Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Jeg skjønner ikke en pøkk av det her.
Er d noe vi ikke skjønner som veldig mange andre ser? Hadde vært veldig artig å se artikkel i en eller annen avis om PHO og potensialet, men da hadde vi vel sett 55 tallet i noen sekunder før robotene begynner jobben sin igjen.
Nei jeg tror dette er et spill fra noen aktører som har i oppgave og seigpine/presse ut så mange små aktører som mulig.
Jeg har bare kjøpt mer og selv om jeg er irritert og egentlig bare har lyst å selge alt så vil jeg kjøpe litt hver mnd av robotene. Så får vi se da hvem som får rett til slutt

1 Like

Er 27 120 820 aksjer PHO og flere skal det bli når opsjonene løses inn.

Synd ikke PHO er smarte nok til å kjøpe tilbake nok med aksjer til å dekke antall utestående opsjoner.

Tror folk gjør en kjempefeil. De ser bakover på kursfluktuasjonene, i stedet for å tenke fremover. Det er en kardinalfeil innen aksjebedømmelse.

I en periode der det hopper litt opp og ned kan man tjene kortsiktig på å gå inn og ut. Men risikoen for å sitte utenfor den dagen aksjen går er da høy.

Muligheten for Ceviragodkjennelse kan komme innen utløp av november. Jeg har tenkt å sitte fremover og håper det kommer godkjennelse ila 14 dagers tid. Det er da gått ca 130 arbeidsdager fra begynnelsen av mai da søknad ble sendt inn og innefor rammen av priority review/Accelerated Drug Approval.

3 Likes

Når meglerhusene ikke inkluderer Cevira, hvorfor skal investorer gidde å bry seg om aksjen?

Hexvix/cysview forsvarer nok en kurs godt over 50, men den businessen har ikke vært særlig sexy siste 20 år.

De som har mange aksjer leker seg og får litt ekstra avkastning og aksjer ved å styre kursen… Tenk Cevira-godkjennelse og når meglerhusene begynner å inkludere det i kursmålene…

Meglerhusene gjør nok dette for å ikke se dum ut. De følger kursen og vil ikke avvike for mye. Kursmålene kommer til å få bein å gå på i det Cevira godkjennes.

Og hvis, mot formodning, Cevira ikke får godkjennelse på første forsøk, så kan de slå seg på brystet med at de ikke hadde det med i kursmålet

5 Likes

Tror det er historikken til PHO som er problemet. De tyngre investorer vil nå se penger på bordet, samtidig som den typiske spekulant oppfatter selskapet som kjedelig.
Men mye tyder på bedre tider innen rimelig tid!

2 Likes

Viktig å minne om at selv om man ikke oppnår accelerated, så reduserer likevel ikke det sannsynligheten for å få godkjenning innen normal tid!

1 Like

Ny analyse ute fra Norne, fortsatt kursmål kr 85.

Verdi på Cevira (Kina + US + EU): 17kr.

document.pdf (594,1 KB)

4 Likes

:+1:

Near breakeven point
Photocure reported better than estimated 3Q P&L figures on
November 13th
. Despite a slight positive deviation in the top line, the
EBITDA beat was significant, and the cash position remains strong.
Positive developments continue to emerge, indicating that the
company is on the right track and reinforcing our positive outlook on
the stock. We maintain our BUY recommendation at NOK 85/sh.

1 Like

Er de 85 inkludert i de 17 for Cevira?

Ikke verdt papiret d er skrevet på en gang. I alle fall ikke nå, men vi får se.
Er d noen som virkelig tror på godkjenning før jul. Ser Merlin skriver ila november. Det er kanskje litt i optimistiske laget.
Slik som Asieris melder om dagen så kan man jo få inntrykk av at d kommer snart. Eller er det fordi de ønsker å sende små stikk inn til godkjennelsesprosessen i Kina og at d kanskje hjelper på fortgang.
Har d ikke noe innvirkning så kan vi bel egentlig ikke forvente noe før midt ute i 2025

1 Like

Siste q-rapporter viser at selskapet er på rett kurs.
Krysser fingre for at vi unngår flere «snubletråder». Ser ingen grunn til å stresse med dagens kursnivå - de får bare holde på, men substans-verdien i selskapet er økende.

Og så alle de herlige triggerne som står i kø - 2025 ligger an til å bli helt ellevilt !

2 Likes

Tror på godkjenning før årsskiftet da de ønsker å ha noe å slå i bordet med da EMA søknad skal bli sendt i q4. Selvsagt veldig optimistisk men Asieris har levert over forventningene mine så langt.

2 Likes

Jeg har øynene på juni-juli neste år tbh. Tror alt snakk om noe aksellerert løp blir en veldig distraksjon.

Men man jo være posisjonert, for den nyheten der kommer til å komme plutselig.

4 Likes

Tør ikke utelukke det, men tror nok man skal passere nyttår. Om man tar påskeferie uten at godkjenning foreligger blir jeg derimot overrasket. Det er i alle tilfelle ikke lenge til i dette gamet.

1 Like

Har hatt noen runder med Chatgpt angående dette, og det jeg kommer frem til et at det er sjeldent at et godkjenningsforløp tar under 6 måneder, de fleste ligger på 6 måneder og oppover. Ifølge Asieris så er den “progressing smoothly”, dette sier meg at de har en viss innsikt i hva som foregår. Som andre nevner her så ville det vært hensiktsmessig å ha en godkjenning å vise til når de skal sende inn søknad til Europa. Dette pluss de andre signalene fra Asieris forteller meg at det er helt uaktuelt å være posisjonert for noe annet enn at en godkjenning er rett rundt hjørnet.

3 Likes

Uansett var q3 overraskende fin, så er og et potensiale for en bedring av bunnlinjen uten cevira de neste kvartalsrapportene.

3 Likes

Er vel noen avhoppere som skal hoppe på de andre biotektogene som tynger kursen. Så kommer de for sent inn der og taper penger igjen, så skal de løpe etter pho toget når cevira godkjenningen kommer. Det er de tålmodige som tjener penger.

Det tror jeg du har helt rett i

Med det mener du antakeligvis + 5 år, alt annet er ikke å være tålmodig?

2 Likes

Hvis du sier det… :wink:

Men en smule tankevekkende er det jo å se at kursen i dag er lavere enn da Norge stengte ned 20 mars 2020, og hele verden holdt pusten av smittefrykt.

Ut fra nyhetsstrømmen burde vi vært et helt annet sted, Og en viss beroligelse i nedgangen er det hvor metodisk det jobbes for å få kursen ned, som ved å legge ut småposter under siste omsatt, samt å kvele ethvert tilløp til oppgang.
Siden det ikke er noe særlig shortposisjoner her, kan man jo spekulere i motivet for å senke verdien av selskapet.

Sagt på en annen måte, vil PHO være notert på OSE i 2026?

2 Likes