Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Dette burde være noe som kursen kan gå på… meeen, lenge leve osebx

Understreker;

We have included no value from the
Cevira project, out-licensed to Asieris
since 2019.

2 Likes

For å være kinesere som er notoriske riskjunkies er jo dette veldig stille og rolig oppgang, men det er definitivt et bullish bilde på chartet. Kommer opp til viktige nivåer nå.

1 Like

Helt feil. I den situasjonen vi er i nå er tilbakekjøp veldig fornuftig. Da unngår vi utvanning når gratisopsjonene løses inn.

De 300 000 aksjene PHO har kjøpt så langt er dessverre ikke nok, burde vært det doble eller helst enda flere.

3 Likes

Mens Aseris har steget ca 17 % i løpet av den siste måneden, har PHO falt 16 % siden nyttår…

Selv om Aseris har nok å tenke på ift. lansering av Cevira og Hexvix, kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være av interesse for Aseris å vurdere oppkjøp av PHO. MCAP til PHO nærmer seg 1.3 mrd, der PHO ved utløpet av Q4 2024 hadde ca 300 mill i cash. Til og med Schneider uttrykte at en hadde fått signaler om tidligere svar fra Kina - hvilket vil utløse et betaling fra Aseris til PHO på 11 mUSD (ca 120 NOK). De er i en prosess med USA/Europa - og godkjennelse der vil gi en ytterligere milepælsutnetaling på rundt 300 mill. Ytterligere engangsutbetalinger (ved oppnådd salgsmål) og royalty kommer i tillegg.

Når en leser analyserapportet som gir kursmål på kr 84 (UTEN at en har tatt med verdien av Cevira), er det ganske uforståelig at kursen I dag er på kr 52 når vi nærmer oss avklaring fra Kina…

2 Likes

Hvorfor har de ikke tatt med verdien av Cevira?

Fordi analytikerne sitt største mål er å snekre opp et kursmål cirka 20-40 prosent over dagens kurser :wink:

2 Likes

Hehe, for troverdighetens skyld og ha noe å gå på? Def ølger jo som regel kurser opp og ned, men det er jo også ofte en grunn for.

“Lysene er slukket for Photocure produkt i Kina”
Fin ting å si uten videre forklaring til de dere har snakket om PHO til, som ikke har blitt interessert . Det hadde også vært en passende overskrift i media.

1 Like

Les siste setning også da.
Der sier jeg jo at det er ok med kjøp av egne aksjer til et fornuftig bruk, det innebærer jo selvsagt kjøp til opsjoner, ansatt aksjer o.l.

Jeg ønsker ikke at de kjøper egne aksjer for deretter å slette de, det er i mine øyne å kaste penger rett i dass

1 Like

Enig i dette. Bruk aksjene i insentivprogrammet i stedet for å trykke opp nye aksjer.
Må man absolutt være rause med de ansatte så kjøp aksjer til formålet.

Prestasjonslønn = JA
Opsjonsprogrammet = :face_vomiting:

3 Likes

Hver dag blir spennende for Cevira og pasientene nå. Helt utrolig gjennomslagskraft og gjennomføringsevne ved det partneren til Photocure frem til nå har levert. Imponerende. Tenk hvis det blir Soc og i markedet. Intet mer gledelig for pasienter. Lenge siden Algeta suksess for norsk helse næring. Dette kan virkelig bli ny era for Photocure og norsk helse næring dersom partner gjør alvor av sin blockbuster vurdering for Cevira.

Hva tenker man tidsaspektet er fra insendt søknad til godkjenning i EMEA er da? Antar søknad vil bli sendt inn ganske asap etter event godkjenning i Kina kommer. USA søknad er vel et lengre lerret å bleke sammenlignet.

når det gjelder EMA så håpet Aseris på at siden det hadde vært pasienter med fra Europa at det skulle være nok til å få godkjent til å søke om en godkjennelse i Europa . Dette har en ikke fått vite noe om ennå om EMA har godtatt det… i USA må en ha en hel studie og da er det fort
4- 5 år frem i tid.

3 Likes

Hva er inntekspotensialet for PHO ved cevira $billion annual sales?

Forsøkte å legge inn i chatgpt for en tid tilbake. Matet den med det meste jeg kunne finne av info. La inn både konservative og ikke konservative salgsestimater og også det samme med pris pr enhet solgt.
Chatgpt analyserte også markedet osv…
Alle estimatene man fikk ut var relativt hårreisende på oppsiden.
Var nok til å få :money_mouth_face:

1 Like

Med en omsetning på 11,5 milliarder NOK i China vil royalty ligge mellom 15-20%, si 17% i gjennomsnitt. Da blir bunnlinjen til PHO på plusset 1,95 milliarder NOK hvis jeg har regnet riktig. Understreke at det er hvert år. eller 72 NOK per aksje.

Det er derfor DNB ikke tørr å ta inn verdien av Cevira.

6 Likes

Til de som lurer på det neste som skjer - se denne posten. Info er hentet fra kinesisk forum.

Det skal med andre ord sjeldent ta mer enn 30 dager. Normalt sett 15-30 dager.

2 Likes

Hvis så er tilfelle så sover «markedet» i timen.

1 Like

Så må for guds skyld folk ha en risikostyring. Det er helt plausibelt at det kommer ramlende et regulatorisk svar som forskyver alt med et år.

(Rent avslag har jeg liten tro på etter vellykket fase3)

7 Likes