Bare glem det sitt på dine aksjer, blir interessant å se hvem tok de 61000 aksjene. Var det MS som øker igjen?
Er da i skrivende stund ikke engang omsatt 60k i dag…
Det var en avtalt omsetning som ikke alltid vises i de vanlige oversikter over omsatte aksjer.
Noen omtalte den i ordredybden, som en “skremmepost”. Det er det jo ikke hvis den var utenom børs
De ble omsatt på 52 blank før algoskrotet skrudde på kverna igjen. Av listene er det ingen selgere som utmerker seg til tross for et fall på ~15 kroner. Smått utrolig hva en burk får til.
Det er en “luring” på HO som antyder at myndighetene vil trenge minst et halvt år på å behandle søknaden om Cevira, etter at antagelig de starter i april. Er det noe hold i en slik antydning? Da kommer i tilfelle ikke en godkjenning før helt mot slutten av året.
Er det noe «luringer» på HO ikke vet noe om er det dét. Hexvix gikk raskere enn antatt, og kommunikasjonen fra Asieris tilsier at de forventer noe lignende (eller raskere) for Cevira.
The review process is progressing smoothly.
Hva enn man kan legge i det. For Hexvix guidet de tidsrom for godkjenning, det gjør det ikke for Cevira.
Men om vi forholder oss til kølisten som ble linket inn her i tråden, er det da slik at ingen behandling av søknaden starter før man er kommet som nr 1 på listen? I tilfelle er det et spørsmål om hvor lang tid myndighetene trenger for å foreta selve behandlingen av søknaden en gang etter april.
Ikke vet jeg, det står også i samme «køliste» oversikt at det er en bøtte med forhold som kan trekke i ulike retninger. Å forholde seg religiøst til den på et sett antakelser tatt ut av luften blir en for spuriøs øvelse for meg.
Når Asieris gjentar om og om igjen at «review process is progressing smoothly» så skulle man tro at det ikke kun dreide seg om å rykke fremover i en offentlig kjent kø. De har allerede etablert organisasjonsenheter og partnerskap for distribusjon, logistikk og salg, så de kaster ikke akkurat bort tiden.
Det dan Schneider sa i sist kvatal er at hexvix var ett allerede godkjent produkt i Eu og USA mens cevira er ett helt nytt produkt så en kan forvente at det vil gå lengre tid. Jeg forventer den ikke før 12 til 18 mnd etter søknaden ble innsendt, alt før vil være en stor bonus. Det gjør vel heller ikke Pho. Jeg har veldig stor tro på at det vil komme mange gode nyheter i 2q men kjenner jeg pho rett er jeg for positivt og at de nyhetene jeg venter på ikke kommer før i 3 q.
Kan hende, det som er spennende er at ingen vet sikkert. Synes Asieris har vært påtatt offensive (unødig sådan om ikke de har grunnlag for det), så tillegger det en del vekt.
Jeg hørte igjen 3 q presentasjonen i går der spørsmål ang. det nye olympus scopet, der jeg forsto på Dan at Pho ville melde når det første oppgraderte olympsus scopet på levert . Mulig at jeg ikke er rett på dette eller har misforstått de han sa.
Ja bra at de er på hugget for det er royaltyene vi skal leve på de neste årene
Så dette også ble påpekt på HO.
Tilsynelatende er 3 av 4 “majors” ferdig reviewed. Så tror ikke dette er et helt spikra køsystem.
Om dét stemmer, og hvorfor skulle det ikke det når det først er så granulert, så er jo behandlingen allerede langt på vei. Det henger mer på greip med Asieris egne uttalelser.
Ja, da blir saken en ganske annen! Kun en sak igjen før de er ferdig vurdert!
Men hva ligger i “comprehensive review”?
Kanskje de ser på alle «majors» i sammenheng når de er ferdigstilt på hver sin kant.
Jeg tipper vi rekker en ny syklus før endelig godkjenning
De 50 største øker med ca. 13 000 og de 20 største -2000. Den mest positive er Danske Bank med nye 14 000 aksjer. De har økt de siste dager med 27000, men før det solgte de seg kraftig ned med over 100 000 fra 29. des. til 9. jan. Skal vi ta det som et godt tegn.