For info, der er i dag 285 dager siden Cevira fikk NDA accepted for approval fra Kinesiske myndigheter.
Takk, jeg trodde det var acepted nÄ og nye 6-12 mnd venting, men da er vi kanskje ikke mange ukene unna approved.
Asieris rakk akkurat Ä touche forrige toppnivÄ fÞr den tok helg, ser veldig strekt ut akkurat nÄ. Men alt vel
Det begynner vist Ă„ ta form dette photo-cure selskapet.
SpÞrsmÄlet er jo selvsagt⊠skal en kjÞpe mere og nÄr er det gunstigst Ä legge inn slutt-kapitalen.
Jeg har gÄtt rundt i den vanntro og trodd at der er materiale nok i et slikt graut-hode som meg.
Skulle nok hatt spredt investeringene noe mere og ikke hatt alt investert i biotec sektoren.
Hadde faktisk bestemt meg for Ä bruke AF-gruppen til Ä blÄse opp fortjenesten pÄ portefÞlgen min og ser jo i ettertid at det kunne lÞnnet seg.
Du skal ikke forelske deg heter det visst nok i en av aksjereglene og en lĂŠrer jo hvorledes dette spillet fungerer.
Jeg forelsker meg stadig vekk og selv om jeg ser nÄr jeg er igang igjen med en ny love-story sÄ klarer jeg ikke Ä endre kursen (les : stopp opp /analyser og sett handling ut i livet)
Har vel for Þrtene gang fÄtt demonstrert at skal formuen Þke sÄ mÄ en slippe taket og sikre fortjenesten , eller selge med tap for Ä unngÄ Ä havne i kjelleren.
Tror ikke jeg er i stand til Ä legge om stilen og burde vel lagt opp og fÄr vel vurdere det etter photocure.
Synes denne aksjen er helt utrolig og full av spennende valg som mÄ tas.
OG , ja , biotek-aksje MEN med âinnebyggetâ sikkerhet mot de vanlige biotek-kollapsene , sĂ„ som INGEN FARE for emisjoner âsĂ„ langt Ăžyet kan seâ , Tvert imot har vist dette selskapet flust med kapital og i tillegg seiler det opp noen alvorlige milestones utbetalinger om kort tid samt revolutives.
Se , se . Der ligger det sannelig en blockbuster ogsÄ og lurer i bakkant . à nei du , din mÞllspiste blockbuster.
Mine aksjer fÄr su ikke pÄ billigsalg,
Ja , som sagtâŠ
Med amatÞrer som styrer kassen og stÞdige langsiktige eiere , hvor i allverden skal en fÄ aksjer fra ?
Photocure er ikke som andre selskaper.
selskapets slagord er
UTSOLGT
Jeg er adskillig mer optimist enn dette, se mitt forrige innlegg om verdien av Cevira royalties, der vi fort kan regne hjem 150 kr. aksjen til Ä begynne med allerede med start ganske raskt etter godkjennelse, siden Asieris har det meste pÄ plass for en rask oppstart, og det foreligger betydelig motivasjon for Cevira i Kina. Cevira som blockbuster, dvs over 1 mrd USD i Ärlig omsetning, slik Hestdal mente det kunne bli, vil gi 10% for fÞrste halvdel, 15% for neste og over 1 mrd USD 20% royalty.
SÄ for 1mrd USD i Ärlig salg fÄr man i gj.sn 12,5% royalty.
Dvs 1 000 000 000x11,1368x,125= Ă
rlig 1 392 mrd. kr.
Med 27 120 820 aksjer gir det over kr. 50 i fortjeneste pr. aksje for Pho.
Med 15x i beregnet P/E tilsvarer det 750 kr. pr. aksje. I tillegg kommer royalties pÄ Hexvix og milestone fees.
SĂ„ Asieris har svĂŠrt stor betydning for kursutviklingen i Pho.
Med Cevira NMPA-godkjennelse gÄr LOA mot 100%. Det gir altsÄ et hopp i sannsynlighet for Þkt verdi for Pho.
Klart det vil bli gjenspeilet i aksjekursen til Pho, ikke bare i kort tid, men over lang tid. Det gir opplagt en veldig langsiktig positiv Cevira-kurseffekt.
Hvilke andre medisiner enn car-t og keytruda har egentlig hatt kommersialisering som har vÊrt sÄ rask og enkel? SÄnn bortsett fra typ Covid vaksiner
Jeg har ingen forhÄpninger om at det skal gÄ sÄ fort i det hele tatt og tror du overhausser potensialet i hastigheten totalt.
Det er Hestdal som mente potensialet er 1mrd USD Ärlig.
Hvor lang tid det tar Ä nÄ dit sier jeg ikke noe om.
Gitt at potensialet tas ut har vi da en beregnet verdi pÄ 750kr. aksjen.
Det gir liten grunn til Ä ta kortsiktig gevinst ved en NMPA-godkjennelse, siden man da gÄr glipp av verdistigning ved igangsetting av salget.
Hvor lang tid det tar Ä fÄ opp salget er selvfÞlgelig da den store ukjente.
Jeg har jo ogsÄ gjort beregningen under forutsetningen av at det gÄr fort i begynnelsen. (150 kr aksjen).
Blockbustervurderingen er mest for Ä vise hvilket potensial som ligger i caset pÄ sikt.
Verdimessig vil det da nÞdvendigvis ogsÄ ta lengre tid.
Dette er satt opp som eksempel for Ä unngÄ at man undervurderer verdien av Cevira. Men folk mÄ selvfÞlgelig lage sine egne beregninger basert pÄ hva de selv mener.
Kanskje lurt Ă„ forsĂžke Ă„ tyde det jeg har skrevet fĂžr du utbasunerer feilaktige oppfatninger av innholdet?
Hvis du leter litt i det jeg skrev vil du se at jeg nettopp ikke har snakket om hastighet i forstÄelsen av nÄr jeg skriver om Hestdals mening om blockbuster.
Er det uklart?
Jeg ber deg som administrator derfor om en beklagelse for din forhastede misoppfatning.
Det er svÊrt viktig at aksjonÊrene i Photocure forstÄr potensialet i aksjen, uten at en fordummende meningsytring skal Þdelegge for en investors forstÄelse for mulighetene for en fantastisk verdistigning her.
Noen mener jeg tok feil vedr. Nanovector, men ikke glem at jeg traff 100% nÄr det gjaldt Algeta som gikk over 60 ganger og som har vÊrt grunnlaget for den oppgangen jeg har hatt i aksjemarkedet.
Jeg ser muligheten for en 750/50 DVS 15 ganger og mye mer pÄ rel. kort sikt i Pho. Da.snakker vi fÞrst mnd - sÄ et par Är maximum - da skal vi feire!
Herre min hatt. Dette er ein diskusjon. Ein ber ikkje andre beklage at dei stiller spÞrsmÄl ved eins argumentasjon, ei heller om dei misforstÄr⊠HÄrrisande oppfÞrsel frÄ det ein kan anta er ein vaksen person.
??? Herre min hatt!
Fra en administrators og oppegÄende persons side som Savepig, bÞr vel det meste vÊre gjennomtenk Og velfundert?
Er det virkelig sÄ vanskelig Ä lese det jeg skriver sÄ beklager jeg det. Jeg er matematiker og statistiker av utdannelse. Kanskje det er et problem for noen?
Da gjelder det Ă„ henge med i svingene!
Bare minner om at Xofigo fra Algeta aldri ble en blockbuster. Men det er riktig at den ble solgt med forventning om at den skulle bli det.
Blir vel fort salg her ogsÄ, om det forventes blockbuster?
Jeg hÄper pÄ budkrig. Men helst etter at Cevira har kommet pÄ markedet.
Selv om man legger inn meget moderate estimater for Cevira inntekter sÄ vil det fremdeles generere en meget fin sum pr Är til PHO, som igjen bÞr betales ut i utbytte.
Det er selfÞlgelig ganske vanskelig Ä estimere hvor mye og hvor fort inntekter vil rulle inn, og jeg vil tÞrre pÄstÄ PHO selv er ganske elendig pÄ Ä informere rundt dette.
Jeg hĂ„per virkelig salgsavdelingen til PHO er bedre pĂ„ Ă„ selge inn produktene enn hva PR avdelingen deres er pĂ„ Ă„ âselge inn selskapetâ utad.
I et diktatur som Kina kan vel kanskje godkjenning, utrulling og salg skje raskere enn hos oss i vesten? NÄr man ikke har sÄ mange Ä diskutere med, sÄ kan det jo ende opp med stÞrre effektivitet.
Og det er et viktig poeng. Et produkt blir ikke en blockbuster bare fordi noen sier det. Mange viser til et utsagn fra Hestdahl for hva, 10 Är siden? At Asieris har tro pÄ produktet er selvsagt positivt, men ogsÄ en forutsetning - ellers hadde de aldri satset pÄ det. Det betyr likevel ikke at suksessen er gitt.
FÞrst mÄ produktet godkjennes, sÄ fÄr vi se hvordan markedspenetrasjonen faktisk blir.
HÄper Photocure blir kjÞpt opp rimelig raskt etter at Cevira er godkjent og nedklassifiseringen er pÄ plass.
Da kan vi endelig hoppe ut av Photocure
Har vi eksempler vi kan sammenligne med fra Kina? Det kan jo vĂŠre store forskjeller i slike sammenhenger mellom Kina og vesten?
Er det forresten riktig Ä si at Cevira i stor grad kan profittere pÄ vaksineskepsis?
Om du er matematiker/statistiker er det ganske sjokkerende at du ikke tar hensyn til at kontantstrÞmmen du henviser til (altsÄ peak sales) ligger et godt stykke frem i tid om det inkluderer EU/US
Om du starter Ä neddiskontere kontantstrÞmmen med en diskonteringsrente pÄ 1,1^n (om ikke enda hÞyere) vil du fÄ helt andre verdier.
Men for Ä vÊre helt tydelig: jeg mener ogsÄ at det er STOR oppside fra dagens nivÄ om Cevira blir godkjent
Blir ikke helt nĂžyaktig det regnestykket der heller siden det kun er milepĂŠlutbetalinger man vet summen av pr idag. Salgspris pr enhet vil naturlig nok fĂžlge vanlig prisĂžkning ellers i samfunnet, og royalty utbetalinger til PHO er oppgitt i prosenter.
Oppsummert: MilepÊlsutbetalinger vil bli mindre verd jo lengre tiden gÄr fÞr godkjenninger pga inflasjon, samtidig vil royalty tresholds bli lettere Ä nÄ siden de er satt pÄ faste target summer. Royalty er % av salg sÄ summen der vil bli ala samme uansett tid pga prisÞkning pr enhet vs inflasjon.