Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Så er spm om de går for higher low nå eller lar den gå litt mer før nytt nedsalg/short

Dette traderopplegget blir stadig mer skummelt til nærmere vi nå kommer Cevira godkjenning.

Hej Norge

Faldt over denne fra EMA dagsorden 27.-30. januar
Ligger den ind da der har været lidt spekulationer om Asireis har indgivet APL1702 til EMA

Listen er en pandan til Lucrums NDA liste !!

Kan ikke lige gennemskue listen, om den er udtømmende eller ej, eller kun de produkter som er på dagsorden der er med.

Kanske nogen med medicins og gode Engelskkundskaber kan Tolke dagsordenen — 84 sider :woozy_face:

Dansken

• Asieris : Det er ingen spesifikk omtale av Asieris i dokumentet.
  • APL-1702 : Det er ingen spesifikk omtale av APL-1702 i dokumentet.
  • APL-1706 : Det er ingen spesifikk omtale av APL-1706 i dokumentet.
  • Photocure : Det er ingen spesifikk omtale av Photocure i dokumentet.
  • Hexvix : Det er ingen spesifikk omtale av Hexvix i dokumentet.
  • JIANGSU YAHONG MEDITECH : Det er ingen spesifikk omtale av JIANGSU YAHONG MEDITECH i dokumentet.
  • Cystoskop : Det er ingen spesifikk omtale av cystoskop i dokumentet.
  • Cevira : Det er ingen spesifikk omtale av Cevira i dokumentet.
3 Likes

@Lucrum Cevira.

Ser ut til at nr på listen når er rykket opp fra nr 25 til nr 20!

Stemmer det? Da har det rykket til på kort tid.

https://www.cde.org.cn/main/xxgk/listpage/369ac7cfeb67c6000c33f85e6f374044

1 Like

Det stemmer.

2 Likes

Wow og det på en ukes tid. Flott oversikt @Lucrum :+1:. Ser nå at du også kommenterte over at lys ved flere slukket slik at det ble spekulert i om Cevira i realiteten er enda nærmere? Utrolig hva du har funnet frem til :muscle:

Største eier MORGAN STANLEY & CO. LLC
Øker med 30 689

Eierandel 17,30%

4 Likes

Klarer ikke helt fri meg fra en kjettersk tanke om at det er Peter (Kevin) Pan som drømmer om å kjøpe Photocure til gi-bort-pris.
Eier man 1/5 eller 1/4 før et skambud gis gjenstår bare 75% av av selskapet, tilsvarende 60% av gjenstående avtaleverdi. Budpremie på 50% så har du fått det til 90% av Cevira avtale-verdi, uten royalties og med Hexvix på kjøpet .
Den verdien innfris selvsagt aldri, men det er freidig å bare prøve. Bør være verdt minst 5 gange det.

7 Likes

Morsomt at Briarwood druser på.

5 Likes

Det er godt tegn med innsidekjøp, tilbakekjøp av aksjer og at største aksjonær øker sin beholdning. Samtidig har Aseris gjort det som trengs for å være klar til å markedsføre/selge Cevira når godkjenningen kommer - og det nærmer seg for hver dag. Likevel selges aksjen på en kurs som er på samme nivå som når PHO inngikk avtalen med Aseris…En godkjenning i Kina vil gi en engangssum til PHO som alene utgjør ca 10 % av dagens MCAP.

3 Likes

Jeg har påstått i lengre tid at Asieris kommer til å kjøpe opp PHO og har hatt mistanke om at de har prøvd å holde kursen nede. Det ser nå ut for at største eier, styret og ledelsen i PHO er lei av denne lave kursen og vil ha den opp. Ledelsen må spesielt være lei da deres opsjoner er null vært nå. Styremedlemmene med sine aksjekjøp og vil ha kursen opp. Derfor har jeg kjøpt alt jeg har muligheter til, solgt leilighet for å kunne kjøpe mer aksjer. Nå er det en mulighet her så mitt råd kjøp alt dere kan, gjør deres egen vurdering.

1 Like

Til de mest optimistiske som håper på godkjenning i februar minner jeg om kinesisk nyttår fra 29.01-13.02. Over denne perioden vil det sannsynligvis ikke skje særlig mye, så jeg tipper mars er det mest sannsynlig - sett fra et optimistisk standpunkt.

Personlig tenker jeg medio april / tidlig mai er mer realistisk

4 Likes

Prior to the 4Q report on February 19th, we continue to see strong appeal in Photocure’s investment case, supported by its strategic initiatives. For FY24, we expect a notable improvement in earnings and overall stronger results YoY, once adjusted for non-recurring items. We stick to our BUY recommendation at an unchanged TP of NOK 85/sh. (Norne Research)

6 Likes

Er jeg den eneste som synes de mangler et 1 tal foran de 85🙂

6 Likes

1,85?

1 Like

Helst ikke mere som 185😘

Ja, man kan jo gjerne drømme om en slik kurs. Og kursmålene var godt over 100-tallet for noen år siden.
Men verden er ikke som den var.
Og Photocure har ikke levert nok til å holde interessen oppe de seneste årene.
Så inntil videre er nok selv 85 ganske optimistisk.

Den var nok til mig !!!

Det Kinesiske nytår: Festivalen varer i 15 dage , og hver dag har sin helt særlige betydning. På den første dag i det kinesiske nytår bliver folk normalt hjemme med deres familier.

Bemærk også: Det kinesiske nytår ligger tirsdag den 28. januar 2025. Dog er denne dag officielt en arbejdsdag, men vær opmærksom på, at mange kinesere allerede holder fri denne dag. Kinas helligdage starter tirsdag den 28. januar 2025 og løber til og med tirsdag d. 4. februar 2025. Fejringen varer dog helt indtil Lysfesten (Lantern Festival), som i 2025 falder onsdag den 12. februar.

Så !!! – der kommer nok gang i Kina på Onsdag de fleste steder Incl. NDA :slightly_smiling_face:

Ellers et godt Bassing forsøg fra Roblar :flushed:

Dansken

2 Likes

Kommentaren var ikke ment til noen spesifikke personer, jeg husket bare at februar hadde blitt foreslått tidligere.

Realisme er ikke baissing. Jeg har 25% av porteføljen i PHO og er like lei av kursfall som alle andre her inne. Om meldingen kommer i februar blir jeg minst like glad som alle andre, men poenget er at det er usannsynlig - in my opinion.

Edit - ang kinesisk nyttår:

2 Likes