Ja hva skal vi gjøre i dag kjøperne ser ut til å være fraværende, Jeg ligger å venter på signaler får jeg kjøpt billigere aksjer eller???
Jeg reagerer meget kraftig på at analytikerstanden nekter å inkludere Cevira? Hva er det for noe tull? Hvis man ikke kan komme opp med en sannsynlighetsberegning på LOA og mulitiplisere den med et base case for salg, ville jo man aldri kunne sette kursmål på selskaper som ennå ikke har godkjente legemidler i salg…
At de ikke inkluderer Cevira i kursmålene gjør at vi kan fortsette å hamstre billige aksjer, men det er samtidig irriterende at de hjelper de som ønsker å holde kursen lav.
Tviler på at de føler seg i stand til å vite hva kinesiske myndigheter bestemmer seg for
Må nok bare akspetere at det er sånn. Det blir også så ekstremt binært, mange har svidd seg på ulike ventesituasjoner innen biotek.
Det er ikke bare i China Asieris søker om godkjenning men også i Europa og senere i US og resten av verden
Ja da
Det er uansett markedsgodkjenningen det er snakk om og den ligger i hendene til kinesiske myndigheter
Analytikerne har bommet kraftig på LOA tilnærmingen de siste 10 årene i norsk bio. Og PHO har jo egen cashflow. Tror kanskje Holom er “redd” for LOA teoriene…
Det står til slutt på side 7 i 3q2024 rapporten at: «Asieris intends to send a pre-submission to EMA in the end of the fourth quarter of 2024. «
Reglen er en pre submission 6-7 måneder før subnission.
Man involverer ikke regulatoriske myndigheter på måfå, mao har Asieris nå en klar plan for godkjenning i Europa.
Dermed blir mid 2025 en tid hvor Cevira er godkjent i Kina OG submission for Europa er utført.
Frem til da jobber Asieris parallelt med distribusjonspartner.
Stor sannsynlighet for at Cevira er til salgs i Europa sommeren 2026, og i Norge.
Er Holom redd for LOA teoriene.
Som jeg skriver, setter jeg pris på at Holom gjør en strippet vurdering og viser at Pho likevel er verdt 60% mer en børskursen.
Å lage en verdianalyse av Cevira blir uansett en hypotetisk analyse, så lenge godkjenning ikke foreligger.
Det er klart at det er mye enklere for DnB å unngå å bli kritisert ved å ikke gjøre en Ceviraeksersis. Tanken er vel at om de gjør det er sjansen for at den blir feil høy, og DnB kan lett få masse kritikk etterpå for å “lure” folk.
Den bekymringen har ikke vi i å gjøre egne vurderinger.
Gitt godkjenning og blockbustercase har jeg tidligere regnet hjem best-case verdien på 600 kr. pr. Photocureaksje. Å trekke fra for sannsynlighet med 50% mener jeg ikke er interessant. Caset er binært med to utfall. Enten 0 eller 600.
Så blir det opp til oss som investorer om vi skal ta sjansen.
Og den sjansen får vi gratis, siden Pho er kraftig undervurdert uten noen Ceviraverdi.
Enig i det du skriver.
En ting som er påfallende, føreløpig… Er den tydelige mangelen på volum på weekly chart ved en Q-rapport, sammenlignet med tidligere.
Ingen volumspike som tidligere. Noe som kan indikere at lysten på å lempe ut aksjene sine på dette nivået er av lite interesse, sett i lys av hvilken underliggende fundmentale nyheter som har kommet den siste tiden.
Videre er det litt spesielt at PHO er helt upåvirket av at Asieris er opp ~80 prosent fra sin bunn. Kan hende de begynner å følge hverandre i større grad nå som begge imøteser godkjenning av Cevira som den store triggeren.
Ja det kan bety at de som er interesserte i å holde kursen nede også er fornøyde med dette nivået på aksjekursen og at vi derfor kan være på et bunnivå. Ser og at det var ingen forandring på aksje beholdningen til de 50 største aksjonærene. Kan være et godt punkt å akkumulere før dette tar av, jeg oppfattet DS i går at han så for seg en ketchup effekt for bruken av BLC( ikke sikker på om det var bruken ForTec sine BLC scope)
mere publisert stoff for å vekke markedet ??
Capital markeds day e.l.
Hvis det nå nærmest er enighet om at kursen ikke vil gå på Cevira før evt godkjenning foreligger
Så da er det cysview den går på nå. Mener dere at 11 millioner dollar i omsetning skulle resultert i kursoppgang ?? Det er samme nitriste resultatene gang etter gang
Bare å være tålmodig det, Bingo. Det kommer når det kommer. Alternativet er vel å putte pengene dine andre steder frem til Cevira er ventet godkjent…
Hakk i plata fra deg
Fortsatt mulig.
Finansteori er nok ikke helt enig med deg her, men jeg backer likevel det du sier.
Verdien på Cevira kan alle regne på, og siden verdsettelse av binære utfall er fullstendig avhengig av hver enkelts subjektive sannsynlighetsvurdering blir det egentlig vinn-vinn.
Holom slipper å bli kvesta for alt for optimistisk/pessimistisk kursmål og vi vet hva PHO er verdt ex Cevira - med mulighet for å legge til vår vurdering av Cevira om vi vil.
“Here we go again”
Stadig noen som ikke har troa. Holder 50?
Det skjøreste av alt er psykologien til klagelurene som spiller hver bidige (røde) dag, helst uten omsetning.
Volum eller ei, schneider og bøtteballetten presterer ikke i forhold til hva de koster, så snart må de ta noen grep. 40 selgere som selger 3 skop på 3 måneder det er elendig.