Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Da har PHO handlet inn sine 300.000 aksjer og fullført tilbakekjøpsprogrammet. Litt overrasket over at snittet ble så pass høyt - litt over 60. Men uansett snakker vi om aksjekjøp til innbruddspriser.

Føler det viktigste er at tilbakekjøpene ble fullført raskt og effektivt, når de først hadde bestemt seg for det.
Hadde de tatt det over langen hadde det bare blitt unødig bakgrunnsstøy.

Det er ikke bare Briarwood som har vist vei med å øke sin beholdning med flere hundretusen aksjer men og selskapet selv nå med 300 000 aksjer og styremedlem Ghizlane Tagmouti. Jeg nekter å tro at dette var rent tilfeldigheter uten en plan, og planen var slik som jeg tolker det å signalisere til markedet at de vil ha kursen opp. Nå når selskapet sitt tilbakekjøp er ferdig er jeg spent på å se hvordan markedet reagerer og det vil forbause med om ikke planen inkluderer videre kjøp av enten Briarwood eller andre som er assosiert med Briarwood eller selskapet. De har gitt beskjed om at kursen skal opp.
De brukte bare 18 mill av de 30mill som var planlagt å bruke i tilbakekjøpet av aksjer. Er en mulighet at de fortsetter å kjøpe.
Utrolig hvis ikke andre store aksjonærer også ser muligheten her og signalene som er gitt.

Første lyse baren på macd begynner å tegne seg

2 Likes

Har noe ekstra tørt krutt klart i tilfelle det blir meldt positive resultater fra PHO nå i tiden som kommer.
Ser en på historikken så blir denne rare aksjen møtt med nedsalg på gode resultater som en hovedregel nesten hvær gang .
Så , dersom dette skjer denne gangen også med kjempe-positive meldinger så bør en virkelig vurdere KJØP , mener nå jeg da.

Får se på det som en skjelden mulighet til å få kjøpt billige aksjer.

lykke til

2 Likes

“Vi følger med situasjon”.

Ja ja da var vi på vei mot 50÷ IGJEN

Når den faller under SMA200 er det forventet at det kommer en god reaksjon nedover ja. Beste taktikk for å møte dette er som alltid å selge billig og kjøpe dyrt

1 Like

Lurer på om jeg skal selge alt jeg og kjøpe ULTI. Er vel større sjans for at den havner på 100 igjen enn at PHO passerer 80 ila året :rofl::rofl::rofl:

Til nå har det jo vært en velfungerende taktikk å selge dyrt og kjøpe billig.

IMG_2861

Det kostelige med teknisk strekgymnastikk i denne er at volumet omsatt på vei opp betyr aldeles ingenting når det skal bøsses ned.

1 Like

Nei bevares. Tror dog den vanskelig kan bøsses ned slik gjennom MA200/50. Ørten topper og bunner rundt 54-55. Men aldri si aldri i denne.

Det ordner seg nok 19. feb når Schneider legger frem enda et fantastisk kvartalsresultat :joy:

1 Like

Slik d ser ut nå så kommer vi under der ila dagen

Selskapet burde kjøpt de 300k på 55 i stedet for 60+ :clown_face:

Det er siden starten av desember omsatt over 2,1 millioner aksjer på høyere kurser. Og 10.000 aksjer knekker den ned.

Kun i PHO.

1 Mai 2021 var kursen 146.60 :grimacing:

Asieris har snart brukt 6 år på Cevira løpet. Hvor mange år før vi langsiktige kommer opp i break even? :hourglass_flowing_sand::sleeping::hourglass_flowing_sand::sleeping::hourglass_flowing_sand::sleeping:

Biotek aksjer :nauseated_face::face_vomiting:

For 10 år siden var aksjekursen 36.

1 Like

image

Ryker igjennom MA200 men har vært relativt lavt volum de siste dagene

2 Likes

Når det blir så klinisk og umotivert på nada volum som dette lurer man nesten på om det er tvangssalg eller tilsvarende.