Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Var ingen forandring på de topp 20 ligger på 56,36%, vi får følge med, PHO har komt inn på listen som nr. 19.
PHOTOCURE ASA 229 521,00 1,50 0,85
er ikke helt ferdige med kjøpene enda, har ikke kjøpt noe de siste dagene.

Hva mener du med tatt los på Briarwood

Briarwood som største aksjonær og med førstehåndsinnsikt i butikken har økt med mer enn 1,5 % på kort tid. Det er ofte noe andre aksjonærer tar «los» på (les: øker selv).

Jeg har kjøpt for meg ganske aggressivt i dag så det er det jeg har gjort. Ser at det er omsatt over 16000 aksjer etter børs, er det positivt eller negativt.

Lov å håpe det kan ha vært siste rest av hva enn det er som “måtte” ut. Umulig å si.

Briarwood er representert i nominasjonskomiteen i Photocure ved Robert Blatt, men nominasjonskomiteen er vanligvis ikke involvert i selskapets daglige drift eller detaljer og dermed ikke i en innsideposisjon.

Førstehånds-innsikt i butikken er nok derfor en overdrivelse.

Blir litt semantikk, men de har gjort omfattende due diligence før investering og antakelig som grunnlag for ytterligere økning. Men så klart riktig som du sier, de besitter ikke innsideinformasjon. Tenker at en økning fra deres kant må tale for at de ser positivt på ting også på kortere sikt.

1 Like

Enig, håper det går mot oppkjøp fortest mulig. Har kastet bort alt for mye tid og penger på dette tullet. Skal bli deilig å gå tilbake til det jeg holdt på med før jeg rotet meg bort i PHO. Altså kun investeringer i fonder og solide selskaper.

Veldig enig i dette. Glemmer aldri hvordan topp 20 bare akkumulerte og akkumulerte i link Mobility i ukene før den ble tatt av børs. Pavlovs bjelle

1 Like

Veldig kjedelig dette her. :sleeping:

Disiplinert både kjøp og salg.

Så lenge disse ble omsatt på kurs 55,8, så bør det vel vurderes som positivt? Kan være noen som var avventende hele børsdagen for å være sikre på at støtten på 55,3 holdt, og som nå handlet i troen på at bunnen var satt?

Noen tanker om hva som er risk, og hva som er reward? Alle venter på denne Cevira godkjennelsen, men lite snakk om mulige utfall. Er det noe sjangs for at den faktisk ikke går gjennom, eller er det bankers? Dersom den er bankers, så er vel en oppside allerede priset inn?

Nei selvsagt kan det tryne helt! Det er bare mye mindre sannsynlig når fase 3 studier har oppnådd endepunktene sine, og vi kjenner ikke til noe som tiilsier at ikke studiene er av god kvalitet.

Det som er er en større risiko for, som alltid er der, er regulatoriske snublestener som kan gjøre at tidsforløpet blir ytterligere forlenget. Det ville være svært negativt, spesielt i det kortsiktige. Plutselig ser vi på en godkjenning høsten 2026 istedet for sommeren 2025. Sånt kan man finne mange eksempler på.

Ingen som er long i aksjen nå mener at alt er priset inn, så vi blir ikke de rette å spørre om det. Og menigheten er vel sikkert veldig uenig om hvor stor oppsiden er de nærmeste årene.

Avtalen med Asieris angående Cevira ble meldt 1. juli 2019.

Prisen per aksje i dag ligger 3,55% høyere en den gang.

Siden da har antall skop i USA gått fra 211 stk (Q3 2019) til 412 stk (Q3 2024).
Revenue har gått fra 60,8 mil til 120,2 mil, Q3 2019 vs Q3 2024.
Nytt HD scop er innført i USA.
Hexvix er godkjent i Kina.
Nytt Flex skop er under utvikling i samarbeid med Wolf.
Petition for nedklassifisering er blitt levert i USA og bør nærme seg en løsning.
Olympus har rullet ut nytt HD bluelight kompatibelt skop.
Cevira ligger til behandling hos Kinesiske myndigheter for godkjenning.

Er alt dette priset inn når man vet vi kun er 3,55% høyere en når avtalen med Asieris ble meldt?

16 Likes

Eller så var aksjen overpriset i 2019… :slight_smile:

Hvis man skal tro aksjonærene her, ligger det an til et ekstremt salgspress den dagen Cevira er klar for markedsføring i Kina.
Men listen til Rosk82 gir forventninger om at PHO selv kan stå foran det store gjennombruddet.
Om da ikke selskapet blir forsøkt kjøpt opp etter Cevira-godkjennelsen.

Men denne reisen har vært en særdeles seig materie.

Det blir spennende å se.

Verdien på Cevira tror jeg ikke vil bli synlig umiddelbart i kursen. Man vil nok få en oppgang. Men det er såpass mange trøtte aksjonærer her at en del vil nok lempe ut det dem har og si takk for seg. Iallefall hvis man tar det som skrives og ytres her som en liten “temp” måling.

1 Like

Hvor ofte er ikke markeder, sektorer og selskap i euforisk og depressiv stemning i ulike perioder? Dette skifter ofte raskt og når en minst venter det.

Nå har flere her forklart potensialet.

Når det gjelder hva som er priset inn, så er det et faktum at hele denne sektoren ligger med brukket rygg. Dette etter enormt mange skuffelser. Det fører til at de fleste investorer skygger denne banen, og priser svært lite av potensialet inn på forhånd. Man vil se potensialet realisert før man kjøper. Det er dette forhold vi som tror på mulighetene for PHO nå kan benytte oss av.

1 Like

Asieris fortsetter å levere.

4 Likes