakken og/eller Asieris sin track-record som tilsier at den risikoen er spesielt stor. Personlig blir jeg mer overrasket enn noe annet om ikke Cevira får en eller annen form for raskere godkjenning.
Ja da får man nok cysview for 30-35 kr