Jepp. De funker dog effektivt nÄr det meldes nedside!
Ja hva skal vi gjÞre i dag kjÞperne ser ut til Ä vÊre fravÊrende, Jeg ligger Ä venter pÄ signaler fÄr jeg kjÞpt billigere aksjer eller???
Jeg reagerer meget kraftig pĂ„ at analytikerstanden nekter Ă„ inkludere Cevira? Hva er det for noe tull? Hvis man ikke kan komme opp med en sannsynlighetsberegning pĂ„ LOA og mulitiplisere den med et base case for salg, ville jo man aldri kunne sette kursmĂ„l pĂ„ selskaper som ennĂ„ ikke har godkjente legemidler i salgâŠ
At de ikke inkluderer Cevira i kursmÄlene gjÞr at vi kan fortsette Ä hamstre billige aksjer, men det er samtidig irriterende at de hjelper de som Þnsker Ä holde kursen lav.
Tviler pÄ at de fÞler seg i stand til Ä vite hva kinesiske myndigheter bestemmer seg for
MÄ nok bare akspetere at det er sÄnn. Det blir ogsÄ sÄ ekstremt binÊrt, mange har svidd seg pÄ ulike ventesituasjoner innen biotek.
Det er ikke bare i China Asieris sÞker om godkjenning men ogsÄ i Europa og senere i US og resten av verden
Ja da
Det er uansett markedsgodkjenningen det er snakk om og den ligger i hendene til kinesiske myndigheter
Analytikerne har bommet kraftig pĂ„ LOA tilnĂŠrmingen de siste 10 Ă„rene i norsk bio. Og PHO har jo egen cashflow. Tror kanskje Holom er âreddâ for LOA teorieneâŠ
Det stÄr til slutt pÄ side 7 i 3q2024 rapporten at: «Asieris intends to send a pre-submission to EMA in the end of the fourth quarter of 2024. «
Reglen er en pre submission 6-7 mÄneder fÞr subnission.
Man involverer ikke regulatoriske myndigheter pÄ mÄfÄ, mao har Asieris nÄ en klar plan for godkjenning i Europa.
Dermed blir mid 2025 en tid hvor Cevira er godkjent i Kina OG submission for Europa er utfĂžrt.
Frem til da jobber Asieris parallelt med distribusjonspartner.
Stor sannsynlighet for at Cevira er til salgs i Europa sommeren 2026, og i Norge.
Er Holom redd for LOA teoriene.
Som jeg skriver, setter jeg pris pÄ at Holom gjÞr en strippet vurdering og viser at Pho likevel er verdt 60% mer en bÞrskursen.
à lage en verdianalyse av Cevira blir uansett en hypotetisk analyse, sÄ lenge godkjenning ikke foreligger.
Det er klart at det er mye enklere for DnB Ă„ unngĂ„ Ă„ bli kritisert ved Ă„ ikke gjĂžre en Ceviraeksersis. Tanken er vel at om de gjĂžr det er sjansen for at den blir feil hĂžy, og DnB kan lett fĂ„ masse kritikk etterpĂ„ for Ă„ âlureâ folk.
Den bekymringen har ikke vi i Ă„ gjĂžre egne vurderinger.
Gitt godkjenning og blockbustercase har jeg tidligere regnet hjem best-case verdien pÄ 600 kr. pr. Photocureaksje. à trekke fra for sannsynlighet med 50% mener jeg ikke er interessant. Caset er binÊrt med to utfall. Enten 0 eller 600.
SĂ„ blir det opp til oss som investorer om vi skal ta sjansen.
Og den sjansen fÄr vi gratis, siden Pho er kraftig undervurdert uten noen Ceviraverdi.
Enig i det du skriver.
En ting som er pÄfallende, fÞrelÞpig⊠Er den tydelige mangelen pÄ volum pÄ weekly chart ved en Q-rapport, sammenlignet med tidligere.
Ingen volumspike som tidligere. Noe som kan indikere at lysten pÄ Ä lempe ut aksjene sine pÄ dette nivÄet er av lite interesse, sett i lys av hvilken underliggende fundmentale nyheter som har kommet den siste tiden.
Videre er det litt spesielt at PHO er helt upÄvirket av at Asieris er opp ~80 prosent fra sin bunn. Kan hende de begynner Ä fÞlge hverandre i stÞrre grad nÄ som begge imÞteser godkjenning av Cevira som den store triggeren.
Ja det kan bety at de som er interesserte i Ä holde kursen nede ogsÄ er fornÞyde med dette nivÄet pÄ aksjekursen og at vi derfor kan vÊre pÄ et bunnivÄ. Ser og at det var ingen forandring pÄ aksje beholdningen til de 50 stÞrste aksjonÊrene. Kan vÊre et godt punkt Ä akkumulere fÞr dette tar av, jeg oppfattet DS i gÄr at han sÄ for seg en ketchup effekt for bruken av BLC( ikke sikker pÄ om det var bruken ForTec sine BLC scope)
mere publisert stoff for Ă„ vekke markedet ??
Capital markeds day e.l.
Hvis det nÄ nÊrmest er enighet om at kursen ikke vil gÄ pÄ Cevira fÞr evt godkjenning foreligger
SÄ da er det cysview den gÄr pÄ nÄ. Mener dere at 11 millioner dollar i omsetning skulle resultert i kursoppgang ?? Det er samme nitriste resultatene gang etter gang
Bare Ă„ vĂŠre tĂ„lmodig det, Bingo. Det kommer nĂ„r det kommer. Alternativet er vel Ă„ putte pengene dine andre steder frem til Cevira er ventet godkjentâŠ
Hakk i plata fra deg
Fortsatt mulig.
Finansteori er nok ikke helt enig med deg her, men jeg backer likevel det du sier.
Verdien pÄ Cevira kan alle regne pÄ, og siden verdsettelse av binÊre utfall er fullstendig avhengig av hver enkelts subjektive sannsynlighetsvurdering blir det egentlig vinn-vinn.
Holom slipper Ä bli kvesta for alt for optimistisk/pessimistisk kursmÄl og vi vet hva PHO er verdt ex Cevira - med mulighet for Ä legge til vÄr vurdering av Cevira om vi vil.
âHere we go againâ
Stadig noen som ikke har troa. Holder 50?
Det skjĂžreste av alt er psykologien til klagelurene som spiller hver bidige (rĂžde) dag, helst uten omsetning.