Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Om det var noe kuk med søknad hadde ikke lysene blitt slukket for alle elementer av søknaden. Da skulle den i utgangspunktet blitt satt på pause og status blitt synlig endret. Så ja, man skal aldri ta noe for gitt, men at det er helt plausibelt blir kanskje å ta hardt i.

3 Likes

Står det noe om hvor lang tid CDE tar på sin review?

Vi er nok flere som blir minnet om vår egen skråsikkerhet for Ultimovacs, selv om det selvsagt ikke egentlig er sammenlignbart. Men en forklaring på manglende forventningsstigning av kursen kan jo det være…

2 Likes

Nå har jeg kjøpt for å bli, brace for impact :muscle:

Ganske fascinerende at man nå har hatt en strøm av positive nyheter siste halvåret,
samtidig som man nå vet at Cevira er rett rundt hjørnet på en avklaring. Men prisen lunker i nedre del av en tradingrange som har vart siden Cevira møtte endepunktskriteriene sine i september 2023.

Men kanskje ikke rart med tanke på historikken med biotek på Oslo Børs, nesten samtlige siden Algeta har gått noe voldsomt på forventninger, for så å tryne spektakulert.

3 Likes

Som vanlig skuffet PHO ved q fremleggelsen er redd at det samme vil skje i 1q også. Problemet er at dette har gjentatt seg de siste årene de sier at de må bruke penger for å tjene penger, men engang må en begynne å se resultater på det. Og det er nok hvorfor kursen er som det er.
Jeg hadde ikke trodd det om noen hadde sagt at det til meg for 5 år siden at PHO at de knapt kommer i pluss. USA skulle bli det store da nå begynner jeg heller å se på Europa og kina som plassen hvor PHO tjener penger. Men det sagt så vil jeg nå si at PHO kun er priset til det de selger i dag og ikke noe i kina. Og det er her triggeren ligger med en godkjennelse av cervira og rw scopet med 11 mill dollar. Dette mener jeg bør bli betalt ut som utbytte.
Og med en godkjennelse i Kina vil jeg håper jeg på at en vil få en annet kursmål fra de som følger selskapet.
Men som vanlig i PHO TTT ting tar tid

Once CDE has completed its review, it provides recommondation to the NMPA for final approval.
Så hvor er vi nå når Cevira er ute av listen?

Regner med den da går inn i review-fasen :man_shrugging:

1 Like

Spenningen ligger i at man har noen som mener det er snakk om dager/par uker, og noen som mener det kan gå mer tid. Jeg tenker at kursutvikling og omsetning i Asieris vil være så tett på fasit vi kan komme. Det må finnes kinesiske investorer som har greie på dette og som vil gi retning. At Asieris stiger videre på betydelig volum i natt, når det siste lyset i søknaden slukket, det er neppe tilfeldig. Siden den gang har attpåtil søknaden blitt tatt av listen.

2 Likes

Det er ganske fascinerende når kursen i dag ligger på samme nivå som før avtalen med Aseris ble inngått (satte i gang fase 3 studiet) - og ikke minst før vi fikk resultatene fra fase 3 høsten 2023. Det er helt merkelig at PHO ikke klarer å skape mer interesse rundt at vi faktisk er rett ved målstreken - sies svært litt om Cevira og potensialet som ligger I avtalen med Aseris på Q4 (selv om Schneider faktisk klarte å frem at en forventer kortere behandlingstid og nærmer oss en godkjenning i Kina.

Hva er poenget med å investere i biotek og ta risiko ifm forskning, når kursen faktisk er lavere nå enn når vi fikk resultatene fra fase 3…?

3 Likes

Poenget er at nå, i motsetning til tidligere, så kan du ikke lenger bli rik på forventning men må ta risikoen på å vente på det endelige resultatet.

Ja vi får følge med kursen til Asieris det er vel det som gir den beste pekefingeren på hvor vi er.
Tror at den listen som cevira nå er ute av og har gått gjennom en del sjekker må tilhøre CDE.

Plutselig ble det litt fart i omsetningen. tror at en del shortere hadde forventet videre nedgang i dag men det kom inn kjøpere.

Siste mann slukker lyset. :wink:

Tror heller at prisingen har blitt mer realistisk. At en heller begynner å se hva som ligger igjen på bunnlinjen, ingen hadde vel trodd at PHO knapt levere pluss res med hexvix i markedet i 10 år. Men jeg klager ikke på ett blue sky senario for PHO. Og som ofte med disse selskapene håper en på at big pharma skal komme å kjøpe det for big bucks.

Du glemmer at lyset blev slukket under Coronakrisen i 2020 – da blev PHO jaget ud af alle sygehuse Worldvide.
Du glemmer at Karl S. ikke servicerer Flexscope længere, som det eneste godkendte scope i US – og det er Flex som virkeligt skal trække omsætningen i vejret.
Flexscope kan bruges i Outpatient og kræver ikke Narkose og indlæggelse.

Så for min del har PHO været ramt af udfrakommende udfordringer – det har været op af bakke siden – men det lysner blandt andet med ForTech og snarlig godkendelse af Wolff scope i Kina, så vi kan få gang i butikken der :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dansken

3 Likes

Norsk biotek har stort sett fått denne behandlingen i 8 år i strekk, ikke rart markedet er litt forsiktig

De kunne levert pluss, men har brukt økt inntekt til å investere i fremtidig vekst.

Hvor godt de har lyktes med veksten er et eget tema, men de kunne levert blå tall i lang tid - hvis de ville.

3 Likes

Grunnen til at du investerer i aksjer er på grunn av fremtidig inntektspotensiale. Det vil alltid være en risiko - og er risikoen veldig stor, vil verdien være lavere på tidspunktet du investerer enn hvis risikoen (sannsynligheten for suksess) på et gitt tidspunkt blir lavere. Da bør også verdien på aksjen øke. Det å investere i biotek på forskningsstadiet innebærer en veldig stor risiko - og da bør verdien samtidig også øke betraktelig når risikoen tas ned. Vi har sett at verdier raseres ved mislykket forskningsresultat - men i PHO virker det som at det har tilnærmet ingen effekt på kursen når vi opplever positive steg, og risikoen har minket betraktelig. Ja, det har helt sikkert en del å si at mange investorer har brent sine fingre (tapt mye penger) - men da bør en etter mitt syn virkelig benytte muligheten når vi faktisk har et selskap som er på trappene til å oppnå stor suksess

1 Like

Egentlig litt artig å legge aksjekursen til Photocure i bakgrunnen til Asieris.
Omvendt proposjonalt (Photocure med rød linje)

3 Likes

Sjekker du denne fanen for Acceptance number: JXHS2300108 (Hexvix) finnes den under aksepterte “varieties”
image

men den ligger ikke under “varieties for review”
image

For Cevira ligger den på begge:

image

image

Det kan mao. være en måte å følge prosessen: når den fjernes fra “varieties for review” vil det indikere at behandlingen er ferdig.

7 Likes