Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

25% er importtoll. Med 90% bruttofortjeneste bĂžr ikke tollen bli mer enn 2,5%.

4 Likes

Virker ikke sĂŠrlig effektivt, i beste fall er ned klassifisering av scope forsinket ett par uker.

1 Like

Yahong Pharmaceuticals: Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd. 2024 Annual Performance Express Announcement

During this reporting period, the company’s losses were primarily due to its core products being in the research and development phase, with overall high R&D investment. Throughout the period, the company has continued to advance various clinical trials and the development of preclinical products.

The product APL-1706 received approval from the National Medical Products Administration (NMPA) for market entry seven months ahead of schedule.

The market application for APL-1702, intended for the treatment of patients aged 18 and above with histologically confirmed high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL) of the cervix, excluding carcinoma in situ, was accepted by the NMPA in May. As of now, the Center for Drug Evaluation (CDE) of the NMPA has completed the first round of technical reviews, including pharmacology and toxicology, clinical evaluation, statistics, clinical pharmacology, and pharmaceutical assessments. Additionally, the inspection center completed a Good Clinical Practice (GCP) inspection for this market application during the reporting period.

The company will continue to push forward with the market approval process to secure regulatory approval as soon as possible.

MĂ„ vĂŠre rett rundt hjĂžrnet nÄ 

image

Sakset fra et Kinesisk forum, ukjent kilde:

In 2024, Yahong’s two externally introduced drugs recorded a revenue of 200 million yuan, reflecting that Yahong Pharmaceutical’s marketing team has strong market development capabilities. With the approval of 1702 for listing in March 2025, Yahong is expected to achieve a revenue scale of 500 million to 600 million yuan in 2025, and is expected to turn a profit for the first time. As various marketing activities are rolled out in 2025 and a good foundation is laid, revenue may usher in a rapid growth momentum in 2026.

23 Likes

Kan vel egentlig ikke fÄ det mer i klar tekst en dette. Hvis dette er kommunikasjon fra Asieris

Jeg tror ikke dette avsnittet er fra Asieris.

Alternative oversettelser lyder:

The company is actively working towards final regulatory approval

The company will continue to fully promote the review and approval process to obtain market approval as soon as possible.

2 Likes

Uff, jeg klarer aldri Ă„ huske hva som er hva. 1706 er Cevira? Og 1702 Cysview, eller var det omvendt?

Og jeg har enda et spÞrsmÄl til dere. Hva tror dere skjer hvis Asieris fÞr eller siden kommer i den posisjon at de mÄ/fÄ lov til Ä betale royalties, skal de betales kvartalsvis, eller pÄ Ärsbasis? Hva er vanlig prosedyre nÄr det gjelder betaling av royalties?

Kvartalsvis :blush: sÄdan er det typisk

Er det en person med mange nick som svarer og stiller spÞrsmÄl her med baisse formÄl?

For all del ikke mulig Ä ha en fasit her enda. Fortsatt ventes det avgjÞrelse om Cevira (godkjent for marked eller ikke). Men du verden hvor mye negative vinklinger det er mulig Ä lage hos et av fÄ selskap og kanskje blant kun 2-3 norske selskap innen biotek som muligens har fÄtt et produkt i markedet
 en prestasjon nÄr kursen fra fÞr har gÄtt fra 150 kr omrÄdet til dagens. Liker likevel forsiktighet i biotek fÞr endelig avklaring er pÄ plass. Det er stor risiko noe de fleste har erfart her. Men ved suksess i biotek skal et produkt i marked vÊre svÊrt verdifullt for pasienter og andre stakeholdere.

1 Like

Ja, enig, overraskende mye ned-snakk her - er det formÄlstjenelig for oss?

Dette Ă„ referere til at kursen har vĂŠrt 150 fĂžr blir mot sin hensikt:

1. De gikk pÄ en smell pÄ flexskop, som var det som ble sett pÄ som en enorm mulighet pga surveillancemarkedet

2. Det var et totalt annet sentiment rundt biotech

3. Det har vÊrt en emisjon, sÄ det var litt mindre aksjer.

2 Likes

Emisjonen var i juni 2020, ca 1 Är fÞr toppen pÄ 150 ish.

4 Likes

Fra teknisk perspektiv er det vel ikke helt hÄplÞst Ä se pÄ dette. Vi har vel ogsÄ andre fundamentale forhold som kan dra den dit opp dit igjen, samt biotech sentiment kan fort komme tilbake igjen. Senitmentet gÄr definitivt i bÞlger. Rente er jo en faktor.

1 Like

Personlig tenker jeg at det bÞr vÊre priset inn ganske mye pÄ disse kursnivÄene. Ja, core buisness vokser treigt som fy, og det er en del Ä irritere seg over pÄ kostnadssiden. Samtidig begynner det Ä bli en del triggere nÄ; flere med ganske pivotale konsekvenser dersom de gÄr veien. Da tenker jeg selvfÞlgelig pÄ Cevira-godkjenning, men ogsÄ nedklassifisering.

Synes R/R er grei pÄ de nivÄene her.

Riskreward og riktig prising derom strides de lÊrde hele tiden i markedet. Plutselig gruses aksjer og andre ganger til himmels. Alltid like overraskende pÄ markeder.

Det som er sikkert er at helse- og biotek sektoren er internasjonal sÄ det holder. Vanskelig Ä finne en bransje hvor prisingen sÄ til de grader er i verdensmarkedet. SÄ om nedklassifisering skjer eller Cevira kommer i markedet blir prisingen blant internasjonale og store investorer antakelig mye tydeligere. SkjÞnner godt at internasjonale investorer eller oppkjÞpere av selskap i sÄ fall fÞrst vil se at PHO har et produkt som Cevira i markedet. Det er utrolig spennende for pasienter nÄ! Spesielt nÄr myndigheter og/eller selskap nevner og viser til statistikk og respons der de sier ordet blockbuster. FÄr bare hÄpe at PHO med det som nÄ ser ut som at de har skutt gullfuglen med en meget solid partner i Asieris nÄr hele veien frem med et godt produkt til pasienter! Jeg tenker gudskjelov for det! Internasjonalt marked, takk og lov

Det er jo for jĂŠvlig Ă„ sitte Ă„ se pĂ„ hvorledes et sĂ„rt tiltrengt produkt “blir holdt tilbake” markedsgodkjenning .
Produktet har jo bestÄtt clinical trial fase 1 , 2 og 3 sÄ sikkerhet for produktet er ferdig sÄ , hva i allverdens rike er det som denne markedsgodkjenningen gÄr ut pÄ SOM IKKE KAN GJØRES I ETTERKANT.

Er hele systemet modent for en revisjon og endring ???

Ja, er det noe PHO-trÄdene er preget av er det eufori og optimisme for fremtiden :dart:

Eneste spor av lys er folk som meg som anser det som ikke helt usannsynlig av Cevira godkjennes noe tidligere enn antatt. Aksjen handles til en dels heftig rabatt vs. peers, og det synes godt her inne og i kurs/sentiment. Fortjent og forstÄelig gitt XYZ, men kanskje ogsÄ billig.

:rocket: :champagne: :clinking_glasses:

2 Likes

Det er det ytterst fÄ som tror, hÄper jeg, og enda fÊrre som har hevdet.

For mitt vedkommende kopierte jeg inn en deepseak jeg fant pÄ et forum hvor et scenario var 5-6% markedsandel etter 3 Är (hvis jeg husker rett). Sammenlagt ville det gitt flere hundre millioner i royalties.

Det eneste vi vet er at en godkjenning gir 11 millioner USD til Photocure.

Her er for Ăžvrig Handelsbanken sine estimater fra 2023.

9 Likes

Hvorfor falder royalties sÄ markant efter 2037? Er det pÄ grund af udlÞb af patent?