Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

De stÞrste eierne (20) Þker nÄ sin eierandel til 56,78% ved siste aksjonÊroversikt.

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

1 Like

Det er jo slik at nÄr noen selger sÄ mÄ nÞdvendigvis noen kjÞpe. Ellers blir det ingen handel.
Om topp50 var pÄ kjÞpern og var de som initsierte handelen sÄ ville kursen stige.
Men nÄr det er smÄ investorer som Þnsker seg ut, sÄ mÄ de prise seg slik at noen (motvillig) plukker opp aksjene. Da faller kursen. Og det har den nÄ gjort en stund. Dessverre.

2 Likes

MÄ jo vÊre over 20% nedgang nÄ fra siste topp :joy:

Tipper mange «hÄper» pÄ en inngang/akk pÄ 40-tallet, meg selv inkludert. Avventer til jeg ser den snur.

2 Likes

20,39% faktisk! Voksen volatilitet

Godt nede i oversolgt pÄ time.

Antydning til stokastisk crossover pÄ daily

Litt relevans for Photocure siden ekspertene uttaler i den artikkelen at siden Cervarix beskytter mot fÊrre antall HPV-virus enn Gardasil vil man fortsette Ä se et betydelig antall forstadier til kreft, aka LSIL og HSIL i Norge, og sÄ vidt jeg forstod kan fÞrste innsending fra Asieris ogsÄ dekke det europeiske markedet.

5 Likes

Hadde aldri trodd at den skulle ned dit igjen, men det ser nesten sÄnn ut. Har lagt kruttet til tÞrk.

Jepp, bare skuffelser med denne aksjen. NÄ er vi ned over 15% siden nyttÄr, helt hÄplÞst.

Jeg har for Þvrig brukt opp nok med krutt pÄ dette, det frister ikke Ä brenne av enda mer.

1 Like

Det tegnes og burkes med uforminsket dedikasjon - like deler fascinerende som provoserende at det skjer sÄ uforstyrret. Det er helt likt som tidligere, og det er helt sikkert samme kilde.

4 Likes

Denne nyttÄrsraketten har visst kineserne full kontroll med.

Fase 3 godkjent og i allersiste fase for godkjent markedsfÞring og allikevell et marked som er sÄ missfornÞyd ???
Dette at produktet er godkjent i alle fasene , ja , det er fĂžrste gangen dettr skjer for meg.

Kanskje det er slik som vi opplever det som er normalt?
Har ikke noe tilsvarende Ă„ sammenligne med,

Markedet nekter Ä prise inn bedre tall fra asset allerede i salg (BLC) og/eller noen som helst suksess for asset som venter pÄ siste godkjenning. Det er sÄ absolutt «nytt» siden 2021 da sektoren krakket generelt og alle peers i Norge gikk dukken etter tur spesielt (les: tilnÊrmet all risikokapital forsvant). Det sagt var vel ogsÄ Algeta volatil de siste Ärene inntil relativt kort tid fÞr oppkjÞpet.

Edit:

3 Likes

Synes det er ganske vilt Ă„ se sĂ„ mange smĂ„sparere kaste kortene sĂ„ nĂŠrt eventuell godkjenning av cevira. Å gĂ„ inn i biotech er en tolmodighetsprĂžve, nĂ„ glir vi snart inn i kinesisk nyttĂ„r, da vil nok ikke det skje sĂ„ mye i Kina, men er flere triggere med nedklassifisering. Har ogsĂ„ tro pĂ„ en bedret bunnlinje ved kommende kvartalsrapport. Begynner Ă„ kjĂžpe mer hvis vi nĂŠrmer oss 48 kr

4 Likes

Fikk beskjed om at Petition med en feiltagelse ble gjenÄpnet en liten stund. Den ble stengt igjen da denne feilen ble oppdaget.

Ingenting nytt angÄende selve review-prosessen.

2 Likes

Jeg har funnet en side der en kan fÞlge en kÞ for gjennomgang av nye legemidler. APL-1702 lÄ pÄ plass 32 i starten av januar og ligger nÄ pÄ plass 25, sÄ kan se ut som det gÄr relativt fort. (Akseptnummeret er en henvisning til bÞrsmeldingen i mai -24: Asieris announces NMPA acceptance of NDA for APL-1702, a non-surgical therapy for treating cervical HSIL - Asieris Pharmaceuticals)

Dette blir bra!

28 Likes

Kult; «du rykker stadig frem i kÞen, hold linjen».

Fra 32. til 25. plass pÄ 3 uker hÞres ut som 1 hver tredje dag, eller 75 dager til det er vÄr tur, mandag 7. april da?

2 Likes

I mens sÄ skal den vel ned pÄ 40 tallet da.
Jeg bare har sÄ jÊvelig vanskelig for Ä tro at det er smÄsparere som stadig senker kursen. NÄ har vi vÊrt oppe og nede her ved flere anledninger sÄ anledning for Ä selge har det vÊrt mange av.
Tror ikke det er smÄsparere som forÄrsaker denne nedgangen her, men stÞrre aktÞrer med god tilgang til boka og bÞrsen generelt.

3 Likes

Wooooov Lucrum !!! For et fund du har gjor der :partying_face:

Er det muligt du kan ligge linket ind pÄ myndighedernes hjemmeside ( kÞ siden)

SĂ„ kan vi fĂžlge med lĂžbende :grinning:

Hvis det holder det du skrive og Snolf beregning — sĂ„ er der ikke mange dage tilbage til den 7. April —— ved godt det er groft gennemsnit dage :thinking:

Tak for indspill :+1:

Dansken

1 Like

Er det da slik at sĂžknaden ikke blir behandlet fĂžr ca den 7 april? :thinking:

1 Like

Om man kan se sÞknader bak i tid pÄ den siden, sÄ kan man spore nÄr Hexvix fikk dato for gjennomgang og sammenligne med nÄr den faktisk fikk godkjenning. Det vil nok gi en noenlunde pekepinne pÄ tid det tar

1 Like