Jeg frykter at det nok en gang er noe vi her leser som noe som synes helt sikkert, men sĂ„ gĂ„r det ikke veien allikevel. I dette tilfelle handler det om myndigheter i Kina og forhold som ingen her kjenner til i det hele tatt. Det er visst flere caser som ikke har fĂ„tt markedsgodkjennelse til tross NDA acceptance. Jeg anser det som en risiko for at det skjer noe som ingen hadde forutsett, men klarer ikke la vĂŠre Ă„ ta veddemĂ„let jeg hellerâŠ
Cevira skal og godkjennes i EU og US sÄ resten av verden, blir vanskelig for China og ikke godkjenne den, risikoen er liten.
Poenget er riskreward jepp!
PHO Sitter med to indikasjoner hvor det er sÞkt om markedstilgang og passert phase III for begge er unikt. Partnersamarbeid med royalties og milestones utbetalinger hvor partner tar alle kostnader er unikt. Ingen gjeld er unikt, eksisterende drift med salg i markeder er unikt, kontantbeholdning nÊrmer seg 300 millioner kr er unikt, veldig stabil eiere som over tid ikke rikker seg pÄ 55-56% eierskap er unikt. Partner nevner blockbuster er unikt. Prisingen er ca 1,37 mrd kr.
Priser markedet inn noe av dette, eller priser markedet inn at selskapet skal mislykkes med alt? Sentimentet kan virke som mye fokus pĂ„ mulig risiko og lite vurdering av mulig reward. Sentiment har en tendens til Ă„ gĂ„ i sykluserâŠ
Mye hyggelig! ForlĂžpig ser det ihvertfall meget hyggelig for pasienter som har behov!
Hej Norge
TrĂŠerne vokser ikke ind i himlen selv om Cevira bliver godkendt i Kina â visa versa.
Lande hvor der vaccineres tidligt har sygdommen ikke gode vilkĂ„r og kan vĂŠre udryddet inden for 15 Ă„r i fĂžlge Dansk undersĂžgelse â Danmark er vel ogsĂ„ det land der er lĂŠngstfremme man tidlig HPV - vaccine
Artikel fra i dag !!
Dansken
strĂžket av skribent
- Hvis vi skal vÊre et af de fÞrste lande, der udrydder den her sygdom, sÄ krÊver det, at vi gÄr ned og bliver screenet ved lÊgen, lyder oprÄbet fra Janne Bisgaard.
Hun hÄber, at den gode vane med screening og vaccination kan blive skabt, sÄ fÊrre og fÊrre vil blive ramt af krÊftformen.
Det er flott hÄp og fremtidsoptimisme!
Screening ved eksempelvis Photocure teknologi og vaksiner mĂ„ til som artikkelen hevderđ
Fremtiden kan se ut som lover godt for teknologien og pasienter
Photocure har ikke screening teknologi for HPV, kun utlisensiert behandling.
Joda for sÄ vidt det jeg mente med teknologi til bruk i screening som Photocure besitter
AltsÄ bÄde eldre og ny teknologi
https://www.photocure.com/innovation-and-products/our-products
Fremdriften av Cervira Þverst i gult og Hexvix som blÄ stripe nederst.
For meg virker det som Cervira er komt lengst i framdriften mot godkjennins-endepunktet, enda Cervira fikk tommelen opp sist av NDA.
GÄr vi mot godkjenning av Cervira ganske snart? Viss det er korekt framstilt sÄ tyder det pÄ det.
Den gule streken som sÄ vidt tÞtsjer steken er godkjenningslÞpet mot USA.
Det er ingen garantier i aksjemarkedet - samtidig er det noe med hvordan Aseris har lagt opp lĂžpet, med rigging for produksjon/salg og at en velger Ă„ bruke tid/ressurser pĂ„ Ă„ sende sĂžknad i Europa + ha dialog med USA, som for min egen del gir et signal om at selskapet er overbevist om godkjenning. Det er for sĂ„vidt ingenting som ut i fra resultatene fra fase 3 som tilsier noe annet - men i slike sĂžknadsprosesser er det ikke uvanlig at en har lĂžpende kontakt med myndighetene. SĂ„ fĂ„r vi se hvor lang tid myndighetene i Kina bruker pĂ„ Ă„ behandle sĂžknadene - men ut ifra figuren til Bonus kan det virke som at Aseris selv mener at det ikke er alt for lenge tilâŠ
Godt set Bonus
Hexvix blev indgivet til de Kinesiske myndigheder 29. Nov 2023
Cevira blev indgivet til de Kinesiske myndigheder 12. Maj 2024 !!!
SĂ„ meget bemĂŠrkelsvĂŠrdigt at Cevira pilen (NDA) er lidt lĂŠngere end Hexvix pilen.
Hexvix er sÄledes ingivet ca 6 mÄneder fÞr Cevira
HĂ„ber vi ser Cevira godkendelse senest fĂžrste uge i November 2024 â hvis ikke, â har den ikke fĂ„et en hurtig status og vi kan se frem til maj 2025 inden godkendelse.
Krydser fingre for senest November 2024
Dansken
Det gir ingen mening Ä si at bare fordi et selskap rigger seg for kommersiell drift sÄ betyr det at de kommer til Ä lykkes. Nordic Nanovector ogsÄ rigget seg for kommersiell drift.
Edit:
Lagt til et ord som jeg trodde var selvforklarende.
Klarer ikke helt Ă„ forstĂ„ sammenligningen til NN og hva du legger i ârigget for driftâ. BĂ„de NN og Aseris har vĂŠrt âi driftâ i mange Ă„r - men et biotek selskap vil ha ulik âdriftâ avhengig av hvor en er i lĂžpet. NN kom aldri lenger enn til fase II - og sĂ„ vidt jeg husker var ikke NN rigget for produksjon/salg. Men du har rett - det at Aseris har pĂ„ plass alt og kan sette igang med produksjon/salg, gir ingen garanti for at Cevira blir godkjent - og i aksjemarkedet finnes det ingen garantier - dere fĂ„r selv tolke det Aseris gjĂžr/skriver.
Dagen starter bra, med en oppgang pÄ det dobbelte av OSEBX.
(0,4% versus 0,18%)
Nordic Nanovector brukte det aktivt som et argument for seg selv at de var langt fremme i skoen mtp kommersialisering.
Jo, de var det. Og det var et av punktene som mÄtte vÊre pÄ plass for Ä fÄ accelerated approval pÄ bakgrunn av pivotalstudien Paradigme-fase 2B som var det man sÄ for seg Ä klare.
SĂ„ dere mener at NN allerede hadde produksjonsfasilitetene og salgsapparatet pĂ„ plass FĂR resultatene fra studiene (Fase 2) forelĂ„? Her er det sikkert andre som kan dette mye bedre enn meg. Jeg oppfatter at Aswris fĂžrst har brukt mye ressurser pĂ„ riggingen av produksjon/salg etter at en oppnĂ„dde suksess i Fase 3 og sendte inn sĂžknaden til Kina?
De var godt i gang med rigging, ja. PÄ samme mÄte som Asieris er nÄ.
Det er som sagt et krav for Ä fÄ innvilget AA i USA at dette er pÄ plass ved en evnt sÞknad.
Edit: kan vel ogsÄ legge til at siden paradigme drÞyde mye lenger enn antatt (pga rekruttering), sÄ fikk de jo god tid til Ä fÄ dette pÄ plass.
Up for discussion fordi jeg lurer/ ikke helt blir enig med meg selv:
Hvis Nordic Nanovector rigget til kommersiell drift fordi det er et krav for Ä fÄ innvilget AA etter en pivotal godkjennelse pÄ grunnlag av klinisk fase 2 data, blir det virkelig det samme Ä rigge seg til kommersielt i pÄvente av fase 3 data?
Jeg mener at det er helt selvsagt at et selskap ligger i forkant pÄ dette. Hvis de ikke hadde sÄpass conviction hadde ikke selskapet hatt noen mening.
Det betyr ikke pÄ noen mÄte at det ikke kan komme et complete response letter eller hva det heter i kina tilbake i fleisen
Men asieris har jo levert bunnsolid sÄ langt, sÄ jeg har trua.