Tipper man ser et oppslag i SSR i dag eller mandag.
2 dager siden posten pÄ 214k aksjer gikk. Noen som var sett hvor de havnet?
Kommer frem pÄ kvelden/nattens lister (T+2) - ser ut som de gikk rett ut i shortsalg etter Ä ha havnet pÄ depot.
dette mÄ du forklare
du mener det var ingen kjÞper av de aksjene men lÄnt ut til shortsalg.?
Ja, det kan se slik ut. Men det vil listene gi fasit pÄ.
De mÄ ha brukt opp de 214 000 aksjene pÄ Ä shorte den ned her fra onsdag, torsdag og i dag eller kan ikke vÊre mye igjen. MÄ de snart begynne Ä dekke?
Dersom det nÄ en gang er shortsalg, sÄ har de nok ikke all verden igjen nei. NÄr de dekker (eller ikke) vet da fÄglarna. Alt jeg vet er at jeg aldri ville satt den shorten. Er fort et kvantefond a la Voleon som har shortet PHO med lite hell tidligere.
HĂ„per noen bryr seg nok til Ă„ gi chartet en pen hale inn i helgen.
Summen av volum som har gÄtt siden handlen pÄ 214k aksjer ble utfÞrt, er ikke sÄ stor. Hvis d eisse 214k er aksjer som er lÄnt ut til short, og som deretter skal selges i markedet, sÄ har de mye mer Ä gÄ pÄ.
De short aksjene som eventuelt er lÄnt ut til en mÄ vel vises i investorlistene?
Aksjer lÄnt ut til short dukker ikke opp som omsatt volum fÞr dem faktisk er solgt i markedet.
Hadde passet godt for de shorterne om det kom en god melding nÄ, det er mange muligheter for det.
Og jeg har heller ikke sagt noe annet.
Jeg har bare svart myk som spekulerer i at alle de potensielt(vi bare antar) utlÄnte aksjene som skiftet hender pÄ onsdag har blitt solgt allerede. Det virker urealistisk at ~100% av omsatt volum siden onsdag fÞr lunsj er shortsalg.
Vel de selger mye aksjer, jeg mÄ spÞrre er det noen pÄ forumet som har solgt? Jeg har ikke solgt.
Da misstolket jeg deg. Beklager det.
Men det er her jeg ikke helt fÞlger dere nÄ.
Jeg har bare svart myk som spekulerer i at alle de potensielt(vi bare antar) utlÄnte aksjene som skiftet hender pÄ onsdag har blitt solgt allerede.
-
Hva fÄr dere til Ä anta at det er utlÄnte aksjer?
-
Hvor fÄr dere volumet ifra pÄ mengden (potensielt) utlÄnte aksjer?
Disse 214k aksjene dukker kun opp i min oversikt hvis jeg ser pÄ daglig volum. Bryter jeg ned pÄ lavere timeframe forsvinner dem. Som da tilsier at dem ikke gikk over normal bÞrs. Men dem er allerede omsatt i markedet.
Antar det kun fordi «angrepet» skjedde rett etter ordren ble registrert som off-books handel. Volumet er den kunstig store salgssiden som brĂžt den ned- og tĂžmmer seg as we speak. Det er og blir spekulasjon inntil man ser av listene hvem som mottok de 214k og om de deretter ble begynt solgt i markedet. Vanskelig Ă„ forstĂ„ det vi har sett de siste dagene om ikke det er utlĂ„n fra fond â setting av short.
Meanwhile er TRMED omsatt for 100+ mnok intradag
NÄ er det altsÄ greit Ä vÊre sÄpass ydmyk at det mÄ sies at det er helt mulig at vi tar helt feil her, og at det er et eller annet som ligger bak som vi ikke ser. For all del.
Men det er en ganske sÄ overraskende utvikling nÄr man ser den relative forskjellen mellom photocure og asieris.
Ja, man vet aldri. Dog rimer det svÊrt dÄrlig nÄr man ser pÄ nyhetsflow, Q-rapport og kursutviklingen til partner. Det er mose i ugla, rett og slett.
OK, da er jeg litt mer med her.
Men en blokk pÄ 214k aksjer som blir lÄnt ut til short vil ikke dukke opp som omsatt volum, da det ikke er utfÞrt en transaksjon enda.
Det er her jeg faller av i diskusjonen
Disse vil fÞrst dukke opp nÄr de faktisk selges i markedet.
Hvis jeg hadde lÄnt 100 000 aksjer i firma X, for ha det tilgjengelig for Ä shorte, sÄ ville ikke dette dukket opp som omsatt volum fÞr jeg faktisk begynte Ä selge dem.
Her er Asieris med Photocure sammenlignet som en rĂžd strek. Det skal sies at de har aldri korrellert veldig med hverandre, bĂžrsklimaet i Kina har jo vĂŠrt veldig spesielt.
Det ville blitt registrert / synlig i listene som om du kjÞpte 100.000 aksjer. Dog stusset jeg ogsÄ over at de 214k ble oppgitt som omsatt volum off-books og ikke bare som et utlÄn/mottak i VPS. Vet ikke om et utlÄn kan skje pÄ den mÄten (omsatt off-books).
Uansett, om det ikke er salg av disse 214k som tynger aksjen siden onsdag, sÄ forstÄr jeg nada.