Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Jeg vet at noen tenker at klaging ikke er verken produktivt eller berettiget, men å være aksjonær her er jo rett og slett tragikomisk. Skjønner godt at folk har behov for å få det ut, jeg lurer veldig på hva som egentlig skjer i kulissene her. Det mest sannsynlige er sikkert en eller annen kjedelig forklaring, men man kan jo bli konspiratorisk av å eie aksjer i Photocure.

Når det gjelder tilbakekjøp kunne jeg tenkt meg at de fordelte det over mer tid, hadde vært fint om de brukte tilbakekjøpene som strategisk algo-krigføring i retning oppover :sweat_smile:

6 Likes

Yahong Pharmaceutical: Det forventes å tape 366 millioner yuan til 437 millioner yuan i 2024
2025-01-17 20:05
Forfatter: Shen Nan

Kilde: China Securities Journal, Kinas verdipapirnettverk

China Securities Intelligent Financial News Yahong Pharmaceutical (688176) avslørte sin årlige resultatprognose for 2024 om kvelden 17. Netto resultattap som kan tilskrives morselskapet var 366 millioner yuan til 437 millioner yuan, sammenlignet med et tap på 400 millioner yuan i samme periode i fjor, og tapet av ikke-netto overskudd var 389 millioner yuan til 465 millioner yuan, sammenlignet med et tap på 432 millioner yuan i samme periode i fjor. Basert på sluttkursen 17. januar, er Yahong Pharmaceuticals nåværende pris-til-inntektsforhold (TTM) omtrent -8,82 ganger til -10,53 ganger, pris-til-bok-forholdet (LF) er omtrent 1,85 ganger, og pris-til-salg-forholdet (TTM) er omtrent 19,85 ganger.

Basert på gjennomsnittsverdien av denne avslørte resultatprognosen, er selskapets pris-til-inntektsforhold (TTM) de siste årene som følger:

Ifølge kunngjøringen er årsaken til endringen i selskapets ytelse at selskapets driftsinntekter i løpet av rapporteringsperioden hovedsakelig kom fra salgsinntektene generert av pazopanib-tabletter (handelsnavn: Dipate) og neratinibmaleattabletter (handelsnavn: Oyubi). Selskapet begynte kommersialiseringen av de to ovennevnte produktene i fjerde kvartal 2023, og kommersialiseringen av de to produktene i 2024 har vært jevnt fremskreden, og salgsvolumet har økt. Driftsinntektene i samme periode i fjor skyldtes hovedsakelig salgsinntektene fra kommersialiseringen av de to produktene fra fjerde kvartal og lisensavgiftsinntektene realisert av underlisensdataene, som var relativt lave, noe som resulterte i en stor økning i driftsinntektene fra år til år i 2024.

I løpet av rapporteringsperioden forventes selskapets FoU-utgifter å være rundt 296,8963 millioner yuan til 354,3601 millioner yuan, som er 67,6955 millioner yuan til 10,2317 millioner yuan mindre enn samme periode i fjor.

I rapporteringsperioden inkluderte selskapets engangsresultat i hovedsak investeringsinntekter fra kontantforvaltning med en del av midlene og offentlige tilskudd som inngikk i det løpende resultatet. Effekten på resultat etter skatt som kan tilskrives eierne av morselskapet gikk ned i rapporteringsperioden, hovedsakelig på grunn av nedgangen i statlige subsidier som inngår i selskapets resultat for inneværende periode sammenlignet med samme periode i fjor.

Q&A:
1.0 Styresekretær, bra! Hvorfor har det ikke vært noen fremgang i selskapets søknad om notering for blålyscystoskop så lenge??? Er det noen vesentlige hindringer, eller er det et forventet tidspunkt for at godkjenning skal markedsføres? Hva er fremdriften med oppføringen av blålyscystoskoper fra andre innenlandske selskaper? Vennligst svar, takk

1.1 Kjære investorer, hei! Selskapets kontrastmiddelprodukt APL-1706 (aminovalulinatheksylhydroklorid for perfusjon) for undersøkelse og oppfølging av blærekreft har mottatt legemiddelregistreringsbeviset godkjent og utstedt av National Medical Products Administration i november 2024. Ingen blålyscystoskop er godkjent for markedsføring i Kina, og markedsføringssøknaden av blålyscystoskopet, som er kjent for å ha en raskere innenlandsk fremgang, har blitt akseptert i andre halvdel av 2024 og er fortsatt under vurdering og godkjenning. Samtidig, i henhold til bruksscenariene og behovene til det amerikanske klinikkmarkedet, har selskapet i fellesskap utviklet den bærbare engangsblå-lys blæren myk blære APLD-2304 er fortsatt under utvikling. Takk for interessen!

Kommentar:
Mulig dette var kjent for andre. Richard Wolf’s System Blue is another blue-light-enabled cystoscope that is currently under regulatory review by the NMPA and has the potential to be the first blue-light-enabled cystoscope approved in China… The application for Richard Wolf’s blue light system, known as System Blue , was accepted by the National Medical Products Administration (NMPA) in the second half of 2024. The application for Richard Wolf’s System Blue that was accepted by the National Medical Products Administration (NMPA) in the second half of 2024 is for marketing approval

2 Likes

Dette er vel beretningen om et varslet fall når kjøpssiden tørker inn og fallet har pågått kontinuerlig under hele tilbakekjøpsprogrammet som nå er avsluttet.

Men volumet er lite, og anser dette som en relativt kortsiktig dipp.
Relativt fordi nå vil noe av fokuset rettes mot q4 og PHOs egen virksomhet - som så langt har gitt selskapet et velfortjent Godot-stempel og aksjonærene solid ventekompetanse.

Har tro på at noen av selskapets egne triggere vil utløses.
Og etter kvartalspresentasjonen vil trolig fokus igjen rettes mot Kina og Cevira.
Så for meg er ikke dette tiden for å trade. Men det er åpenbart noen kroner å hanke inn for den heldige Fallet fra 64 til 54 gikk overraskende fort. Det er ikke gitt at det er over.

3 Likes

I mangel av fundamentale forklaringer, og en nokså tydelig teknisk forklaring, så er vel det siste mest sannsynlig. Den befinner seg i et område der den teknisk kan bevege seg raskt i begge retninger på små volumer, i samsvar med hva flere har bemerket. Men er det ikke større historisk volummotstand nedover enn oppover for øyeblikket?

Stemmer det. Ellers har det vært høyt volum rundt topper, og omvendt. Volumbalansen er positiv, noe som svekker fallets betydning og kan bety at det snur snart. I alle fall er det det teorien sier.

2 Likes

Jeg var ikke klar over at NMPA hadde akseptert søknaden fra Richard Wolf om markedsføringstillatelse av System Blue som hvis godkjent vil føre til salg av Hexvix i Kina. Hexvix er som vi alle vet godkjent og det betyr økte inntekter for PHO muligens på kort sikt. I følge styreleder i Asieris ble søknaden fra Richard Wolf sendt inn i andre halvdel av 2024 og viser til “raskere innenlands prosess”.

La ved finansielle guideingen fra Asieris som en kuriositet, men det har lite å si for PHO slik jeg ser det. Klassisk at nyttårsraketter faller noe tilbake da medieoppmerksomheten tiltrekker seg kortsiktige tradere uten noen form for innsikt i hverken biotek eller selskapets teknologi. Volumet er tilnærmet null, så det er bare å ta det helt med ro tenker nå jeg.

Fine grejer Lucrum :smiley:

Dette engangsscop der omtales – er det flexscope??
Uden at dumme mig ud, mener jeg at der et Kinesisk Flexscop som er FDA godkendt, men ikke til BlueLight.

Var ikke klar over at Asireis havde et Wolf scope til godkending i Kina.

Mye spændende på gang i 1. halvår 2025 :partying_face:

Alt for mye prat om aktiekursen om dagen :face_with_raised_eyebrow:
Til hva nytte ??

Dansken

For aksjonærer med høyst varierende tidshorisont, er vel ikke aksjekurs helt irrelevant…

APLD 2304 ( Pipeline - Asieris Pharmaceuticals) er Asieris sitt eget Scope (I samarbeid med UroViu). Men det er fortsatt i Fase 1. Det er Richard Wolf og ikke Asieris som har søkt om godkjennelse av sitt System Blue som kan bli det første godkjente blålyscystoscopet i Kina. Samme som de brukte i fase 3 på Hexvix. Richard Wolf’s System Blue kan brukes til både hvitt og blått lys. Systemet har to bildemodus, “BluePDD” og “BluePDD Color Contrast” og er fullt ut kompatibelt med hvitt lys.

3 Likes

Muligt — Men i stedet for at hyle og jamre over kursen — Så gør noget ved det, KØB KØB KØB, så skal du se :partying_face:

DK

1 Like

Nei d lurer ikke jeg på etter så mange turer opp og ned på dette nivået.
Det jeg lurer på, er om noen med viten og vilje styrer d meste av kurs utvikling her. Er d mulig?
Ja, iflg en megler jeg snakket med for noen år siden. Så lenge boka er tynn så kan dette lett la seg styre.
Ser jo at det stadig dukker opp selgere på lavere og lavere kurser. Nå har vi vært her i denne karusellen så mange ganger at jeg nesten blir svimmel.
Ikke før er d gått en post så dukker d opp en ny

Jeg tror mange vil løpe mot utgangsdøra når anledningen endelig byr seg. 🏃‍♂️
Spørsmålet er om det blir snart eller lenge til.
:hourglass_flowing_sand:

1 Like

Tviler jeg ikke på.

Hvis det kommer en stor hendelse av positiv verdi vil vi få en stor omrokkering av aksjer. Derfor tror jeg heller ikke på en vedvarende oppgang umiddelbart på triggermelding. Blir en kort og hurtig reprising med gevinssikring.

Gevinstsikring, høyt volum, volatilt osv. Så kan man få en mindre periode med konsollidering for å ta ut volatilitet. Så kan en potensiell oppgang over tid etablere seg. Hvis meldinger er positive.

2 Likes

Helt umulig å si. Det jeg leser utfra aksjonæroversikten er at de største (20) eier 56,65% av PHO. Har vært stabil % lenge.

Altså kan det snarere motsatt sies at det er svært stabil og solid eierskap.

Men at mindre aksjonærer på forum og stort sett de samme stadig messer om negative vinklinger er sikkert. At de mener at kursen ikke skal stige markant på en eventuell markeds godkjennelse er ikke verdt noe spesielt. Helt umulig å mene noe sikkert om det. Er det ikke typisk når noen er bastante at det motsatte skjer?

Ja MS har økt fra 4182826 20.nov til nå 4601826 en økning på 419 000 aksjer. PHO hat økt med 300 000 og styremedlem Ghizlane Tagmouti har økt med 25 000 aksjer. Vi har fått flyttet 744 000 aksjer fra svake hender til sterke hender. En annen stor eier J.P. Morgan S.E. økte siste dager med 30 000. I det lange løp vil dette med stor sannsynlighet ha innvirkning på aksjekursen. Siste utskrift viser at de 50 000 største aksjonærene økte med 24 000 mens mange av de små solgte seg ut.

3 Likes

JP Morgan SE :: er ikke positivt for Norske aksjer :sweat_smile:

I lavt likvide aksjer kjøper og selger div JP morgen SE kontoer, fra og til seg selv.

Å bidrar til å trekke kursen ned!

3 Likes

Det må være en annen JP.Morgan konto enn denne, fra jan.24 var de helt ute så i slutten av aug. kjøpte de seg opp til 150 000 videre i nov. til 230 000 og nå opp 30000 til 260 000.

Just saying.

JP Morgen SE har 196 forskjellige kontoer.
Å i helt forkastelig mange aksjer på Oslo Børs.

Er flere av disse ( altså de 196) involvert i kjøp og salg fra, å til seg selv.

Kontoen du referer til er BTW nr 89.-

2 Likes

Det er mulig men blant de 50 største aksjonærene er det bare 2 JP.Morgan kontoer og beggge øker ingen salg. Nr. 6 på listen har siden des. økt fra ca. 680 000 til nå 728 000.

@myk :point_up_2: