Er vel bare en ting Ă„ si etter den triste utviklingen i denne aksjen, Cevira godkjennelsen kan ikke komme fort nok.
Snart er det desember, enda en mÄned gÄtt. Ingen som utÄlmodighet og nerver for Ä bli ristet ut av en aksje.
Det virker som om shorterne, via algohandel forsÞker Ä utnytte utÄlmodigheten blant kortsiktige investorer til Ä dumpe aksjekursen nedover.
âShow me the moneyâ - er det logisk?
Ikke sÄ vidt jeg kan forstÄ. DnB mener aksjen er verd 84 kr - uten Cevira.
Det bĂžr dermed vĂŠre lite fallhĂžyde i aksjen, som kan kjĂžpes med 60% rabatt i forhold til det.
Pho har 300 mill. i cashbeholdning, og har en positiv cashflow pÄ drift. O g det er faktisk en nyhet som det ser ut til at aksjemarkedet ikke har forstÄtt. Driften gÄr nÄ bedre enn fÞr. Det skyldes salget og bruken av det gode Saphira HD-scopet, som gir svÊrt gode diagnostiske resultater.
Asieris fase 3 godkjennelse for Hexvix er dessuten en strÄlende nyhet, som etter hvert vil gi Pho gode inntekter.
Pho er ikke pÄ noen mÄte i samme situasjon som biotechselskaper som lÞpende trenger ny kapital.
Men det kan det virke som om markedet har glemt?
à akkumulere pÄ dagens kursnivÄ bÞr vÊre relevant. SÄ har man en mulig lottogevinst om Cevira i tillegg gÄr inn.
Kan det nu ogsĂ„ passe â PHO har ikke vĂŠret Shortet over 0,5% siden 10. maj 2023.
SÄ det kan ikke vÊre store Short der presser kursen ned ---- snarere utÄlmodighed, og folk der bliver hÊldt ned af BrÊdderne !!!
Og ikke mindst som SavePig skriver â Show me the money
Dansken
Merlin, men er den positive cash flowen nok til Ä forsvare en mcap pÄ 1.3 mrd og sÊrlig hvis man ser pÄ utvikling i inntjening de siste par Ärene?
NÄr man i tillegg kanskje mÄ vente til 2026 med at royalties skal begynne Ä flyte inn til selskapet sÄ ser d jo ut for at noen mener selskapet ikke er verdt de 1.3 mrd nÄ.
1 Ă„r frem i tid er ikke spesielt lenge i biotech sammenheng, og at det fra da av sannsynligvis vil komme inn betydelige royalties, det er det vanskelig Ă„ ta inn over seg at investorene klarer Ă„ undervurdere.
Ja, utviklingen er nÄ positiv, og det har den vÊrt lenge. Se grafen fra Savepig nedenfor. 300 mill i cash hjelper ogsÄ.
Er det ikke sannsynlig at kjernevirksomheten innen rimelig tid vil fÄ seg et lÞft?
Kopierer et innlegg fra @myk: âMed nedklassifisering kommer det mulig minst 12 nye scope leverandĂžrer som vil sĂžke om Ă„ bli godkjente for BLC. Da er hele fixed scope markedet Ă„pent for BLC, hvor mye stĂžrre dette total markedet er i forhold til bare KS scope men minst 100% stĂžrre.
NĂ„r flex scopene er godkjente Ă„pner surveillance markedet seg og det er minst 3 ganger sĂ„ stort.â
Med den logikken sĂ„ skulle ikke noen biotekselskap ha noen som helst verdi fĂžr det faktisk var noe hĂ„ndfast Ă„ vise til. FullfĂžrte studier, inntekter, avtaler osvâŠ
Alle bÞrsnoterte selskap har en viss PE for sin kurs. Med tanke pÄ den potensielle stÞrrelsen pÄ det Kinesiske marked, bÞr Photocure normalt kunne forsvare en relativt hÞy PE.
Og det er her det kan snu fort. Er kun ca 24 mil aksjer i Photocure totalt.
Jeg er overlykkelig at jeg for kort tid siden solgte alt i PHO, og kjĂžpte ThorM, Bergenbio, PCI og UltiâŠ
Da touchet vi 50. Umiddelbart mÄtte det brannslukking til.
Flere burde antagelig gjĂžre som deg.
Den til tider ekstremt lave omsetningen i PHO har nok fÞrt til at mange skuffede, misfornÞyde og desillusjonerte aksjonÊrer i praksis har blitt innelÄste, hvorav noen av dem nÄ skvetter ut smÄposter pÄ 49+, Det er Ä hÄpe at en Þkt omsetning vil bidra til at de innelÄste kommer seg greit ut, og finner bedre alternativer framfor Ä seigpines i en aksje de ikke lenger har tro pÄ.
Og det kan man godt forstÄ. Ser man bakover pÄ verdiutviklingen, er det jo rÞde tall hele veien.
Vi fÄr hÄpe de skuffede benytter seg av en hÞyere omsetning, og at vi fÄr en forfriskende fornyelse av en relativt sliten og tidvis grinete aksjonÊrmasse.
NÄ er vi jo ogsÄ inne i tiden med mer skattemotiverte handler - kanskje det som skal til for Ä forlate gammel og forfalt kjÊrlighet�
SĂžkte du da selskaper med mer substans?
Yeppâ:grinning:
Positivt at aksjen holdt skansen i dag. Kanskje det verste er over?
For Ă„ vĂŠre litt seriĂžs - det er for meg vanskelig Ă„ forstĂ„ hvor lite/ingen innvirkning positive resultater/nyheter har pĂ„ kursen i PHO, og hvordan vi gang etter gang fĂ„r disse âkamikazeâ salgene, der kursen presses tilbake. NĂ„ er kursen igjen pĂ„ 40 tallet, hvilket den ogsĂ„ var fĂžr resultatene fra fase 3 (Cevira og Hexvix) og nylig godkjenning av Hexvix. Vi leser den ene gladsaken etter den andre om avtalene Aseris inngĂ„r med selskaper ift kommersialiseringen/salg, ansettelser av nye ledere og kursen til Aseris har steget med ca 80 % den siste tiden (ja, Aseris falt en del fĂžr det (mer enn PHO) - men PHO fallerâŠPĂ„ den andre siden, det skrives knapt noe om Cevira og utviklingen som har vĂŠrt i norsk presse - og det er heller ikke veldig mye âgledeâ/engasjement pĂ„ Q presentasjonene om potensialet til Cevira hellerâŠEr det noen andre enn de som leser Tekinvestor som har fĂ„tt dette med seg? Jeg har sagt det mange ganger - hva er poenget med Ă„ ta risikoen ved Ă„ vĂŠre investert tidlig i biotek nĂ„r gode forskningsresultatene ikke gir noe utslag? Blir mye gjentagelse - for meg er det helt ufattelig at kursen i PHO er pĂ„ 40 tallet nĂ„, lavere enn fĂžr Cevira avtalen ble inngĂ„tt i 2019 (ja, det har skjedd en del med Cysview mv som ogsĂ„ har en effekt - but still)âŠ
KjÞpte pÄ gjsn 49,3 i dag. Akkumulering nÄ tror jeg vil lÞnne seg.