Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Hyperburking dag ut og inn, det hugger i CALTX-gikta.

1 Like

Ja, man kan godt føle at der er noget omkring dette fortsættende pres på alle stigninger, og om det er for at få et billigt køb af PHO, eller evt. købe Cevira ud af selskabet…

For kunne frygte at nogle, vil være tilfreds med eksempelvis en dobling af nuværende kurs.

Men tror ikke selv på dette, da der er en større ejer Briarwood Chase Management LLC som jeg mener købte til en kurs lidt over 100 - men er ikke helt sikker på dette
(Nogen som ved, hvad det var for en kurs de købte til)

De vil næppe være særlig tilfredse med et tilbud omkring 100 eller lignende.

Selvsagt er der stadig risiko, omend lille - vi ved jo hvor dårligt det norske marked har været i denne branche de sidste par år, det er nok en af grundende til denne for mig at se lave kurs.

2 Likes

Dette stemmer, uten at jeg vet hvor mye over 100 det er. De kjøpte i den tida da flexiscope var kjempe vekstcase i USA. De kastet ut 300.000 aksjer når det ble børsmeldt at det ikke lenger ville bli produsert hverken reservedeler eller flexiscope i det amerikanske markedet.
Heldigvis utvikler Wolf nye blc flexiscope…

2 Likes

De store utenlandske eierne kjøpte vel det meste før kronekursen kollapset, så aksjen må nok opp godt over 100 før de er på break-even.

Dessuten er de i likhet med meg nok ikke fornøyde med å bare få pengene tilbake etter å ha sittet årevis i dette selskapet.

4 Likes

Hele dette “få pengene igjen” i aksjemarkedet er helt feilslått i mitt syn. Hvis man ikke er villig til å kjøpe en aksje mens den er billig burde man bare ta tapet og gå videre i livet heller.

2 Likes

Er det ikke klinisk-fase biotek som gjelder for tiden?

Bare bingo og lotteri som gjelder om dagen.

OK, så hvis man kjøpte PHO på f.eks. 100 burde man solgt den med enormt tap og vandret videre i livet heller enn å beholde troen på at Cevira vil forandre hele bildet. Høres meget merkelig ut, hvis jeg hadde fulgt ditt syn hadde jeg tapt stort på Storebrand istedenfor å sitte med flere millioner i pluss nå :wink:

Hvis man ikke er villig til å kjøpe en aksje mens den er billig.

Det er vel det Savepig mener, så løp og kjøp jeg kjøpte litt billige aksjer.

1 Like

Lei av å kjøpe billige aksjer, vil nå selge dyre aksjer :soon:

3 Likes

Da har jeg misforstått fullstendig. Egentlig ikke rart med tanke på alt mas om “ta tapet som en mann og vandre videre” hvis man er så ufin at man skriver annet enn hyperpositive innlegg her.

Har for øvrig kjøpt mange “billige aksjer” etter kollapsen i 2023. Så langt har det kun ført til at veien til break-even er blitt litt kortere, men jeg lever som sagt i håpet om at Kina greiene skal slå til før jeg blir alt for gammel.

Poenget mitt er at markedet og alle forutsetningene har endret seg i årene som har gått.

100 er nå lang over 100% opp fra 30- og 40-tallet i pris, og biotech som sektor er helt utbombet.

Hvis man da skal oppnå avkastning, så kan man desverre ikke hvile på laurbærene fra topp pris, men man må kjøpe mens det er billig. (Hva nå billig betyr)

3 Likes

Det ligger nå 4600 til salgs hvorfor ikke kjøpe disse jeg kjøpte litt

Har en stor tro på at Cevira blir en blockbuster, og mener risikoen er lav, er dagens kurs grisebillig. DnB i sin siste analyse ifm Q3 satt kursmål på kr 84, uten Cevira. Jeg har vært inne på det i tidligere innlegg, hvorfor skal en en investere i biotek (før resultatene fra de forskjellige fasene ligger) når vi ser at kursen i PHO i dag knapt har flyttet på seg siden vi fikk positive resultater i fjor høst, kursen har faktisk falt over 20 % i år. Kursen vil derimot rase 90 ++% om forskningen feiler… Det har sikkert en betydning at biotek de siste årene har gått på flere smeller - og det er kanskje ikke så mye mer penger igjen - samtidig kan en heller si at når det endelig oppnås en suksess (forskningsmessig) at flere kaster seg over det selskapet. For meg er det bare helt hinsides hvordan risiko er “priset” i PHO før/etter fase 3.

Det som jeg synes er merkelig er at PHO ikke synliggjør i større grad potensialet som ligger I Cevira, særlig nå som vi snart nærmer oss avklaring i Kina, både på Q presentasjoner og andre fora. Det er vel ikke mange utenfor de som leser på tekinvestor som vet hva som skjer med Cevira og forberedelsene Aseris har gjort?

6 Likes

Dere som snakker om blockbuster, dere vet at ca ingen medisiner blir det sant?

1 Like

Send det til IR hos Asieris, de er nok ikke klar over hva begrepet meningsbærer.

/s

:man_shrugging:

1 Like

IR hos Asieris kan vel se like mye i sin krystallkule som andre biotech IR, nemlig fuck all.

0 vekt legger jeg i det ordet på dette tidspunkt.

1 Like

Kjekt at det er den del kinesere og at staten har lyst på flere unger om ikke annet.