Er 27 120 820 aksjer PHO og flere skal det bli nÄr opsjonene lÞses inn.
Synd ikke PHO er smarte nok til Ä kjÞpe tilbake nok med aksjer til Ä dekke antall utestÄende opsjoner.
Er 27 120 820 aksjer PHO og flere skal det bli nÄr opsjonene lÞses inn.
Synd ikke PHO er smarte nok til Ä kjÞpe tilbake nok med aksjer til Ä dekke antall utestÄende opsjoner.
Tror folk gjÞr en kjempefeil. De ser bakover pÄ kursfluktuasjonene, i stedet for Ä tenke fremover. Det er en kardinalfeil innen aksjebedÞmmelse.
I en periode der det hopper litt opp og ned kan man tjene kortsiktig pÄ Ä gÄ inn og ut. Men risikoen for Ä sitte utenfor den dagen aksjen gÄr er da hÞy.
Muligheten for Ceviragodkjennelse kan komme innen utlÞp av november. Jeg har tenkt Ä sitte fremover og hÄper det kommer godkjennelse ila 14 dagers tid. Det er da gÄtt ca 130 arbeidsdager fra begynnelsen av mai da sÞknad ble sendt inn og innefor rammen av priority review/Accelerated Drug Approval.
NÄr meglerhusene ikke inkluderer Cevira, hvorfor skal investorer gidde Ä bry seg om aksjen?
Hexvix/cysview forsvarer nok en kurs godt over 50, men den businessen har ikke vÊrt sÊrlig sexy siste 20 Är.
De som har mange aksjer leker seg og fĂ„r litt ekstra avkastning og aksjer ved Ă„ styre kursen⊠Tenk Cevira-godkjennelse og nĂ„r meglerhusene begynner Ă„ inkludere det i kursmĂ„leneâŠ
Meglerhusene gjÞr nok dette for Ä ikke se dum ut. De fÞlger kursen og vil ikke avvike for mye. KursmÄlene kommer til Ä fÄ bein Ä gÄ pÄ i det Cevira godkjennes.
Og hvis, mot formodning, Cevira ikke fÄr godkjennelse pÄ fÞrste forsÞk, sÄ kan de slÄ seg pÄ brystet med at de ikke hadde det med i kursmÄlet
Tror det er historikken til PHO som er problemet. De tyngre investorer vil nÄ se penger pÄ bordet, samtidig som den typiske spekulant oppfatter selskapet som kjedelig.
Men mye tyder pÄ bedre tider innen rimelig tid!
Viktig Ä minne om at selv om man ikke oppnÄr accelerated, sÄ reduserer likevel ikke det sannsynligheten for Ä fÄ godkjenning innen normal tid!
Ny analyse ute fra Norne, fortsatt kursmÄl kr 85.
Verdi pÄ Cevira (Kina + US + EU): 17kr.
document.pdf (594,1 KB)
Near breakeven point
Photocure reported better than estimated 3Q P&L figures on
November 13th
. Despite a slight positive deviation in the top line, the
EBITDA beat was significant, and the cash position remains strong.
Positive developments continue to emerge, indicating that the
company is on the right track and reinforcing our positive outlook on
the stock. We maintain our BUY recommendation at NOK 85/sh.
Er de 85 inkludert i de 17 for Cevira?
Ikke verdt papiret d er skrevet pÄ en gang. I alle fall ikke nÄ, men vi fÄr se.
Er d noen som virkelig tror pÄ godkjenning fÞr jul. Ser Merlin skriver ila november. Det er kanskje litt i optimistiske laget.
Slik som Asieris melder om dagen sÄ kan man jo fÄ inntrykk av at d kommer snart. Eller er det fordi de Þnsker Ä sende smÄ stikk inn til godkjennelsesprosessen i Kina og at d kanskje hjelper pÄ fortgang.
Har d ikke noe innvirkning sÄ kan vi bel egentlig ikke forvente noe fÞr midt ute i 2025
Siste q-rapporter viser at selskapet er pÄ rett kurs.
Krysser fingre for at vi unngÄr flere «snubletrÄder». Ser ingen grunn til Ä stresse med dagens kursnivÄ - de fÄr bare holde pÄ, men substans-verdien i selskapet er Þkende.
Og sÄ alle de herlige triggerne som stÄr i kÞ - 2025 ligger an til Ä bli helt ellevilt !
Tror pÄ godkjenning fÞr Ärsskiftet da de Þnsker Ä ha noe Ä slÄ i bordet med da EMA sÞknad skal bli sendt i q4. Selvsagt veldig optimistisk men Asieris har levert over forventningene mine sÄ langt.
Jeg har Þynene pÄ juni-juli neste Är tbh. Tror alt snakk om noe aksellerert lÞp blir en veldig distraksjon.
Men man jo vĂŠre posisjonert, for den nyheten der kommer til Ă„ komme plutselig.
TÞr ikke utelukke det, men tror nok man skal passere nyttÄr. Om man tar pÄskeferie uten at godkjenning foreligger blir jeg derimot overrasket. Det er i alle tilfelle ikke lenge til i dette gamet.
Har hatt noen runder med Chatgpt angĂ„ende dette, og det jeg kommer frem til et at det er sjeldent at et godkjenningsforlĂžp tar under 6 mĂ„neder, de fleste ligger pĂ„ 6 mĂ„neder og oppover. IfĂžlge Asieris sĂ„ er den âprogressing smoothlyâ, dette sier meg at de har en viss innsikt i hva som foregĂ„r. Som andre nevner her sĂ„ ville det vĂŠrt hensiktsmessig Ă„ ha en godkjenning Ă„ vise til nĂ„r de skal sende inn sĂžknad til Europa. Dette pluss de andre signalene fra Asieris forteller meg at det er helt uaktuelt Ă„ vĂŠre posisjonert for noe annet enn at en godkjenning er rett rundt hjĂžrnet.
Uansett var q3 overraskende fin, sÄ er og et potensiale for en bedring av bunnlinjen uten cevira de neste kvartalsrapportene.
Er vel noen avhoppere som skal hoppe pÄ de andre biotektogene som tynger kursen. SÄ kommer de for sent inn der og taper penger igjen, sÄ skal de lÞpe etter pho toget nÄr cevira godkjenningen kommer. Det er de tÄlmodige som tjener penger.
Det tror jeg du har helt rett i
Hvis du sier detâŠ
Men en smule tankevekkende er det jo Ă„ se at kursen i dag er lavere enn da Norge stengte ned 20 mars 2020, og hele verden holdt pusten av smittefrykt.
Ut fra nyhetsstrÞmmen burde vi vÊrt et helt annet sted, Og en viss beroligelse i nedgangen er det hvor metodisk det jobbes for Ä fÄ kursen ned, som ved Ä legge ut smÄposter under siste omsatt, samt Ä kvele ethvert tillÞp til oppgang.
Siden det ikke er noe sĂŠrlig shortposisjoner her, kan man jo spekulere i motivet for Ă„ senke verdien av selskapet.
Sagt pÄ en annen mÄte, vil PHO vÊre notert pÄ OSE i 2026?
Tipper man ser et oppslag i SSR i dag eller mandag.