Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Vi ser jo fort pÄ rekkefÞlgelisten om det skjer noe i denne perioden.

14 Likes

I hvilket land blir Cysview (Hexaminolevulinate) produsert? Det er Photocure Inc. USA som selger Cysview gÄr jeg ut fra, men i hvilket land blir Cysview produsert? Jeg tenker pÄ mulig toll.

OK. Skulle tro produksjonen ble gjort i et billigere land.

BCAN was founded in 2005 and is the only national advocacy organization devoted to advancing bladder cancer research and supporting those impacted by the disease.

Positivt at de inngÄr samarbeid med stÞrste nasjonale pasient/frivillige organisasjonen i US.

2 Likes

Fra nÄr er denne nyheten?

~24 timer gammel (LinkedIn / pressemelding)

1 Like

Produseres av partner i utlandet.

4 Likes

Hvor i utlandet ?

Kan det vÊre slik at Trump nÄ bidrar til Pho-lÞft ?

1 Like

Lov Ä hÄpe, men hvordan skulle det gÄ til?

Vanskelig Ä spÄ, men f.eks svekket krone og flukt fra andre sektorer til helse ?
Ulike synspunkter ?

2 Likes

Det som er positivt med Trump er at han gÄr mot de som han ser som svake, China er han forsiktig med han har nok respekt for Xi, sÄ mulig PHO sin partner Asieris og China fÄr liten effekt av Trump sine cracy handlinger.

Livsviktig medisin og medisinsk utstyr er vel noe mindre prissensitivt enn Teslaer og rene forbruksvarer. Tollmurer eller ei.

2 Likes

Han kjÞrte pÄ mot Kina sÄ det holdt sist periode da

Dette med valuta har vÊrt diskutert her fÞr, men jeg husker dÄrlig hvordan. De rapporterer i NOK, noe som kan gi en liten negativ effekt pÄ inntjeningen de rapporterer ved svak krone?

Uansett er markedet kanskje mest opptatt av at de selger flere enheter Cysview kvartal for kvartal.

Kostnader er ogsÄ sentralt. Kanskje kan en sterk dollar redusere kostnadene deres noe i NOK.

Jeg er notorisk surrete nÄr jeg skal prÞve Ä regne pÄ valuta, sÄ ikke hÞr pÄ meg nÞdvendigvis.

En joker er kanskje hvordan Trump forholder seg til FDA og reguleringer. Hvem vet hva som kan skje med det systemet over natten😅

Jeg antar ogsÄ at eventuell straffetoll vil gjelde medikamenter som USA bruker men som produseres i utlandet. Flukt til helsesektoren kan hende, men den sektoren er som de fleste andre ganske avhengige av «statlig sinnelag», og med en administrasjon som i beste fall er skeptisk til vitenskap er det uforutsigbart.

Bare lĂžse tanker dette, hĂžrer gjerne mer velfunderte analyser av PHO i Trump-land

Er jo helt motsatt, de tjener stort sett penger i dollar, som gir en god effekt mot svak kr.

5 Likes

Takk, der ser du, burde aldri begitt meg ut pĂ„ valuta-basert tenkning. Lar den stĂ„ som en pinlig pĂ„minner til meg selvđŸ€Šâ€â™‚ïž

Medisin og utstyr er vel inkludert i de nye tariffene, og Musk har omtrent tatt over Treasury (som distribuerer midler til Social Security og Medicare) og stoppet utbetalinger til veldig mye medisin og prosedyrer som ikke er dekket av privat forsikring. Vet ikke hvor stor andel av BLC prosedyrene som er dekket av det offentlige der borte men vil tippe det er lite, om vi skal hÄpe pÄ fortsatt vekst vil det sannsynligvis bare vÊre det som er dekket av private ordninger.

AngÄende nedklassifiseringen, har tenkt en stund att om den ikke kommer i lÞpet av de 2 fÞrste ukene av Mump-regimet kan det ta veldig lang tid, hÄper jeg tar feil. :confused:

Tjaa, det at BLC var godkjent for reimbursement fra medicare var jo noe av det som skulle trigge vekst, sÄ noe effekt vil det kanskje fÄ.

2 Likes