Lucrum ! – Vil det med andre ord sige at sagen er helt færdig behandlet og meddelse om afgørelse kan komme “any day” ??
DK
Lucrum ! – Vil det med andre ord sige at sagen er helt færdig behandlet og meddelse om afgørelse kan komme “any day” ??
DK
Opp 0,19% i dag, litt av en rekyl gitt
Hadde PHO levert gode pluss tall hadde kusen vært en helt annen, det så en i går at markedet ble skuffet over det resultatet som de leverte. Men som jeg sier det som vil trigge kursen nå er godkjennelse på Kina og ikke hva de selger av hexvix i kvartalet. For det er ennå ikke noe å rope hurra for. Og en siste ting en kan jo bare se på dette forumet en snakker jo knapt om hvordan salget går bare ser etter andre triggere som kina ,eller nedklassifisering i ett håp at dette skal gi underverker på kursen. Men problemet til PHO er bruke frekvens den må opp for å bedre salget.
For tech avtale var veldig positiv der de endelig har fått en kunde som kjøper hexvix av seg selv og ikke trenger en salgsrepresentant til å passe på at klinikkene har hexvix.
De har allerede 5/6 % av omsetningen i dette kvartalet.
Kjernevirksomheten er som sagt ikke noe å rope hurra for, og det kommer det sannsynligvis aldri å bli heller.
Jeg tør ikke en gang tenke på hva som vil skje med aksjekursen hvis det blir avslag på Cevira søknaden i Kina.
Kan hende vi blir litt skuffet over kursen når godkjennelse evt. foreligger. For det virker jo som om halve feltet av PHO-aksjonærer står klare med fingeren på salgsknappen straks godkjennelsen meldes - framfor å ta del i den inntektsveksten Cevira er ventet å gi.
Her er det mange «aksjonærer»
Godt de 20 største aksjonærene nærmer seg 60%
Biotek og helsesektor er giga industri og internasjonal. Kommer det avgjørelse på Cevira om markedstilgang vil internasjonalt selskap lett kunne sluke selskap med blockbuster. Selv selskap på OSE får internasjonal prising.
Tror det er mange "slitne "pho aksjonærer. Men at mange vil se dette som en exit mulighet vil jeg tro. Jeg er selv veldig usikker på hva jeg kommer til å gjøre.
Dumt å forlate en syvretters etter forretten…
Kan hende at det blir en lang vente tid før middagen vil bli servert
Er enig i at kursen da vil få seg en kraftig knekk. Men samtidig er det jo et tankekors at DNB sier dette i siste analyse, uten å medregne inntekter fra Cevira:
" BUY and NOK84 reiterated on minor 2025–2028e EPS revisions. Even without potential milestone payments included in our estimates, we continue to consider Photocure attractively valued."
Det vil nok bremse oppgangen en del at mange da hopper av og dermed antagelig skuffe dem som håper på snarlig dobling. Men samtidig vil det nok også være mange nye aksjonærer som står klar til å ta plass i et slikt langsiktig vekst case! Første oppdatering fra Asieris som viser økende salg, vil så kunne føre til en svært kraftig kursstigning igjen.
Det hjelper lite på kortsikt ved avslag. Da biter media på og kursen får seg en knekk, kanskje mot 30 tallet. Da hjelper det fint lite å rope at DnB sin analyse, og de øvrige piratene, har konsensus om en kurs uten godkjenning av Cevira.
Kjøperne vil ganske sikkert oppveie for salgspresset. Skulle bare mangle ved en begivenhet som evt godkjennelse av Cevira. Men antar samtidig at mange som følger lille PHO tett, store som små, allerede har posisjonert seg.
Om cevira blir godkjent, hva kjøper du aksjen for da, kjøper du på 50? 60? 70? 80? Og hva selger du eventuelt på?
Jeg tror ikke det er mange som selger seg “billig” ut om cevira blir godkjent.
Du kan være helt sikker på at det blir solgt mengder av aksjer på kurser 30% opp fra her. Dønn.
Det er regnet med at Asieris i tilfelle kommer meget raskt i gang med salget av Cevira i Kina og vil kunne selge for 500 mill USD i året. Pho får 10% royalty av dette tilsvarende over 550 mill NOK pa . Si Asieris klarer 25% av dette første året. Noe som gir Pho Pho over 150 mill NOK i royalty.
Når Pho nå omtrent ikke tjener penger vil et slikt beløp slå rett ut på bunnlinjen. I tillegg vil det gi tro på sterk økt royalty de neste årene. Med en P/E på si 15 og gj.sn royalty de første årene på 250 mill kr. tilsier det alene for Kinasalget rundt 150 kr. pr Pho-aksje.
Så 65 er prisen? Jeg har null peiling, bare vet at jeg kommer til å kjøpe om kursen trades på 50-tallet med cevira godkjenning og kommer til å selge om den trades over 80,-
Kan en være sikker på at det ikke blir solid oppgang hvis blockbuster får markedstilgang? Deretter mulig solid budpremie om kurs er «lav»? Mange scenario og stort utfallsrom. Som regel tvert om når alle er enig om at kurs ikke skal mye opp går det til himmels og visa versa. Er veldig mye negativitet med tanke på mulig produkt i markedet. Null gjeld, kontanter på nesten 300 millioner, nye produkter til markedet, eksisterende drift og vekst. Cevira helt i regulatorisk vurderinger om produkt i marked. Noe som svært sjelden forekommer og som samlet biotek industri bruker milliarder av kroner på å forske frem og kommersialisere. Selvsagt er det solid oppside ved blockbuster produkt i marked. Kanskje proffene og altså store selskap raskt overtar? Eller PHO største eier som har kunnskap og tilknytning til sektoren?
Posisjoneringen til Asieris tyder i alle på at de har sterk tro på godkjenning. Tror vi skal være glade for, i disse tider, at Asieris er et Kinesisk selskap.
Hvis ikke amerikanerne frykter at kineserne skal begynne å overvåke amerikanske blærer…