FÞrst og fremst, sÄ har jo asieris en ganske bred pipeline, noe de har muligheten til pga deep pocketed owners som vi har snakket om:
Prisingen til en biotech pipeline er jo ogsÄ veldig rar. SÄ lenge den er 100% prekommersiell, sÄ prises den som oftest pÄ en veldig mye luftigere mÄte enn etter at kommersialisering har startet. (Noe man egentlig ser pÄ photocure og, en asset som Cevira kunne jo blitt priset helt ellevillt for noen Är siden.)
SÄ hvor stor del av prisingen til Asieris som styres av Cevira og Hexvix fÄr vi vel fÞrst se etter at kommersialisering har startet.
Det stemmer, men Hexvix og Cevira er deifinitivt nÊrmest markedet, og gjÞr man LOA-justeringer, og i tillegg tenker fugler i hÄnda kontra fugler pÄ taket, noe biotek-investorer ofte smertelig erfarer, sÄ er er nok verdien av Photocure-produkter godt over 50%, selv om det ikke toucher 90%.
Uansett, tok en ekstra titt pÄ pipelinene til Asieris, og kan ikke husk Ä ha lagt merke til fÞlgende fÞr.
Selv om det er godt mulig at jeg bare ikke har fÄtt det med meg.
Men synes det er rart at jeg eventuelt ikke har fÄtt det med meg for jeg har fulgt Cevira og Photocure i en Ärrekke, sÄ det pleier Ä ringe en bjelle nÄr jeg ser noe.
Uansett er det jo som hÄnd i hanske pÄ en Dagbladet-artikkel jeg postet for 1 mÄned siden der jeg pÄpekte hvor heldig det var for Cevira at Gardasil ser ut til Ä trekkes i Kina.
MĂ„ innrĂžmme at jeg ikke har lest den, men uansett er det veldig bra at Asieris setter i gang HPV Clerance, og da har de jo truffet veldig bra med timing iom at Gardasil-saken kom etter det, snakk om Ă„ vĂŠre pro-aktiv !!
Dessuten, i denne sammenheng er tidsrammen fra preklinisk til marked noe helt annet.
Jeg er rimelig sikker pÄ at man legger opp til at konsentrasjon og belysningstid er kortere enn pÄ HSIL-behandling slik at safety (fase 1) og alle andre saker er klarert gjennom allerede utfÞrt dokumentasjon.
Jeg tror ogsÄ mange vil foretrekke Ä bli behandlet for HPV i etterkant enn i forkant med vaksine, nÄ som det trolig blir mulig med Cevira etter hvert.
Cevira er det Asieris selv omtaler som «core product» og blockbuster - det er innenlands-suksess med denne asseten som evt. vil lÞfte resten av selskapet.
Begynner Ă„ ane et snev av desperasjon i âbaissingenâ din nĂ„, sees vi ikke pĂ„ 50 lappen kanskje? Kanskje cevira godkjenning allerede neste uke? Tik tok
Du kan kalle det baissing, men han har jo heilt rett. All usikkerheten, og Ăžydelegginga av det amerikanske statsapparatet kan fort koste oss nokre kroner.
PĂ„ hvilken mĂ„te spesifikt mener du Trump vil Ăždelegge for PHO? Er det en gjetning basert pĂ„ Trump er âthe great evilâ, eller har du noen spesifikke eksempel pĂ„ hvordan PHO blir skadelidende under nĂ„vĂŠrende regjering i USA.
Mest sannsynlig er EU toll utspillet den vanlige forhandlingstaktikken Trump bruker, og ikke noe annet. Man kan og snu pÄ det og se de potensielle fordelene med Trump, som feks effektivisering som igjen kan korte ned tiden for nedklassifisering av scope. Only time will tell.
En ting er sikkert, salg av Cevira i Kina etter en evnt godkjenning vil ikke bli pÄvirket
Kanskje vi i Norg er heldig og slipper unna siden vi er utenfor EU? Men mest sannsynlig sÄ vil en politiker eller to her pÄ berget greie Ä irritere Trump sÄpass mye med et eller anna utspill at vi og fÄr.
Heldigvis er det kun 25% toll, og ikke 400% toll slik som Norge har pĂ„ endel matvarerâŠ