Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Volum eller ei, schneider og bøtteballetten presterer ikke i forhold til hva de koster, så snart må de ta noen grep. 40 selgere som selger 3 skop på 3 måneder det er elendig.

2 Likes

Ute igjen nå :frowning_face:

Spøk til alvor, synes selskapet gjør det som er i dets egen makt for å få ting til å bli bedre på BLC-fronten. At de har C-level lønn er ikke noe jeg ser problemer med. Eneste grunnen til at i alle fall jeg er inne er Cevira, så får alt annet som faller på plass bli en bonus.

1 Like

Er du?

image

Etter intense forhandlinger har PHO-aksjonærer med solid klagekompetanse fått tilgang til en flik av Klagemuren. Fotoet er tatt i morgentimene, og som man ser er aksjonærene tidlig på’n.

2 Likes

Ingenting i investeringstesen (= Cevira) er endret, så ja. Veddemålet jeg tilbød Bingo er åpent for alle som vil å ta. Noe må en ha å sysselsette seg med i ventetiden.

1 Like

Nei lite er endret, men jeg er hovedsaklig investert pga Cevira nå, som kan smelle som lyn fra klar himmel hvert øyeblikk fremover, så å være ute er uaktuelt. Men at Schneider sier de har hatt en solid performance er smått provoserende.

2 Likes

Det skjønner jeg svært godt at kan oppleves provoserende for dem som har vært med lenge! Utover det er vi investert på samme grunnlag.

1 Like

Schneider hever vel like mye lønn som CEO i DNB, et selskap som gikk med 13,5 milliarder i overskudd.

Shit, dét er faktisk noe drøyt - mer amerikansk nivå. Jeg trodde det lå på rett over halvparten.

Hva er det i kr og øre?

Det er bare å kjøpe mer, jeg kjøpte i går aksjer og aksjer til mitt barnebarn, jeg tror med høy sannsynlighet at dette nivået er billigsalg. Har gått gjennom listen av de 50 største aksjonærene og de som har økt mest de siste to årene er den SEB kontoen til Lenonn Holding AB som har gått fra ca. 950 000 aksjer til nå 2 mill. Det føler jeg er betryggende.

2 Likes

Du mener DS er høyt lønnet, helt fair. Men du sammenligner med en bank i Norge, hvor staten i tillegg er største eier.

Hva tjener banksjefer i USA?

Skal Photocure ha en CEO stasjonert i USA må de være konkurransedyktige.

1 Like

I 2023 hadde DS NOK 6,953 mill i grunnlønn, NOK 2792 mill i bonuser ++ , totalt NOK 11,351 mill

2 Likes

DS sin “performance” fortjener vel en knapp million i lønn spør du meg.

2 Likes

Veldig sørgelig lønnsutvikling i Photocure de seneste 3-4 årene.

Før det var selskapet meget sunt sammenlignet med de fleste andre biotek selskap og var blant de beste, det har endret seg markant negativt.

Biotek lønnskultur= Ukultur av dimensjoner

5 Likes

Det er nok på tide å levere resultater til glede for pasienter, samfunnet og aksjonærer. Det synes å være lovende fremtid både kortsiktig og langsiktig. Verdier må opp og fram. DA fortjener ansatte lønnen.

Frustrerende å ikke få fill litt ned i boka her, kan ikke noen dumpe snart

Sykeste jeg har lest her på lenge.

Det er helt sant, men allikevel merkverdig mange investorer, som mener at det må være såpass grunnet konkurranse med utlandet.

Men, når man ser hvor dårlige resultater de norske selskapene leverer. Både på forskning og manglende evne til å i det hele fullføre studier de har påbegynt.

Så er lønnsnivået uforståelig!

Ta Nykode i fjor for eks.

Sett under ett, økte gjennomsnittlig lønn med 80 prosent for de seks medlemmene av Nykode-administrasjonen

Utrolig spent på om de tilpasser seg situasjonen selskapet nå er i.
Men helt ærlig, tviler jeg sterkt.

Som sagt tidligere, de er flink til å justere seg oppover, men glemmer å sette lønnen ned i dårlige tider.

Et annet golden eksempel på grådighet,
Er Interim CEO perioden til Malene i Nordic Nanovector.

Selskapet hadde feilet totalt, det var ingen ting av verdier igjen. MEN, på spørsmål som ble stilt på Q presentasjonen, om ledelsen nå ville nedjuster lønn, mens man utforsket alle muligheter. Mente daværende styreleder Egberts. At Malene fortjente samme lønn som avhopper Skullerud.

Altså million betalingen, for å slukke lyset.
(Om jeg ikke husker feil, så mener jeg Dama unnet seg en sluttpakke på 4 mill. Rett etter fusjonen med APIM ble nedstemt, denne ble bokført i q1.23)

2 Likes

Helt sirkus hva disse folkene tillater seg.

2 Likes